Type 9-laatikon kestävyydestä
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19 Helmi 2011 10:17
Type 9-laatikon kestävyydestä
Onko kenelläkään kokemuksia type 9-laatikon kestävyydestä? Tavoitteena olisi mennä jonkinverran yli 150hv, kestääkö laatikko oikeasti repimistä? Mikäli ei kestä, niin mitä suosittelisitte tilalle?
Re: Type 9-laatikon kestävyydestä
Kyllä se tuon kestää, ei huolta. Mulla oli tehoja yli tuplasti, silloin hajotin niitä 2. Joillain kestänyt enemmänkin.?ReissuReki kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia type 9-laatikon kestävyydestä? Tavoitteena olisi mennä jonkinverran yli 150hv, kestääkö laatikko oikeasti repimistä? Mikäli ei kestä, niin mitä suosittelisitte tilalle?
Mt-75 alkoi kestämään.
Nyt tuli cossun t-5 mut ne alkaa olemaan harvassa.
Sierra 2.0 Stw-87 :twisted:420hv/473nm.Projekti
Re: Type 9-laatikon kestävyydestä
Riippuu yksilöstä.
Mullä löytyy hyvä esimerkki joka on ollut ihme kapistus kestämään.
Rakennettu -05 ohc turbo sierra T9:llä,penkitetty 330hv/447Nm ja muutosten jälkeen kytkin ei enään kestänyt samoja ahtoja joilla penkissä käytetty. Purettu syksyllä(tekniikan siirto toiseen koppaan) niin nyt alkoi olemaan laatikko lopussa. Ja on saanut kenkää. 5perää,yksi kardaani korkkiruuviksi perän pettäessä.
Toiset taas pettää jo vaparina.
Tilalle joko T5 tai sitten doch perästä 75:n jos helpolla haluaa hieman kestävemmän.
Mullä löytyy hyvä esimerkki joka on ollut ihme kapistus kestämään.
Rakennettu -05 ohc turbo sierra T9:llä,penkitetty 330hv/447Nm ja muutosten jälkeen kytkin ei enään kestänyt samoja ahtoja joilla penkissä käytetty. Purettu syksyllä(tekniikan siirto toiseen koppaan) niin nyt alkoi olemaan laatikko lopussa. Ja on saanut kenkää. 5perää,yksi kardaani korkkiruuviksi perän pettäessä.
Toiset taas pettää jo vaparina.
Tilalle joko T5 tai sitten doch perästä 75:n jos helpolla haluaa hieman kestävemmän.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19 Helmi 2011 10:17
Re: Type 9-laatikon kestävyydestä
Niin, ja toivottavasti puhun vielä oikeasta laatikosta... (vasta aloittanut tutustumaan Fordeihin) Kyseessä on siis is Sierran 5 lovinen laatikko. Onko se tuo type 9? Saisiko tuon 75:n aivan heittämällä -86 is Sierraan?Aksu kirjoitti: Tilalle joko T5 tai sitten doch perästä 75:n jos helpolla haluaa hieman kestävemmän.
Re: Type 9-laatikon kestävyydestä
Juu T9 perus ohc:n jatkeena sierroissa.ReissuReki kirjoitti: Niin, ja toivottavasti puhun vielä oikeasta laatikosta... (vasta aloittanut tutustumaan Fordeihin) Kyseessä on siis is Sierran 5 lovinen laatikko. Onko se tuo type 9? Saisiko tuon 75:n aivan heittämällä -86 is Sierraan?
"75":n sierroissa doch jatkeena (joutuu askartelemaan ohc kanssa,hieman)
T5:n 2wd cossun jatkeena. (joutuu askartelemaan ohc kanssa,hieman enemmän)
Tuo "75":n menee pienellä muokkaamisella paikoille. Kytkin käpälää joutuu hieman muokkaamaan vai menikö peräti pelkällä laakerin vaihdolla ei taas muista tarkkaan kun en itselle ole moista rakentanut.
T5:sen kanssa joutuu vauhtipyörän tai sitten startin kanssa kikkailemaan jotta saa toimimaan.
gti golo palloilija
Re: Type 9-laatikon kestävyydestä
Aksu kirjoitti: Juu T9 perus ohc:n jatkeena sierroissa.
"75":n sierroissa doch jatkeena (joutuu askartelemaan ohc kanssa,hieman)
Tuo "75":n menee pienellä muokkaamisella paikoille. Kytkin käpälää joutuu hieman muokkaamaan vai menikö peräti pelkällä laakerin vaihdolla ei taas muista tarkkaan kun en itselle ole moista rakentanut.
Laakereissa ero on ainoastaan kiinnityksessä(ei käy ristiin), paksuuskin on ~sama. Laakerin alle joutuu laittaa "fylliä" käpälään ~15mm..
Sierra 2.0 Stw-87 :twisted:420hv/473nm.Projekti
Re: Type 9-laatikon kestävyydestä
Ketjussa ei taidettu mainita, että on t9:jä ja sitten on T9:jä. 8)
Eli tahtoo sanoa, että tuota laatikkoa on tehty erittäin monella konstruktiolla, joista v6:n kaverina ollut laatikko on usein mainittu "hd" laatikko. Siinä on hieman vahvempi laakerointi - onko tuo nyt sitten apuakseli suomeksi (laygear)? Tämän tunnistaa siitä koneen puoleisen pään kilvestä, mikä on kaksiosainen normimallin yksiosaisen sijaan.
V6 ja diesel mallien laatikoissa on yhteinen pidempi pääakseli, mutta vain v6 mallissa on tuo iso laakeri.
Lähteenä on netistä löytyvä artikkeli.
Eli tahtoo sanoa, että tuota laatikkoa on tehty erittäin monella konstruktiolla, joista v6:n kaverina ollut laatikko on usein mainittu "hd" laatikko. Siinä on hieman vahvempi laakerointi - onko tuo nyt sitten apuakseli suomeksi (laygear)? Tämän tunnistaa siitä koneen puoleisen pään kilvestä, mikä on kaksiosainen normimallin yksiosaisen sijaan.
V6 ja diesel mallien laatikoissa on yhteinen pidempi pääakseli, mutta vain v6 mallissa on tuo iso laakeri.

Lähteenä on netistä löytyvä artikkeli.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Type 9-laatikon kestävyydestä
Tuo "hd" malli kesti mulla ~1200km. Tavallinen kesti ~1800km.
Hd:sta hajosi 2. rattaat ja koko aski repesi-> öljyt tielle, tavallisesta 3. jonka ajoin vielä 25km kotiin, rutinan ja paukkeen säestäessä menoa.
Molemmat samassa kohtaa maantiellä, toinen 100m myöhemmin. Saa arvata kumpi hajosi sen 100m myöhemmin
Silmittömällä repimisellä saattoi olla osuutta asiaan
Mt-75 kesti sen 14tkm ja varmasti sai tennaria yhtä paljon. Jos joku noista "3" pitäisi laittaa, olisi se mt-75 ja unohtaisin nuo type9:t ja niiden eri versiot.
Hd:sta hajosi 2. rattaat ja koko aski repesi-> öljyt tielle, tavallisesta 3. jonka ajoin vielä 25km kotiin, rutinan ja paukkeen säestäessä menoa.
Molemmat samassa kohtaa maantiellä, toinen 100m myöhemmin. Saa arvata kumpi hajosi sen 100m myöhemmin

Silmittömällä repimisellä saattoi olla osuutta asiaan

Mt-75 kesti sen 14tkm ja varmasti sai tennaria yhtä paljon. Jos joku noista "3" pitäisi laittaa, olisi se mt-75 ja unohtaisin nuo type9:t ja niiden eri versiot.
Sierra 2.0 Stw-87 :twisted:420hv/473nm.Projekti
Re: Type 9-laatikon kestävyydestä
Ei saa repiä noita v6 laatikoita risaksi. Muistakaa ettei niitä tehdä enää lisää.
Type-9 puolustaa paikkaansa jossain käytössä. Se mm vaihtaa nätimmin (nopeammin) kuin mt-75 ja on aavistuksen sirompi - sopii pieneenkin pohjalevyyn.
Tehon kesto ei ole t9:n paras puoli, mutta jos semmoinen pitää olla, niin kannattaa haeskella se v6 malli. 8)

Type-9 puolustaa paikkaansa jossain käytössä. Se mm vaihtaa nätimmin (nopeammin) kuin mt-75 ja on aavistuksen sirompi - sopii pieneenkin pohjalevyyn.
Tehon kesto ei ole t9:n paras puoli, mutta jos semmoinen pitää olla, niin kannattaa haeskella se v6 malli. 8)
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/