ikuinen kansi riesa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

ölyt on puhtaat.. eikä jäähdytin nesteessäkään ole mitään, kirkkaita ovat kaikki.
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Itellä nyt lämmöt on ruvennu olee normaalit, eikä tyhjäkäynnilläkää nouse normaalia ylemmäs R:n ja O:n välistä... Flektin laitoin kytkimen taakse, ku en hommannut oikeanlaista fkektianturia ja en jaksanu ajaa 75km sitä taas hakemaan, joten eiku johtoa poikki ja liitin ne tuulilasinlämmittimen johtoon. Eli flekti pyörii ku painaa tuulilasinlämmittimen kytkintä, kun ei enää lämmitettävää lasia satu olemaan paikallaan niin samahan tuo oli siihen tökätä. Ei tarvinnu uutta kytkintä asennella.
Toinen flekti sökönä, toinen sentää toimi vielä hyvin. :)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

noniin.. nyt on sit laitettu se jäähdyttimen paikka-aine pullo nesteisiin.. ja nyt odotellen sit tuloksia josko auttais...
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

onko jaskalla tota paikka-aine pulloa mainostaneena muuten mitään hajua miten noi toimii... että miten se tukkii vuotoja jne..?
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kai se jotenkin lämpenee-laajenee-kovettuu tms.
hätätilassa kanamuna tekee saman
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

joo... siinä on kuulemma joku liima aine ilmeisesti.. ainaki mitä katoin muiden sivujen kertomuksia... yleensäkki oli ajatuksena antaa hetken aikaa sen kiertää tuolla ja sitten nesteet pois... huuhtelu ja uudet nesteet sisään 8) saapahan kaiken ylimääräsen mönjän kierrosta pois.. ja termarin vois sit vaihtaa samalla. :twisted:
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

makemu kirjoitti:huuhtelu ja uudet nesteet sisään 8) saapahan kaiken ylimääräsen mönjän kierrosta pois.. ja termarin vois sit vaihtaa samalla. :twisted:
huuhtele se sitten sillä pesuaineella mikä on ihan tarkotettu siihen hommaan
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

jaska74 kirjoitti: huuhtele se sitten sillä pesuaineella mikä on ihan tarkotettu siihen hommaan
joo niin on tarkotus :wink:
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

nonii... pari päivää on aine ollu nesteiden seassa ja tähän mennessä huomatut edut. voine johtua myös siitä että ilmasin samalla :lol: eli enää ei joutokäynniltä kaasua painaessa kuulu lorinaa.. ja sisälle tulee huomattavan paljon lämpimempää ilmaa ja moottorin lämpömittari heiluu enää R:n ja M:n välillä. Nesteiden hukkaamista vielä tässä katselen.. en ainakaan vielä ole huomannu nesteiden häviämistä.
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

joo eli katoinpa tänää tossa illalla että kyllä ne nesteet on sierrassa pysyny max kohassa. ja lämpimänä korkeammalla. että kiitos jaskalle ehdotuksesta koittaa paikka ainetta. enkä ainakaa ole huomannu muuta ihmeellistä huolestuttavaa paikka aineen tehneen... kun kaikki niitä kritisoi.
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
Devi
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Marras 2007 18:49
Paikkakunta: Tervajoki

Viesti Kirjoittaja Devi »

Omassakin riesassa on samaa vikaa, kaasutellessa kuuluu aina lorinaa kennosta ja lämmöt pysyttelevät yleensä o:n yläreunassa (melko korkealla mielestäni). Järjestelmä pitää paineen hyvin, vuorokauden jälkeenkin kuuluu vielä suhahdus kun avaa paisarin korkin.

Nesteissä on sellainen mielenkiintoinen asia, että kun täytän pinnan kylmänä max tasolle, niin aina seuraavalla tarkastuksella pinta on laskenut merkkien puolivälille. Siinä se sitten kyllä pysyykin. Puskee vissiin lämmetessään ylimääräiset pihalle.

En tiedä, onko tuo nyt sitten kunnossa vai ei, veden lorina kyllä ärsyttää.
Ford Sierra 2.0i DOHC automatic sedan
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

aika korkat noi lämmöt sulla... lorina on sitä että lämppärin kennossa on syystä tai toisesta ilmaa.. sun kannattaa pikasesti koittaa se sierras ilmata. eli tunkilla tai jollain keulaa ilmaan oikein kunnolla (itse nostin trukilla keulan ilmaan) paisarin korkki auki.. nestettä yli maximin.. auto käymään, lämmöt töysille (vaikka onkin läppä ohjattu kenno) ite laitoin n.2000 kierrosta ja annoin sillä käydä koko ajan.. tarkistelin nestetasoa ja pumppailin hissun kissun ylävesi ja alavesi letkuja sillo tällö. mulla häipy kyllä lorina, eikä ole enää tarvinnu olla sierrassa kylmissään :lol:
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
Devi
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Marras 2007 18:49
Paikkakunta: Tervajoki

Viesti Kirjoittaja Devi »

Ilmaahan siellä on, mutta epäilen tuon keinon toimivuutta tässä tapauksessa.
Kas kun se lorisi jo ostohetkellä (kuukausi sitten), ja kun kysyin siitä myyjältä niin vastaukseksi sain "se on lorissut niin kauan kuin muistan, tuskin mitään vakavaa kun kerran edelleen toimii"

Vaihtelin autoon jäähdytysnesteet viikko sitten, samalla kun uusin rikkinäisen lohkolämmittimen. Keula lievästi ylhäällä täytin järjestelmän ja testasin että vesi lähti kiertämään. Muuten kaikki onnistui hyvin, mutta sama lotina sieltä edelleen kuuluu.

Lämmitys on kyllä tuntunut toimivan tasaisesti, ja puhaltaa tarvittaessa hyvinkin kuumaa (mukavan lämpöisiä autoja nämä sierrat). Joten sinänsä tuo ei tunnu olevan muuta kuin ikävä sivuääni.
Mutta toki sitä ilmausta voisi vielä joskus kokeilla keula kunnolla ilmassa, eipä se suurikaan vaiva ole.
Ford Sierra 2.0i DOHC automatic sedan
Avatar
makemu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Marras 2007 23:03
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja makemu »

sit on varmaankin jotain kannessa taikka vuoto jossain muualla jos se on ilmattu ja vieläkin ilmaa kennoon jää. ei siellä mikää muu lorise ku kenno jossa on vettä ja ilmaa.
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
Jermu89
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Helmi 2010 09:39

Re: ikuinen kansi riesa

Viesti Kirjoittaja Jermu89 »

Nostellaas tällästä.. Huomasin tänään öljyjä tarkistellessa että öljyn mittatikkuun tuli sinne ihan alas vähän sellasta kermakahvin väristä mössöä.. Ja tosiaaan muutamaan otteeseen sen tarkistin niin aina vain sinne tikun ihan alas.
Olisko nyt sitten niin käynyt että öljyt ja vedet sekaisin? Kurkkasin öljyn täyttöreikään niin siellä ei ainakaan mitään mössöä näkynyt.. Vettäkään ei ole hävittänyt. Autona siis 91" Escort 1.6i Efi
Muutama viikko sitten vaihdoin tulpat niin vanhat olivat ainakin ihan hyvän näköiset. Joutuuko tässä nyt kansiremppaan...
Meca
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Maalis 2005 23:18

Re: ikuinen kansi riesa

Viesti Kirjoittaja Meca »

Jos sitä mössöä on vain tikun päässä niin luultavasti tarttuu siitä mittatikun putkestä töhnää mukaan. Jos olis vettä oljyn seassa, niin öljy olisi kermakahvin väristä kauttaaltaan.
Jermu89
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Helmi 2010 09:39

Re: ikuinen kansi riesa

Viesti Kirjoittaja Jermu89 »

Meca kirjoitti:Jos sitä mössöä on vain tikun päässä niin luultavasti tarttuu siitä mittatikun putkestä töhnää mukaan. Jos olis vettä oljyn seassa, niin öljy olisi kermakahvin väristä kauttaaltaan.
No juu. tuli tuo mieleen joku aika sitte. Muuten öljy on ihan normaalin väristä, tässä tapauksessa mustaa. Pitääpi ne vaihdella ja seurailla tilannetta..
Avatar
rangleri
Viestit: 361
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: ikuinen kansi riesa

Viesti Kirjoittaja rangleri »

Ja jos ajelee paljon lyhyitä matkoja (alle 20km) ja kone ei käy lämpöisenä tarpeeksi kauan, öljyn sekaan kertyy vettä ja siitä tulee tuota vaahtoa. Ei kannata tosiaan huolestua.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Vastaa Viestiin