samaa itse mietin kun en oo koskaan kuulluMonteonisti kirjoitti:Mikä F-anturi? (taas kait tyhmä kysymys? )
Escortin imuilman lämpötilatunnistin
Kyllä nuo nykimiset lakkas tällä toimenpiteellä .cikatti kirjoitti: Osaisko joku kertoa mikä se oletetun huohotusvenan paikka todella on ja lähtikö tällä tosiaan Kuolion nypytykset pois? Se on vähän ristiriidassa siihenkin kun kostealla ilmalla nypytti paljon pahemmin...
Ford Escort 1.8i 16v Sport Farmari -96
Niin sitä tässä vielä, että jos ajonopeusanturin irroitus vaikuttaa kierrosten nopeampaan laskemiseen, on vika kierrosten päällejäämiseen nimenomaan tyhjäkäyntiventtiilissä. Ei nyt tullut tuosta aikaisemmasta selväksi loppuiko myös kierrosten ylös jäänti samalla kuin nykiminen? Miten kävi?kuolio kirjoitti:Melko hitaasti laskee kans, mutta eivätpä jää enää riekkumaan. Yks mikä voi auttaa asiaan, on myös ajonopeusanturin pois päältä otto. Silloin tosin voi auto sammua, kun vauhdissa laittaa vapaalle, mutta kierrokset pitäis laskea nopeammin... Tuo maf on kans vähän siinä ja siinä. Jos auto alkaa vielä oireilee, niin vaihdan seuraavaks sen.
Tässä juuri tämä vianetsinnän hienous on. Otat ilmamäärämittarin johdon irti, ja ei nypytä ajaessa. Ostat uuden ilmamäärämittarin ja johto kiinni, nykii edelleen. Ja jos otat ajonopeusanturin irti, niin kierrokset tippuu nopeammin. Kuitenkin vika voi olla tyhjäkäyntiventtiilissä, jota ecu ohjaa mm. ajonopeusanturin tietojen perusteella.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
ZETEC 2.0 koneessa ei ainakaan ole mitään peltiä siinä päällä.Monteonisti kirjoitti:Miten kuolio sai huohotinventtiilin vaihdettua, näyttää olevan vaikeassa paikassa ja joku pelti päällä?
Kuolion irrotusmenetelmästä en tiiä mutta ite nyppäsin sieltä ahtaasta kolosta venttiilin irti ja sen jälkeen vedin putken irti venttiilin päästä, liotin bensiinissä körnät pois ja panin takas. Putsauksesta ei ollut paskankaan hyötyä. Pitänee vaihtaa koko venttiili jos siinä on joku vuoto ongelma, se kun tuntui melko väljänoloiselta himmeliltä muutenkin. Se kun lienee halapa niin sietää kokeeksi vaihtaakin kun Kuolio väitti sillä nypytyksen loppuvan.
Re: Nykiminen
'Mondi kirjoitti:Omassa montussa oli nykimistä, joka sai veren kiehumaan. Vikana oli Paineensäätö venttiilin ja F-anturin viallisesta kommunikoinnin yrityksestä. Tilattiin uudet ja ei ole nykimistä ollu tähänmennessä enää.
Monissa tapauksissa on vikaa löydetty Ilmamassa mittarista, joko puhdistus tai vaihto on auttanut.
Joissakin Pumppukoneissa nykimisen syynä on ollut viallinen suutin.
Edelleen, mikä ihmeen paineensäätöventtiili ja F-anturi?
Nostan tämän vanhan topicin ylös.
Kävin tänään hetken mielijohteesta hakemassa uuden huohotinventtiilin Fordilta. Maksoi noin 24 euroa. Vaihdon tavoitteena on saada tuo epämääräinen nykiminen poistettua. Myös kierrokset meinaa alkaa jälleen kantamaan. Ilmoittelen sitten miten kävi. Onhan tuota nykimistä jo pari vuotta kohta siedetty.
Kävin tänään hetken mielijohteesta hakemassa uuden huohotinventtiilin Fordilta. Maksoi noin 24 euroa. Vaihdon tavoitteena on saada tuo epämääräinen nykiminen poistettua. Myös kierrokset meinaa alkaa jälleen kantamaan. Ilmoittelen sitten miten kävi. Onhan tuota nykimistä jo pari vuotta kohta siedetty.
Tuli eilen illalla vaidettua tuo venttiili. Tänään 20 kilometrin ajo veti suun hymyyn. Eipä nykinyt ja koneen lämmettyä ei perinteistä alakierrosten puutumista ilmennyt 20 kilometrin ajolla. Eli puhtia tuntui olevan paremmin alle 3000 kierroksella.
Vanha venttiili näytti ehjältä, mutta oli väljempi ja jousen vastus huomattavasti heikompi kuin uudessa.
Mutta ei nuolaista vielä. Testataan lisää..
Vanha venttiili näytti ehjältä, mutta oli väljempi ja jousen vastus huomattavasti heikompi kuin uudessa.
Mutta ei nuolaista vielä. Testataan lisää..
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Joo, itselläkin mm. maf , tulpat + johdot ja lambda vaihdettu, turhaan. Hyvin toimii edelleen, eli vika taisi löytyä.
Kesälomalla käytin fordilla tuon vian takia, mutta ei ne mitään osanneet sanoa. Vaikka kuinka ohjeistin, mitä on tehty ja kokeiltu, oli huoltomies katsonut tulpat, putsannut ilmamäärämittarin ja lasku yli 80 euroa. Tokaisi vain: - "Vika tiedostettu koeajolla, muttei löytynyt vikaa. Eikä kannata alkaa tarkemmi etsimään. Voi tulla tosi kalliiksi eikä välttämättä vikaa edes löydy." Arvatkaa oliko eka ja vika kerta, kun vien auton korjaamolle, jos ei oma älli riitä.
Kesälomalla käytin fordilla tuon vian takia, mutta ei ne mitään osanneet sanoa. Vaikka kuinka ohjeistin, mitä on tehty ja kokeiltu, oli huoltomies katsonut tulpat, putsannut ilmamäärämittarin ja lasku yli 80 euroa. Tokaisi vain: - "Vika tiedostettu koeajolla, muttei löytynyt vikaa. Eikä kannata alkaa tarkemmi etsimään. Voi tulla tosi kalliiksi eikä välttämättä vikaa edes löydy." Arvatkaa oliko eka ja vika kerta, kun vien auton korjaamolle, jos ei oma älli riitä.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Nostan ikivanhaa topikkia kun jäi askarruttamaan että jos toi huohotusventtiili on vaihdettu ja egr tulpattu, niin eikä toi pelkkä tulppaaminen olis riittänyt? Kun jotenkin tuntuu että ovat samassa putkistossa.. (tosin tarkastan huomenna, eli älkää ampuko heti kovilla)kuolio kirjoitti:Noniin. Nyt on viat korjattu. Tulppaamalla EGR (pakokaasun kierrätys) ja huohotinventtiilin vaihtamalla loppui kierrosten korkealle jäänti ja nykiminen. Pienestä se on kiinni . Kiitokset kaikille vastauksista!
-Ei rahanmenolla rajaa, kun voortilla ajaa-
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45