Apua Eskon käynnistysongelmaan!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Apua Eskon käynnistysongelmaan!

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Taas Esko oikuttelee! :twisted: Muuten pelittää, mutta "puolilämpimänä" ei välillä lähde käyntiin, kylmänä ja kuumana aina! :shock: Ei nykyttele ajossa, ei kylmänä, ei kuumana, ei hitaalla, eikä nopealla ajolla! :shock: Mikä tuo vika voi olla, "kaiken" olen kokeillut! :oops: Ei edes yritä käynnistyä, pyörittää normaalisti, jonkin ajan päästä käynnistyy "kevyesti", ihan kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan! :shock: Niin, kone on -96 1.8 Zetecci! :oops: Voiko olla ajonesto tai kosteutta jossain, eikä siksi anna pensaa? :roll: Teki tuon pitkästä aikaa taas eilen ja tänään, ja tietenkin vaimolle! :D
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

itse itseäni lainaten tuosta vähän alempaa...
lalli69 kirjoitti:Kuulostais pahasti siltä, että suuttimet falskaa.

Kylmänä tarvii "extraa" muutenkin = Käynnistyy hyvin
Sammutuksen jälkeen ei ole ehtinyt vielä vuotaa = Käynnistyy hyvin
Puolilämpimänä ei tarttis "ryyppyä", mutta sitä on ehtinyt vuotamaan = Joutuu sahaamaan
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Muuten hyvä, mutta miksi tekee välillä kuukauden tai kahden välein, nyt poikkeuksena päivän väli? :?: Aina muulloin lähtee heti, eli ei kait suuttimet silloin vuoda? :shock: Vois kyllä kokeilla jotain puhdistuslitkua, mutta kun on motti vasta sisäänajossa, eli reilu 220tkm vasta? :D
Teemu.R
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R »

Venttiilit kantaa.. Millaset öljyt koneessa? Yleensä tekee just sillon, kun konetta on käytetty vain vahan aikaa ja sitte sammutettu..
-98td Mondeo
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Öljyt OK. Vaihdoin MAFFIN. Tulpat, siis "alkuperäiset" hajoo alta aikayksikön, muut kestää, liekkö vika johdoissa, ei kyllä päkytä ennenkuin tulppa hajoaa? :shock:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Meni pari viikkoa MAFin vaihdon jälkeen OK! Tänään oli vaimolla kaupan pihalla vähän oireillut, lähti kuitenkin kun oli vähän painaut kaasua tartatessa! Menin sitte jotain tunnin päästä siirtään sitä talliin, ei edes yrittänyt käyntiin, kokeilin myös irroitella piuhoja, ei auttanut! :twisted:
No, hain uudet tulpat ja laitoin paikalleen, ensin kuitenkin tarttasin vanhoilla jotta näin oliko tulpat märät, kuivat oli, joten ei antanut pensaa? Ei lähtenyt käyntiin uusillakaan! :shock: No, resetoin keskusyksikön, sitte lähti toisella tartilla! :D
Mutta, mikä oli vikana, auttakaa, mulla menee yli hilseen ja alkaa kohta keuliin! :twisted:
Fiesu
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Fiesu »

Kuulostiko "tulpattomalta mopolta" vai pyörikö normaalisti?Kuulostaa vaan kummasti siltä nostajien paineventtiililtä (vai mikä onkaan nimeltään?)
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Pyöri "raskaasti", ei "kevyesti", eli ei venat jumittanut!
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

monteonisti ettei vaan olis käyttäjässä vika? :twisted: ku sähän oot välillä sekaantunu noihin uuppeleihin, jääny niistä joku virus suhun ja nyt se hajottaa käsittämättömällä tavalla Ford:n :twisted: :lol: :lol: :lol:
8)

Edit:Ku missään muussa ei voilla tollasia vikoja ku ooppelissa 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Varmaan on muuttumassa uuppeliksi kuten kaikki muutkin aikanaan! :twisted:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Voisko ECU olla satunnaisesti "pimeä"?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Monteonisti kirjoitti:Voisko ECU olla satunnaisesti "pimeä"?
joku kylmä juotos tai vastaavaa.. miksei.. :?
jostain samanlainen mutta varmasti ehjä ecu millä kokeilee
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuo kylmäjuotoshan oireilee kuumana, mutta kuumana ei mitään ongelmia, ajossa ei koskaan, mutta satunnaisesti puolilämpimänä käynnistäessä, tönäsemällä lähtee silloinkin! :shock:
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

nuo työntämällä käyntiin jutut on vähän arveluttavia näissä remmillä olevissa koneissa, suottaa mennä jako pieleen jos vähän löysemmällä on tuo hihna :roll:
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Megado kirjoitti:nuo työntämällä käyntiin jutut on vähän arveluttavia näissä remmillä olevissa koneissa, suottaa mennä jako pieleen jos vähän löysemmällä on tuo hihna :roll:
Ja eihän se kait hyvää tee katalysaattorillekaan :?
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Miten työntämällä käynnistys rasitaa remmiä enemmän, pyörityshän tulee samaa kautta? :shock: Ei kattikaan tiedä mikä motin käyntiin pyöräyttää! :D Tarkoitin kevyttä tönäisyä käyntiin, en pitkin kaupunkia pukkailua! :oops: Tietenkin hihnakin voi suuttua jos kovassa vauhdissa pikkuvaihde silmään ja kytkin rysäyttämällä ylös. :D
Zetecci
Viestit: 47
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zetecci »

tottakai katti kärsii jos auto työntämällä käyntiin koitetaan saada, mutta jos kone on kylmä, niin silloin ei niinkään paljon rasita, lämpimällä/kuumalla koneella saattaa katti olla kerrasta sökö.
Ford Escort 1.8 GT -97
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei katti varmasti tiedä mikä motin käyntiin pyöräyttää! :twisted:
Siis jos tönäsee sen verran että kerran kone pyörähtää ja heti lähtee, joissain autoissa saattaa joskus lähteä käyntiin vasta toisella startilla, eli kone pyörähtää useamman kierroksen, ei siitäkään katti yleensä suutu! :D
Teemu.R
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R »

Veikkaan edelleen sitä venttiilien kantamista.. Onko startatessa erilainen ääni?.. Tuntuuko, et pyörii helpommin.. niinku polokis tulupatonta mopoa? :lol:
-98td Mondeo
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllä se pyörii "raskaasti"! :D Nyt taas viikon pelittänyt kun sitä viime lauantaina rassasin! :shock:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tänään taas temppuili vaimolle! :twisted: Meni kaverin luo kylään käväseen, oli jotain puoli tuntia, ei lähtenyt käyntiin, meni vielä puoleksi tunniksi, sitten lähti heti! :shock:
On tuo ihme vika! Epäilen, että ECU ei saa virtaa välillä, oiskohan jokin rele, mutta kun toimii kylmänä ja kuumana, puolilämpimänä temppuilee, ajossa ei koskaan! :shock: Pitää kait vaihtaa läppäanturi vaikka sen vastukset oli OK kun viikko sitten mittasin, mutta pätkiikö satunnaisesti jossain lämpötilassa, on kyllä ihme juttu? :shock: Onko viisaita vinkkejä? :oops:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Laitanpa tänne uudestaan kun tuo Lalli kurittelee muitakin kuin piispoja! :twisted:
Yritin tätä säköpuolelle kun on selvinnyt että sähköpuolella vika on! :roll:
Eli taas uudestaan:
Vaimon Esko 1.8 Zetecci oireilee joskus käynnistäessä "puolilämpimänä", ei siis kylmänä tai kuumana, mutta kun on seissyt tunnin tai pari kesällä tai talvella. Pyörittää normaalisti, mutta ei yritäkkään käynnistyä, kun odottaa tunnin tai pari, niin lähtee laakista. Kun oireilee, niin lähtee tönäsemällä helposti. Olen käynyt lähes kaikki läpi pikkuhiljaa, nyt lähtenyt ekalla jo yli 2kk, ehkä vahingossa korjasin vian? Mutta, jos oireilee taas, niin mitä vielä pitäisi tarkistaa!
Lisäksi Motograftin tulpat hajoo alle viikon, siis "alkuperäiset" Voortilta ostetut! Twisted Evil Menee nelosen posliini halki, jos ei kerkeä vaihtaan "parempia", niin hajoo kolmoselta, pitemmälle en ole kokeillut kun kahdella jo nykyttää liikaa! Shocked Bossilaiset kestää ihan hyvin! Vaikea juttu ainakin minulle, oisko täällä viisaampia? Rolling Eyes
Sulakerasian pohjaa en ole kolvaillut kun en usko sen olevan vikana kerta tönäsemällä lähtee ja oireilee satunnaisesti!
Vastaa Viestiin