Rs turbo, koneen irrotus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jamba

Rs turbo, koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Jamba »

terppa.
eli tollanen homma ois eessä kun pääs kakkospytyn mäntä vähä sulamaan.
kertokaas alottelevalle foortilaiselle että mahtuuko ton 1.6 cvh lohkon vetäsees irralleen ilman laatikon irrotusta?
autossa ei ole siis enää kantta tai muuta ylim. kiinni.
tuohon on leikattu koriin sellanen aukko että mahtu paremmin noit jakopään hommia tekee mutta tsiigailin että saattas mahtua konetta vetää vasemmalle jonkun cm määrän normaalia enemmän.
kuinkahan pitkä se kytkin akseli on, jotta mahtuuko vai ei.
se "huolto aukko" ei ole mikään ihan pien.
jos pelkkää lohkoa ei saa otettua nii mistähä kaikkialta tuo moottori-laatikko-yhtälö on kiinni?

kiitosta jo etukäteen vastaajille!
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Rs turbo, koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja emax »

Sehän riippuu sen huoltoaukon koosta mutta normaalisti ei mahdu. Onko sielä pytys pahat jäljet? Että onnistuisko hoonata sinne päin kun ottaa vain öljypohjan ja männän pois.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Rs turbo, koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Ainakin itse vaihdoin xr3:sta (-89) koneen niin että laatikko oli melkein paikoillaan.
Eli laatikon tukipalkin etupäästä irti ja kuskinpuolen alatukivarren sisäpään irti. muistaakseen noilla se sieltää lähti pois paikoiltaan.
gti golo palloilija
Jamba

Re: Rs turbo, koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Jamba »

emax kirjoitti:Sehän riippuu sen huoltoaukon koosta mutta normaalisti ei mahdu. Onko sielä pytys pahat jäljet? Että onnistuisko hoonata sinne päin kun ottaa vain öljypohjan ja männän pois.
Ei oo pytyssö juur minkäänlaisia jälkiä. mutta eikös sen jonku alapalkin joudu irrottaa kokonaan jos öljynpohjankautta vaihtaa?
Aksu kirjoitti:Ainakin itse vaihdoin xr3:sta (-89) koneen niin että laatikko oli melkein paikoillaan.
Eli laatikon tukipalkin etupäästä irti ja kuskinpuolen alatukivarren sisäpään irti. muistaakseen noilla se sieltää lähti pois paikoiltaan.
Selvä peli, pitää tänää tai huomenna käyä ruuvamaan loppujankin irti sitte.
kirjotellaan lisää kun jotakin tapahtuu :D
AnttiO
Viestit: 25
Liittynyt: 05 Huhti 2010 18:28

Re: Rs turbo, koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja AnttiO »

Kannattaa sitten miettiä hieman miksi se mäntä on sulanut ja huomioida se että ne muutkin männät voi olla sökönä vaikka ne vielä nimellisesti näyttäisivät ehjiltä. Itse aikanaan useamman rs turbon moottorin tuhonneena näin sellaisia mäntiä mitkä näyttivät ihan hyviltä mutta kun kopsautti pöytään putosi renkaitten kohdalta pala irti.

Männät pitää olla sitten MAHLE tekemät ja juurikin rs turbon omat.
Ps. minulla on yksi vara-alakerta, hyvä lohko ja mäntäsarja.
Vastaa Viestiin