Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nyt se sitten kävi. Hyvin palvellut isältäpojalle kulkuneuvo petti ekan kerran 21 vuoteen ja 251tkm. Vaimo laittoi pihalla käyntiin ja poksahti ja putputusta rupesi kuulumaan. No siellähän se tulppa on johdossa kiinni. Ajattelin ensin että onko vain löystynyt irti, mutta ei ota jengoille kun yritin laittaa takaisin. Kysymys kuuluukin, että onkohan tuossa mahdollisuudet että olisi päästy vain jengojen pettämisellä vai onkohan siellä kansi enempikin rikki? Vai vielä jotain muuta?
No eihän tonne sormi yletä millään kun on niin pirun syvällä tuo tulppa. Tulpastakin irtosi se nupikka mihin johto ottaa kiinni kun vedin tulpan johdon irti, jengat siitä sökönä. Uusi tulppa haettava ja kokeiltava vielä sillä. Niin huonosti sinne montun pohjalle näkee ettei kyllä osaa sanoa suuntaan eikä toiseen.
Korjasin muuten juuri tuolla samalla 626 GC:stä tulpan jengat. Tosiaan tapilla jengat ja uusi kierre sisään. Reilu paineilma töhöttely pyttyyn murusten poistamiseksi ja eikun käyntiin, hyvin pelasi vielä pitkän aikaa.
Ai hitto, joutuuhan tosta imusarjan ottamaan irti että pääsee jengaa tekemään kun ei mahdu se hylsy sinne syvään aukkoon millä sitä tappia käännetään. Ja apulaitehihnakin näyttäis olevan vaihdon tarpeessa. No, jos aloittis irrottelemaan imusarjaa tässä kevään mittaan...
Aloittelin tuossa irrottelemaan tuota imusarjaa eli letkut ym. on irti ja pultit ja mutterit bongattu mitkä pitäisi irrottaa. Korjauskirja sanoo että pitää irrottaa ruiskutussuuttimet, mitenkäs ne lähtee oikein irti? Vai onko niitä ihan pakko irrottaa?
Ei muistaakseni tarvii ottaa suuttimia irti, jos haluaa ottaa suuttimet irti ni vetämällä lähtevät. Mutta ilmeisesti ei ole avattu ihan lähiaikoina, ni voivat olla melko kovassa. Kannattaa suihkutella vaik crc:tä vaik sinne suutimien juureen, sit varovasti nitkutella irti. Todennäköisesti menee ne suuttimien ns: muoviohjuri kupit päreiksi, tai sit ei. Itsellä ovat yleensä olleet tiensä päässä, joten ovat levinneet.
Viikonloppuna sain imusarjan irti, mutta ei tuo kierresarjan mukana tuleva kierretyökalu mahdu millään sinne aukkoon. Meinaan kun siinä on 21mm mutteri niin hylsyn kun lyö kiinni niin ei mahdu. Achtung ei machtung vaik kuink tung. Pitää varmaan seuraavaksi "koneistaa" se työkalun pää pienemmälle koolle jotta pääsee hommassa eteenpäin.