"Power Boost!" tuunausta mondeoon. 29€ dollaria...
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
- Paikkakunta: Veteli
"Power Boost!" tuunausta mondeoon. 29€ dollaria...
http://www.speedydelivery.co.uk/car-tun ... ndeo.shtml
Boost your engines power by up to 20+ BHP and increase your fuel economy.
kaikkea sitä näkee...
tuo ilmeisesti vain huijaa ilmamäärämittaria jotta boksi antais enemmän bensaa...? mitähän tuolla voi saavuttaa..no hyvällä tuurilla voi saada katalysaattorin poltettua entisex jos saa menemään bensaa oikeen reippaasti ja seokset pois kohaltaan eipä tuolla varmaan huomattavaa tehonlisäystä saa... pitäisköhän alkaa itekki myymään noita "potentiometri lastuja"+1 liitosrima ,takuuta ei tohtis kyllä antaa...
The Ford mondeo Adjustable Power Boost - A fully adjustable resistance unit enabling you to boost the power output of your Ford mondeo. This dashboard / console mounted variable controller will allow you to adjust and increase the fuel flow into your Ford mondeo engine. Suitable for all cars equipped with electronic fuel injection. Our Adjustable Power Boost fools your cars computer into thinking that your Ford mondeo engine is sucking in air at a lower temperature, hence the timing is advanced. Timing advance helps produce more power by igniting the sparks sooner, providing more time for the fuel / air mixture to burn completely, increasing cylinder pressure, thus providing more power.
käy 99.9% kaikki ruisku koneisiin jossa ei oo turboa...
noita saa melkeen joka autoon, kaikki varmaan samoja..tai sitte vaan eriarvonen potikka..
saakohan rahat takasi jos ei tuu liekkejä putkesta niinkuin noissa 2fäst2fuurious autoissa...
kyllähän tuolla teoriassa vois parilisähevosta irrota...tietenkin bensankulutuksen kustannuksella.. varsinkin jos on vapaavirtaussuodatin että ei ois siellä päässä mitään estettä..
http://www.speedydelivery.co.uk/easy-fu ... ndeo.shtml
löyty sieltä tommonenki millä pitäs polttoaineen kulutus tippu 27%...en jaksanu ees ottaa selville mihin tuo perustuis..
sierrassa (2.0i ohc) meinasin laittaa vastuksen ilmamäärämittarin yhen johon väliin että boksi ois nähny että saa enemmän ilmaa kuin mitä saakaan mutta jäi sitten laittamatta...mielessä kyllä kävi tuo potentio metri viritelmä, se on vaan siinä vika että kun tossa potikassa pysyy kokoajan vastus vakiona ja ilmamäärä mittarissa se muuttuu koko ajan niin tyhjäkäynnillä sen "vaikutus" ois suurin ja täys kaasulla pienin...pitäis tehä semmonen kyhäelmä että resistanssi muuttuis kierroksien mukaan..
tai tekee semmosen patentin että kaasuvaijeri vääntää tuota potikkaa auki ja kiinni no joo....
Boost your engines power by up to 20+ BHP and increase your fuel economy.
kaikkea sitä näkee...
tuo ilmeisesti vain huijaa ilmamäärämittaria jotta boksi antais enemmän bensaa...? mitähän tuolla voi saavuttaa..no hyvällä tuurilla voi saada katalysaattorin poltettua entisex jos saa menemään bensaa oikeen reippaasti ja seokset pois kohaltaan eipä tuolla varmaan huomattavaa tehonlisäystä saa... pitäisköhän alkaa itekki myymään noita "potentiometri lastuja"+1 liitosrima ,takuuta ei tohtis kyllä antaa...
The Ford mondeo Adjustable Power Boost - A fully adjustable resistance unit enabling you to boost the power output of your Ford mondeo. This dashboard / console mounted variable controller will allow you to adjust and increase the fuel flow into your Ford mondeo engine. Suitable for all cars equipped with electronic fuel injection. Our Adjustable Power Boost fools your cars computer into thinking that your Ford mondeo engine is sucking in air at a lower temperature, hence the timing is advanced. Timing advance helps produce more power by igniting the sparks sooner, providing more time for the fuel / air mixture to burn completely, increasing cylinder pressure, thus providing more power.
käy 99.9% kaikki ruisku koneisiin jossa ei oo turboa...
noita saa melkeen joka autoon, kaikki varmaan samoja..tai sitte vaan eriarvonen potikka..
saakohan rahat takasi jos ei tuu liekkejä putkesta niinkuin noissa 2fäst2fuurious autoissa...
kyllähän tuolla teoriassa vois parilisähevosta irrota...tietenkin bensankulutuksen kustannuksella.. varsinkin jos on vapaavirtaussuodatin että ei ois siellä päässä mitään estettä..
http://www.speedydelivery.co.uk/easy-fu ... ndeo.shtml
löyty sieltä tommonenki millä pitäs polttoaineen kulutus tippu 27%...en jaksanu ees ottaa selville mihin tuo perustuis..
sierrassa (2.0i ohc) meinasin laittaa vastuksen ilmamäärämittarin yhen johon väliin että boksi ois nähny että saa enemmän ilmaa kuin mitä saakaan mutta jäi sitten laittamatta...mielessä kyllä kävi tuo potentio metri viritelmä, se on vaan siinä vika että kun tossa potikassa pysyy kokoajan vastus vakiona ja ilmamäärä mittarissa se muuttuu koko ajan niin tyhjäkäynnillä sen "vaikutus" ois suurin ja täys kaasulla pienin...pitäis tehä semmonen kyhäelmä että resistanssi muuttuis kierroksien mukaan..
tai tekee semmosen patentin että kaasuvaijeri vääntää tuota potikkaa auki ja kiinni no joo....
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
- Paikkakunta: Veteli
kyllähän tuo varmaan toimiva systeemin on ja oon kuullu että monessakin autossa tuo vastus viritelmä tuo tehoa mutta en usko että jos tommosen laitan mondeoon että tehot nousis 136hp-156hp pelkällä ilmamäärämittarin huijaamisella... toki ois kiva jos tulis ne 20hplalli69 kirjoitti:En nyt jaksanut tuohon perehtyä, mutta esim. BMW:n 2,5TDi koneeseen (sama kone löytyy myös omegasta) saa 1 €urolla 22hv:n teholisän lisäämällä oikeanlaisen vastuksen boxiin.
Tasaisen ajon kulutuskin pienenee tuolla systeemillä, joskin poljettaessa sitten hörppää vähän enemmän.
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
No jos tuon tekstin lukee, niin siinähän sanotaan, että se huijaa moottoria luulemaan, että imuilma on viielämpää kuin oikeasti onkaan. Tällöin boksi aikaistaa sytytystä ja lisää mahdollisesti bensansyöttöä vastaamaan suurempaa imuilman happitiheyttä.
Lastulla saa samat asiat tehtyä bensakarttaa lisäämällä ja sytkää säätämällä. Lähes sama asia, kuin mainostetaan 20 hepan tehonlisää virilastulla vapariin.
Lastulla saa samat asiat tehtyä bensakarttaa lisäämällä ja sytkää säätämällä. Lähes sama asia, kuin mainostetaan 20 hepan tehonlisää virilastulla vapariin.
No ei tietenkään. Eihän se sama arvo siellä kokoajan voi toimia vaan sen pitäis muuttua tarpeen mukaan. Ja sitäpaitsi eikös mondeossakin oo läppämittari. Eihän se tunnista imuilman lämpötilaa vaan virtauksen.
Ja mitä siitäkin tulee jos laitetaan boksi luulemaan että ilma on kylmää vaikka se ei ole.
Ja mitä siitäkin tulee jos laitetaan boksi luulemaan että ilma on kylmää vaikka se ei ole.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Eiköhön se ole kuitenkin MAF mikä mondeoissa on.TeRoK kirjoitti: Ja sitäpaitsi eikös mondeossakin oo läppämittari..
Tuolla on aika hyvin toiminta selitetty -> viewtopic.php?t=1064
Sierra XR4i -84
Focus STW -00
Escort 1.6 MK5 -91
Focus STW -00
Escort 1.6 MK5 -91
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
No nyt tuli oikea vastaus. Kun tossa linkissä höpötettiin vaan map anturista niin meinasin, että ei ainakaan mikään maf sitten oo.
Mutta onhan se sitte. Tossa linkissä oli vaan virheellistä juttua.
Juu juu, et siinä on ja kuumalanka maf. No se kyllä huomaa lämpötilaerot.
Mutta onhan se sitte. Tossa linkissä oli vaan virheellistä juttua.
Juu juu, et siinä on ja kuumalanka maf. No se kyllä huomaa lämpötilaerot.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
No mikäs tuossa alla olevassa tekstissä on sit väärin? Kyllä siellä myös MAF mainitaan.
Teksti on sieltä linkin jutusta.
Eli moottorin ruiskunohjaimen tarvitsee tietää moottoriin menevän ilman määrä, jotta se osaisi ruiskuttaa sopivasti polttoainetta. Sähköisesti ohjatuissa ruiskuissa tähän on ainakin 3 eri tapaa:
1. Läppätyyppinen ilmamäärämittari
-Sijaitsee ilmanputsarin ja imusarjan välissä.
-Jousikuormitteinen läppä, joka aukeaa ilmavirran vaikutuksesta.
-Läpän aukeamaa tarkkaillaan sähköisesti, ja tästä saadaan tieto ilmamäärästä.
-Miinuspuolena se, että läppä itsessään aiheuttaa turhaa virtausvastusta imupuolelle.
-Löytyy mm. 2.0i ohc sierroista.
2. Kuumalankatyyppinen mittari (MAF)
-Sijaitsee ilmanputsarin ja imusarjan välissä.
-Sisältää ohuet mittauslangat, joita lämmitetään sähköllä ja joita ilman virtaus jäähdyttää. Lankojen resistanssia tarkkailemalla saadaan selvitettyä virtaavan ilman määrä.
-Pitäisi kai olla hieman tarkempi ja aiheuttaa vähemmän virtausvastusta kuin läppätyyppinen mittari.
-Langat voivat vaatia puhdistusta, pitää olla varovainen puhdistaessa.
-Puhdistus jollain liuottimella?
-Löytyy mm. zetec-koneista(esco, mondeo)?
3. Imusarjanpainetta mittaava (MAP)
-Sijaitsee jossain imusarjassa, tai siihen menee letku imusarjan paineesta.
-Yksinkertainen sähköinen paineanturi, joka kertoo imusarjassa vallitsevan ilmanpaineen.
-Imusarjan paineesta ja koneen kierrosluvusta saadaan tieto ilman määrästä.
-Ei aiheuta luonnollisestikkaan imupuolelle virtausvastusta.
-Muistaakseni joku joskus mainitsi paineilmalla putsailleensa.
-Löytyy mm. 2.0i dohc sierroista ja cosworth-sierroista.
Teksti on sieltä linkin jutusta.
Eli moottorin ruiskunohjaimen tarvitsee tietää moottoriin menevän ilman määrä, jotta se osaisi ruiskuttaa sopivasti polttoainetta. Sähköisesti ohjatuissa ruiskuissa tähän on ainakin 3 eri tapaa:
1. Läppätyyppinen ilmamäärämittari
-Sijaitsee ilmanputsarin ja imusarjan välissä.
-Jousikuormitteinen läppä, joka aukeaa ilmavirran vaikutuksesta.
-Läpän aukeamaa tarkkaillaan sähköisesti, ja tästä saadaan tieto ilmamäärästä.
-Miinuspuolena se, että läppä itsessään aiheuttaa turhaa virtausvastusta imupuolelle.
-Löytyy mm. 2.0i ohc sierroista.
2. Kuumalankatyyppinen mittari (MAF)
-Sijaitsee ilmanputsarin ja imusarjan välissä.
-Sisältää ohuet mittauslangat, joita lämmitetään sähköllä ja joita ilman virtaus jäähdyttää. Lankojen resistanssia tarkkailemalla saadaan selvitettyä virtaavan ilman määrä.
-Pitäisi kai olla hieman tarkempi ja aiheuttaa vähemmän virtausvastusta kuin läppätyyppinen mittari.
-Langat voivat vaatia puhdistusta, pitää olla varovainen puhdistaessa.
-Puhdistus jollain liuottimella?
-Löytyy mm. zetec-koneista(esco, mondeo)?
3. Imusarjanpainetta mittaava (MAP)
-Sijaitsee jossain imusarjassa, tai siihen menee letku imusarjan paineesta.
-Yksinkertainen sähköinen paineanturi, joka kertoo imusarjassa vallitsevan ilmanpaineen.
-Imusarjan paineesta ja koneen kierrosluvusta saadaan tieto ilman määrästä.
-Ei aiheuta luonnollisestikkaan imupuolelle virtausvastusta.
-Muistaakseni joku joskus mainitsi paineilmalla putsailleensa.
-Löytyy mm. 2.0i dohc sierroista ja cosworth-sierroista.
Sierra XR4i -84
Focus STW -00
Escort 1.6 MK5 -91
Focus STW -00
Escort 1.6 MK5 -91
No joo. Kyllä mä tiedän miten ne toimii enkä sitä kysynyt. Vaan kysyin, että mikä malli tossa mondeossa on.
Tossa sun lainauksessa selitetään yleisesti mitä eri malleja on olemassa.
Siellä sen linkin lopussa puhuivat mapista ja siitä luulin, että mondeossa sitä käytetään.
Sitähän mä hain, että jos modeossa olis ollu läppämallinen MAF niin eipä se mitään ilmanlämpötilasta ymmärräkää.
Mutta kuumalanka maf ja map anturi ymmärtää kyllä.
Tossa sun lainauksessa selitetään yleisesti mitä eri malleja on olemassa.
Siellä sen linkin lopussa puhuivat mapista ja siitä luulin, että mondeossa sitä käytetään.
Sitähän mä hain, että jos modeossa olis ollu läppämallinen MAF niin eipä se mitään ilmanlämpötilasta ymmärräkää.
Mutta kuumalanka maf ja map anturi ymmärtää kyllä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
No onon. Mutta kun tossa grebe juuri sano että oli tekstin lukenut ja siinä sanottiin, että huijaa ecun luulemaan ,että imuilma on kylmempää kuin mitä se todellisuudessa on (ja siis MAF:n väliin kytketään.) niin sitä meinasinm, että jos mondeoissa on läppämallin mittari niin ei se sitten ainakaan niin toimi, koska läppämallin mittari ei tunne itsessään lämpötilaeroja.
Huhhuh. Jopas tuli kauhee selittäminen tosta.
Huhhuh. Jopas tuli kauhee selittäminen tosta.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Foorumit on spekulointia varten. Ei tässä minun puolesta mitään. Tossa ensimmäisessä linkissä ei mainittu yhtään kertaan maffia, mappia tai muutakaan hörveliä. Väitettiin ainoastaan, että imuilman lämpötilan arvoa muutettaessa (ecua huijatessa) ennen boksille menoa saadaan sama hyöty kuin viritys- tai ohjelmoitavasta lastusta. Ja jokainen voi tästä päätellä onko yksi säätöpotikka sama asia kuin uusi sytytys- ja polttoaine kartta vanhassa ecussa tai sitten tälainen anturiarvojen huijaukseen perustuva lastu (esim. PerfectPower). Ja vielä se saako sillä hyvälläkään lastulla 20 heppaa. No, siitä oltiin yhtä mieltä että ei saa. (tähän hymiö, mutta en tue moisia)
Tietysti innokas ja valpas perjantai-illan kartturi ja kaikille antureille säätöpotikat kakkosneloseen kiinni ja palikka käteen. Säätää sitten tilanteen mukaan, niin päästään tuohon virilastun tasolle.
Tietysti innokas ja valpas perjantai-illan kartturi ja kaikille antureille säätöpotikat kakkosneloseen kiinni ja palikka käteen. Säätää sitten tilanteen mukaan, niin päästään tuohon virilastun tasolle.
nii perjantai illan kartturi on vaan yleensä niin "soosseissa" että sen säätämänä sulaa mäntään reikä alle viidessä minuutissagrebe kirjoitti:Tietysti innokas ja valpas perjantai-illan kartturi ja kaikille antureille säätöpotikat kakkosneloseen kiinni ja palikka käteen. Säätää sitten tilanteen mukaan, niin päästään tuohon virilastun tasolle.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
- Paikkakunta: Veteli
niinpäMonteonisti kirjoitti:Miksi ostaa tuollainen! Meillä toisessa voortissa tuppaa anturit kait huijaan keskusyksikköä luonnostaan tai sitten vanhuuttaan!
kai se on normaalia mutta aloin jo miettiä että onko mun mondeossa jotain "vikaa" (2.0 vm.95)kun menee mun seka ajolla 7,5-8L(matkassa +-6,5L... sierra söi vastaavasti n.12/9L(2.0i ohc) mutta kun kerran hyvin vetää ja ei syö paljon niin ei se mitää haittaa ... isän 1.8mondeo syö matka ajossa samanverran ja seka ajossa n.9L
tuntuu vaan syövän bensaa liian vähän 10vuotta vanhaksi 2.0 fordix... ootin semmosta 10L kulutusta omalla ajolla...
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Mikä näistä järjestelmistä löytyy Escortin 1.6 EFI koneesta? Ostin just escortin ja pakkohan siihen on kokeilla tota vastuksella "lastuttamista" eli mistä löytyy toi pistoke mihin vastus laitetaan?Stude kirjoitti:No mikäs tuossa alla olevassa tekstissä on sit väärin? Kyllä siellä myös MAF mainitaan.
Teksti on sieltä linkin jutusta.
Eli moottorin ruiskunohjaimen tarvitsee tietää moottoriin menevän ilman määrä, jotta se osaisi ruiskuttaa sopivasti polttoainetta. Sähköisesti ohjatuissa ruiskuissa tähän on ainakin 3 eri tapaa:
1. Läppätyyppinen ilmamäärämittari
-Sijaitsee ilmanputsarin ja imusarjan välissä.
-Jousikuormitteinen läppä, joka aukeaa ilmavirran vaikutuksesta.
-Läpän aukeamaa tarkkaillaan sähköisesti, ja tästä saadaan tieto ilmamäärästä.
-Miinuspuolena se, että läppä itsessään aiheuttaa turhaa virtausvastusta imupuolelle.
-Löytyy mm. 2.0i ohc sierroista.
2. Kuumalankatyyppinen mittari (MAF)
-Sijaitsee ilmanputsarin ja imusarjan välissä.
-Sisältää ohuet mittauslangat, joita lämmitetään sähköllä ja joita ilman virtaus jäähdyttää. Lankojen resistanssia tarkkailemalla saadaan selvitettyä virtaavan ilman määrä.
-Pitäisi kai olla hieman tarkempi ja aiheuttaa vähemmän virtausvastusta kuin läppätyyppinen mittari.
-Langat voivat vaatia puhdistusta, pitää olla varovainen puhdistaessa.
-Puhdistus jollain liuottimella?
-Löytyy mm. zetec-koneista(esco, mondeo)?
3. Imusarjanpainetta mittaava (MAP)
-Sijaitsee jossain imusarjassa, tai siihen menee letku imusarjan paineesta.
-Yksinkertainen sähköinen paineanturi, joka kertoo imusarjassa vallitsevan ilmanpaineen.
-Imusarjan paineesta ja koneen kierrosluvusta saadaan tieto ilman määrästä.
-Ei aiheuta luonnollisestikkaan imupuolelle virtausvastusta.
-Muistaakseni joku joskus mainitsi paineilmalla putsailleensa.
-Löytyy mm. 2.0i dohc sierroista ja cosworth-sierroista.