ikuinen kansi riesa
Itellä nyt lämmöt on ruvennu olee normaalit, eikä tyhjäkäynnilläkää nouse normaalia ylemmäs R:n ja O:n välistä... Flektin laitoin kytkimen taakse, ku en hommannut oikeanlaista fkektianturia ja en jaksanu ajaa 75km sitä taas hakemaan, joten eiku johtoa poikki ja liitin ne tuulilasinlämmittimen johtoon. Eli flekti pyörii ku painaa tuulilasinlämmittimen kytkintä, kun ei enää lämmitettävää lasia satu olemaan paikallaan niin samahan tuo oli siihen tökätä. Ei tarvinnu uutta kytkintä asennella.
Toinen flekti sökönä, toinen sentää toimi vielä hyvin.
Toinen flekti sökönä, toinen sentää toimi vielä hyvin.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
joo... siinä on kuulemma joku liima aine ilmeisesti.. ainaki mitä katoin muiden sivujen kertomuksia... yleensäkki oli ajatuksena antaa hetken aikaa sen kiertää tuolla ja sitten nesteet pois... huuhtelu ja uudet nesteet sisään 8) saapahan kaiken ylimääräsen mönjän kierrosta pois.. ja termarin vois sit vaihtaa samalla.
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
nonii... pari päivää on aine ollu nesteiden seassa ja tähän mennessä huomatut edut. voine johtua myös siitä että ilmasin samalla eli enää ei joutokäynniltä kaasua painaessa kuulu lorinaa.. ja sisälle tulee huomattavan paljon lämpimempää ilmaa ja moottorin lämpömittari heiluu enää R:n ja M:n välillä. Nesteiden hukkaamista vielä tässä katselen.. en ainakaan vielä ole huomannu nesteiden häviämistä.
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
joo eli katoinpa tänää tossa illalla että kyllä ne nesteet on sierrassa pysyny max kohassa. ja lämpimänä korkeammalla. että kiitos jaskalle ehdotuksesta koittaa paikka ainetta. enkä ainakaa ole huomannu muuta ihmeellistä huolestuttavaa paikka aineen tehneen... kun kaikki niitä kritisoi.
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
Omassakin riesassa on samaa vikaa, kaasutellessa kuuluu aina lorinaa kennosta ja lämmöt pysyttelevät yleensä o:n yläreunassa (melko korkealla mielestäni). Järjestelmä pitää paineen hyvin, vuorokauden jälkeenkin kuuluu vielä suhahdus kun avaa paisarin korkin.
Nesteissä on sellainen mielenkiintoinen asia, että kun täytän pinnan kylmänä max tasolle, niin aina seuraavalla tarkastuksella pinta on laskenut merkkien puolivälille. Siinä se sitten kyllä pysyykin. Puskee vissiin lämmetessään ylimääräiset pihalle.
En tiedä, onko tuo nyt sitten kunnossa vai ei, veden lorina kyllä ärsyttää.
Nesteissä on sellainen mielenkiintoinen asia, että kun täytän pinnan kylmänä max tasolle, niin aina seuraavalla tarkastuksella pinta on laskenut merkkien puolivälille. Siinä se sitten kyllä pysyykin. Puskee vissiin lämmetessään ylimääräiset pihalle.
En tiedä, onko tuo nyt sitten kunnossa vai ei, veden lorina kyllä ärsyttää.
Ford Sierra 2.0i DOHC automatic sedan
aika korkat noi lämmöt sulla... lorina on sitä että lämppärin kennossa on syystä tai toisesta ilmaa.. sun kannattaa pikasesti koittaa se sierras ilmata. eli tunkilla tai jollain keulaa ilmaan oikein kunnolla (itse nostin trukilla keulan ilmaan) paisarin korkki auki.. nestettä yli maximin.. auto käymään, lämmöt töysille (vaikka onkin läppä ohjattu kenno) ite laitoin n.2000 kierrosta ja annoin sillä käydä koko ajan.. tarkistelin nestetasoa ja pumppailin hissun kissun ylävesi ja alavesi letkuja sillo tällö. mulla häipy kyllä lorina, eikä ole enää tarvinnu olla sierrassa kylmissään
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
Ilmaahan siellä on, mutta epäilen tuon keinon toimivuutta tässä tapauksessa.
Kas kun se lorisi jo ostohetkellä (kuukausi sitten), ja kun kysyin siitä myyjältä niin vastaukseksi sain "se on lorissut niin kauan kuin muistan, tuskin mitään vakavaa kun kerran edelleen toimii"
Vaihtelin autoon jäähdytysnesteet viikko sitten, samalla kun uusin rikkinäisen lohkolämmittimen. Keula lievästi ylhäällä täytin järjestelmän ja testasin että vesi lähti kiertämään. Muuten kaikki onnistui hyvin, mutta sama lotina sieltä edelleen kuuluu.
Lämmitys on kyllä tuntunut toimivan tasaisesti, ja puhaltaa tarvittaessa hyvinkin kuumaa (mukavan lämpöisiä autoja nämä sierrat). Joten sinänsä tuo ei tunnu olevan muuta kuin ikävä sivuääni.
Mutta toki sitä ilmausta voisi vielä joskus kokeilla keula kunnolla ilmassa, eipä se suurikaan vaiva ole.
Kas kun se lorisi jo ostohetkellä (kuukausi sitten), ja kun kysyin siitä myyjältä niin vastaukseksi sain "se on lorissut niin kauan kuin muistan, tuskin mitään vakavaa kun kerran edelleen toimii"
Vaihtelin autoon jäähdytysnesteet viikko sitten, samalla kun uusin rikkinäisen lohkolämmittimen. Keula lievästi ylhäällä täytin järjestelmän ja testasin että vesi lähti kiertämään. Muuten kaikki onnistui hyvin, mutta sama lotina sieltä edelleen kuuluu.
Lämmitys on kyllä tuntunut toimivan tasaisesti, ja puhaltaa tarvittaessa hyvinkin kuumaa (mukavan lämpöisiä autoja nämä sierrat). Joten sinänsä tuo ei tunnu olevan muuta kuin ikävä sivuääni.
Mutta toki sitä ilmausta voisi vielä joskus kokeilla keula kunnolla ilmassa, eipä se suurikaan vaiva ole.
Ford Sierra 2.0i DOHC automatic sedan
Re: ikuinen kansi riesa
Nostellaas tällästä.. Huomasin tänään öljyjä tarkistellessa että öljyn mittatikkuun tuli sinne ihan alas vähän sellasta kermakahvin väristä mössöä.. Ja tosiaaan muutamaan otteeseen sen tarkistin niin aina vain sinne tikun ihan alas.
Olisko nyt sitten niin käynyt että öljyt ja vedet sekaisin? Kurkkasin öljyn täyttöreikään niin siellä ei ainakaan mitään mössöä näkynyt.. Vettäkään ei ole hävittänyt. Autona siis 91" Escort 1.6i Efi
Muutama viikko sitten vaihdoin tulpat niin vanhat olivat ainakin ihan hyvän näköiset. Joutuuko tässä nyt kansiremppaan...
Olisko nyt sitten niin käynyt että öljyt ja vedet sekaisin? Kurkkasin öljyn täyttöreikään niin siellä ei ainakaan mitään mössöä näkynyt.. Vettäkään ei ole hävittänyt. Autona siis 91" Escort 1.6i Efi
Muutama viikko sitten vaihdoin tulpat niin vanhat olivat ainakin ihan hyvän näköiset. Joutuuko tässä nyt kansiremppaan...
Re: ikuinen kansi riesa
Jos sitä mössöä on vain tikun päässä niin luultavasti tarttuu siitä mittatikun putkestä töhnää mukaan. Jos olis vettä oljyn seassa, niin öljy olisi kermakahvin väristä kauttaaltaan.
Re: ikuinen kansi riesa
No juu. tuli tuo mieleen joku aika sitte. Muuten öljy on ihan normaalin väristä, tässä tapauksessa mustaa. Pitääpi ne vaihdella ja seurailla tilannetta..Meca kirjoitti:Jos sitä mössöä on vain tikun päässä niin luultavasti tarttuu siitä mittatikun putkestä töhnää mukaan. Jos olis vettä oljyn seassa, niin öljy olisi kermakahvin väristä kauttaaltaan.
Re: ikuinen kansi riesa
Ja jos ajelee paljon lyhyitä matkoja (alle 20km) ja kone ei käy lämpöisenä tarpeeksi kauan, öljyn sekaan kertyy vettä ja siitä tulee tuota vaahtoa. Ei kannata tosiaan huolestua.
Mondeo mk1 2.0 4d -96