Type 9-laatikon kestävyydestä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ReissuReki
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Helmi 2011 10:17

Type 9-laatikon kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja ReissuReki »

Onko kenelläkään kokemuksia type 9-laatikon kestävyydestä? Tavoitteena olisi mennä jonkinverran yli 150hv, kestääkö laatikko oikeasti repimistä? Mikäli ei kestä, niin mitä suosittelisitte tilalle?
Kipp
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Touko 2009 19:13
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: Type 9-laatikon kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja Kipp »

ReissuReki kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia type 9-laatikon kestävyydestä? Tavoitteena olisi mennä jonkinverran yli 150hv, kestääkö laatikko oikeasti repimistä? Mikäli ei kestä, niin mitä suosittelisitte tilalle?
Kyllä se tuon kestää, ei huolta. Mulla oli tehoja yli tuplasti, silloin hajotin niitä 2. Joillain kestänyt enemmänkin.?

Mt-75 alkoi kestämään.
Nyt tuli cossun t-5 mut ne alkaa olemaan harvassa.
Sierra 2.0 Stw-87 :twisted:420hv/473nm.Projekti
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Type 9-laatikon kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Riippuu yksilöstä.
Mullä löytyy hyvä esimerkki joka on ollut ihme kapistus kestämään.
Rakennettu -05 ohc turbo sierra T9:llä,penkitetty 330hv/447Nm ja muutosten jälkeen kytkin ei enään kestänyt samoja ahtoja joilla penkissä käytetty. Purettu syksyllä(tekniikan siirto toiseen koppaan) niin nyt alkoi olemaan laatikko lopussa. Ja on saanut kenkää. 5perää,yksi kardaani korkkiruuviksi perän pettäessä.
Toiset taas pettää jo vaparina.

Tilalle joko T5 tai sitten doch perästä 75:n jos helpolla haluaa hieman kestävemmän.
gti golo palloilija
ReissuReki
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Helmi 2011 10:17

Re: Type 9-laatikon kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja ReissuReki »

Aksu kirjoitti: Tilalle joko T5 tai sitten doch perästä 75:n jos helpolla haluaa hieman kestävemmän.
Niin, ja toivottavasti puhun vielä oikeasta laatikosta... (vasta aloittanut tutustumaan Fordeihin) Kyseessä on siis is Sierran 5 lovinen laatikko. Onko se tuo type 9? Saisiko tuon 75:n aivan heittämällä -86 is Sierraan?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Type 9-laatikon kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja Aksu »

ReissuReki kirjoitti: Niin, ja toivottavasti puhun vielä oikeasta laatikosta... (vasta aloittanut tutustumaan Fordeihin) Kyseessä on siis is Sierran 5 lovinen laatikko. Onko se tuo type 9? Saisiko tuon 75:n aivan heittämällä -86 is Sierraan?
Juu T9 perus ohc:n jatkeena sierroissa.
"75":n sierroissa doch jatkeena (joutuu askartelemaan ohc kanssa,hieman)
T5:n 2wd cossun jatkeena. (joutuu askartelemaan ohc kanssa,hieman enemmän)

Tuo "75":n menee pienellä muokkaamisella paikoille. Kytkin käpälää joutuu hieman muokkaamaan vai menikö peräti pelkällä laakerin vaihdolla ei taas muista tarkkaan kun en itselle ole moista rakentanut.

T5:sen kanssa joutuu vauhtipyörän tai sitten startin kanssa kikkailemaan jotta saa toimimaan.
gti golo palloilija
Kipp
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Touko 2009 19:13
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: Type 9-laatikon kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja Kipp »

Aksu kirjoitti: Juu T9 perus ohc:n jatkeena sierroissa.
"75":n sierroissa doch jatkeena (joutuu askartelemaan ohc kanssa,hieman)

Tuo "75":n menee pienellä muokkaamisella paikoille. Kytkin käpälää joutuu hieman muokkaamaan vai menikö peräti pelkällä laakerin vaihdolla ei taas muista tarkkaan kun en itselle ole moista rakentanut.

Laakereissa ero on ainoastaan kiinnityksessä(ei käy ristiin), paksuuskin on ~sama. Laakerin alle joutuu laittaa "fylliä" käpälään ~15mm..
Sierra 2.0 Stw-87 :twisted:420hv/473nm.Projekti
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Type 9-laatikon kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Ketjussa ei taidettu mainita, että on t9:jä ja sitten on T9:jä. 8)

Eli tahtoo sanoa, että tuota laatikkoa on tehty erittäin monella konstruktiolla, joista v6:n kaverina ollut laatikko on usein mainittu "hd" laatikko. Siinä on hieman vahvempi laakerointi - onko tuo nyt sitten apuakseli suomeksi (laygear)? Tämän tunnistaa siitä koneen puoleisen pään kilvestä, mikä on kaksiosainen normimallin yksiosaisen sijaan.

V6 ja diesel mallien laatikoissa on yhteinen pidempi pääakseli, mutta vain v6 mallissa on tuo iso laakeri. :)

Lähteenä on netistä löytyvä artikkeli.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Kipp
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Touko 2009 19:13
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: Type 9-laatikon kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja Kipp »

Tuo "hd" malli kesti mulla ~1200km. Tavallinen kesti ~1800km.
Hd:sta hajosi 2. rattaat ja koko aski repesi-> öljyt tielle, tavallisesta 3. jonka ajoin vielä 25km kotiin, rutinan ja paukkeen säestäessä menoa.
Molemmat samassa kohtaa maantiellä, toinen 100m myöhemmin. Saa arvata kumpi hajosi sen 100m myöhemmin :lol:
Silmittömällä repimisellä saattoi olla osuutta asiaan :mrgreen:

Mt-75 kesti sen 14tkm ja varmasti sai tennaria yhtä paljon. Jos joku noista "3" pitäisi laittaa, olisi se mt-75 ja unohtaisin nuo type9:t ja niiden eri versiot.
Sierra 2.0 Stw-87 :twisted:420hv/473nm.Projekti
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Type 9-laatikon kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Ei saa repiä noita v6 laatikoita risaksi. Muistakaa ettei niitä tehdä enää lisää. :x

Type-9 puolustaa paikkaansa jossain käytössä. Se mm vaihtaa nätimmin (nopeammin) kuin mt-75 ja on aavistuksen sirompi - sopii pieneenkin pohjalevyyn.

Tehon kesto ei ole t9:n paras puoli, mutta jos semmoinen pitää olla, niin kannattaa haeskella se v6 malli. 8)
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Vastaa Viestiin