terppa.
eli tollanen homma ois eessä kun pääs kakkospytyn mäntä vähä sulamaan.
kertokaas alottelevalle foortilaiselle että mahtuuko ton 1.6 cvh lohkon vetäsees irralleen ilman laatikon irrotusta?
autossa ei ole siis enää kantta tai muuta ylim. kiinni.
tuohon on leikattu koriin sellanen aukko että mahtu paremmin noit jakopään hommia tekee mutta tsiigailin että saattas mahtua konetta vetää vasemmalle jonkun cm määrän normaalia enemmän.
kuinkahan pitkä se kytkin akseli on, jotta mahtuuko vai ei.
se "huolto aukko" ei ole mikään ihan pien.
jos pelkkää lohkoa ei saa otettua nii mistähä kaikkialta tuo moottori-laatikko-yhtälö on kiinni?
kiitosta jo etukäteen vastaajille!
Rs turbo, koneen irrotus
Re: Rs turbo, koneen irrotus
Sehän riippuu sen huoltoaukon koosta mutta normaalisti ei mahdu. Onko sielä pytys pahat jäljet? Että onnistuisko hoonata sinne päin kun ottaa vain öljypohjan ja männän pois.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Rs turbo, koneen irrotus
Ainakin itse vaihdoin xr3:sta (-89) koneen niin että laatikko oli melkein paikoillaan.
Eli laatikon tukipalkin etupäästä irti ja kuskinpuolen alatukivarren sisäpään irti. muistaakseen noilla se sieltää lähti pois paikoiltaan.
Eli laatikon tukipalkin etupäästä irti ja kuskinpuolen alatukivarren sisäpään irti. muistaakseen noilla se sieltää lähti pois paikoiltaan.
gti golo palloilija
Re: Rs turbo, koneen irrotus
Ei oo pytyssö juur minkäänlaisia jälkiä. mutta eikös sen jonku alapalkin joudu irrottaa kokonaan jos öljynpohjankautta vaihtaa?emax kirjoitti:Sehän riippuu sen huoltoaukon koosta mutta normaalisti ei mahdu. Onko sielä pytys pahat jäljet? Että onnistuisko hoonata sinne päin kun ottaa vain öljypohjan ja männän pois.
Selvä peli, pitää tänää tai huomenna käyä ruuvamaan loppujankin irti sitte.Aksu kirjoitti:Ainakin itse vaihdoin xr3:sta (-89) koneen niin että laatikko oli melkein paikoillaan.
Eli laatikon tukipalkin etupäästä irti ja kuskinpuolen alatukivarren sisäpään irti. muistaakseen noilla se sieltää lähti pois paikoiltaan.
kirjotellaan lisää kun jotakin tapahtuu

Re: Rs turbo, koneen irrotus
Kannattaa sitten miettiä hieman miksi se mäntä on sulanut ja huomioida se että ne muutkin männät voi olla sökönä vaikka ne vielä nimellisesti näyttäisivät ehjiltä. Itse aikanaan useamman rs turbon moottorin tuhonneena näin sellaisia mäntiä mitkä näyttivät ihan hyviltä mutta kun kopsautti pöytään putosi renkaitten kohdalta pala irti.
Männät pitää olla sitten MAHLE tekemät ja juurikin rs turbon omat.
Ps. minulla on yksi vara-alakerta, hyvä lohko ja mäntäsarja.
Männät pitää olla sitten MAHLE tekemät ja juurikin rs turbon omat.
Ps. minulla on yksi vara-alakerta, hyvä lohko ja mäntäsarja.