escon kone
escon kone
jos laitan mk4 escorttiin 1.8 zetec koneen niin mahtuuko se sinne ja mitä joutuu muuttamaan?esim.jarrut yms. meneekö prosentit yli kun auto on nyt 1.4?
Mikä tehoissa hävitään se ratilla korjataan
jarrut venee varmasti uusiks!
vakiona 1.4 = etu: 239,5mmx10mm taka: 180mmx30mm
vertauskohde RST = etu: 260mmx24mm (jäähd.) taka: 229mmx44mm
http://wili.1g.fi/sivut/ford/escort_mk3_specs.htm
http://wili.1g.fi/sivut/ford/escort_mk4_specs.htm
ja Fordilta saa myös noita taulukoita missä on rakenteelliset erot!
esim. MK5 mistä saa ton 1.8 Zetecin tiedot...
vakiona 1.4 = etu: 239,5mmx10mm taka: 180mmx30mm
vertauskohde RST = etu: 260mmx24mm (jäähd.) taka: 229mmx44mm
http://wili.1g.fi/sivut/ford/escort_mk3_specs.htm
http://wili.1g.fi/sivut/ford/escort_mk4_specs.htm
ja Fordilta saa myös noita taulukoita missä on rakenteelliset erot!
esim. MK5 mistä saa ton 1.8 Zetecin tiedot...
- http://wili.1g.fi - http://www.cosworthrsclub.com -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
Jos nyt oikein muistan, niin escon 130 heppasen Xr3i:n loota on MTX75 ja kytkin on 240mm, joten vauhtipyörä tarvitaan uusi ja siihen sopiva kytkin. Sopiva löytyy vaikkapa 1.6 cvh Efi/1.6 tai 1.8 16V (105 tai 115 hv) moottoreista)Loota ja vetarit sopivat vanhasta, jakopään puoleista moottorin kannaketta joudut aavistuksen modaamaan vanhasta koneesta.
tossa viikon linkkivinkki: http://www.quantums.info/zetecinMk2.htm
tossa viikon linkkivinkki: http://www.quantums.info/zetecinMk2.htm
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
tein tollasen 1.8 (105hp)zetekki muutoksen ja auto muutettiin vastaamaan xr3i mallia, alunperin se oli 1.4cvh. vaihdoin autoon ainoastaan takajarrut ja koneen ,prosentteja tuli huimat 16 .
130 heppasella alusta luultavasti tarvii päivittää vastaamaan rs turboa eli vaihtoon jarrut ja vakaajat eli prosenntteja kertyy hieman enempi mutta ei liikaa. Moottorin kiinnike jakopään puolelle on melko helppo muokata mk4 cvh:n kiinnikkestä. jakohihnan vaihto kannattaa tehdä ennen koneen laskua. omassa ei ainakaan saanu vaihdettua kone paikalla...
130 heppasella alusta luultavasti tarvii päivittää vastaamaan rs turboa eli vaihtoon jarrut ja vakaajat eli prosenntteja kertyy hieman enempi mutta ei liikaa. Moottorin kiinnike jakopään puolelle on melko helppo muokata mk4 cvh:n kiinnikkestä. jakohihnan vaihto kannattaa tehdä ennen koneen laskua. omassa ei ainakaan saanu vaihdettua kone paikalla...
escort -86 2.0zvh turbo
escort mk1 68, 69, 71 ja 73
mondeo 1.8td stw 1+1paku
vw golf 1.6d 2+3paku
escort mk1 68, 69, 71 ja 73
mondeo 1.8td stw 1+1paku
vw golf 1.6d 2+3paku
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Hmm, millä perusteella 1.4 CVH Escortissa on vakiona toi jäähdyttämätön 240x10 levy? Koska oikeasti se on kyllä sama kuin 1.6 CVH koneisissa eli 240x24...wili kirjoitti:jarrut venee varmasti uusiks!
vakiona 1.4 = etu: 239,5mmx10mm taka: 180mmx30mm
vertauskohde RST = etu: 260mmx24mm (jäähd.) taka: 229mmx44mm
http://wili.1g.fi/sivut/ford/escort_mk3_specs.htm
http://wili.1g.fi/sivut/ford/escort_mk4_specs.htm
mites noi RS Turbon takajarrut?
onko jarrusylinterit/männät samat kun xr3i?
ja meneekö noi ihan vaan rummut ja hihnat vaihtamalla ilman mitään muita muutoksia, pyöränlaakeri sama?
mites etu jarrut onnistuuko satulan ja levyn vaihdolla pelkästään päivättämään isommaksi?
nii ja auto mk3 1.3 escortti -> Mk4 RS Turbon jarrut
onko jarrusylinterit/männät samat kun xr3i?
ja meneekö noi ihan vaan rummut ja hihnat vaihtamalla ilman mitään muita muutoksia, pyöränlaakeri sama?
mites etu jarrut onnistuuko satulan ja levyn vaihdolla pelkästään päivättämään isommaksi?
nii ja auto mk3 1.3 escortti -> Mk4 RS Turbon jarrut
no kyllä niistä on jos haluaa laillisen autonAnttiM kirjoitti:No tuossa pihassa ainakin sellainen ´Scortti on...
Ja esim, Motonet myy --->Escort 1,4/1,6 81--90 Eteen JÄÄHDYTETTY 22-5033 19.17
RST S2:sen levyt ja satulat menee ainakin heittämällä muihin mk4 korisiin malleihin![]()
Tiedä sitten onko noista takajarrujen vaihdosta vastaavaa hyötyä...

ja pysähtyy takuu varmemmin lujemmasta vauhdista tai siis ei katoo jarrut ihan niin helposti takaa

takapainoinen? jos laittaa jarrut RSTurbosta siis eteen ja taakse ni en usko että on liian takapainonen 8)AnttiM kirjoitti:Voi tulla herkästi liian takapainoiset niistä jarruista![]()
Eiköhän mk3 1.3 oo laillinen ihan niillä omilla jarruillakin![]()
Edit: nii ja enhän mä puhu että millä koneella vaan kori on alunperin 1.3 8)
Katsastuksessa siis riitti 240/10 jäähdyttämätönmk4zetec kirjoitti:tein tollasen 1.8 (105hp)zetekki muutoksen ja auto muutettiin vastaamaan xr3i mallia, alunperin se oli 1.4cvh. vaihdoin autoon ainoastaan takajarrut ja koneen ,prosentteja tuli huimat 16 .
130 heppasella alusta luultavasti tarvii päivittää vastaamaan rs turboa eli vaihtoon jarrut ja vakaajat eli prosenntteja kertyy hieman enempi mutta ei liikaa. Moottorin kiinnike jakopään puolelle on melko helppo muokata mk4 cvh:n kiinnikkestä. jakohihnan vaihto kannattaa tehdä ennen koneen laskua. omassa ei ainakaan saanu vaihdettua kone paikalla...


Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Megado kirjoitti: Katsastuksessa siis riitti 240/10 jäähdyttämätön![]()
kun XR3i:ssä on 240/24 jäähdytetyt, onkohan katsari ollut sokea.
Mutta voisiko sellaisenkin asian ottaa huomioon että ne 240/24 levyt vois olla 1.4:sessa vakionaItsellä oli tossa toisessa 1.4:sessa (nykyään 1.6 EFI) niin valmiina 240/24mm jäähdytetyt edessä, liekkö sitten vaihdettu jälkeenpäin.
