Niin no enhän mää heittänyt EGR piuhan päässä kuin yhden testilenkin, joten voi olla että tein väärän johtopäätöksen (taas kerranSierra2.3-16v kirjoitti:kauankos sä koitit ajella EGR piuhojen päässä

En ole varma, mutta saattaa olla että pelkän kaasuläppäkotelon irrottamalla (helppo nakki) ulottuu jo siihen EGR-putkeen jonka tulppasit. Eri asia sitten on saako sen putken (tai tulpan) irrotettua niin pienestä reiästä.Sierra2.3-16v kirjoitti:Tai jos se vaan itsepintaisesti palaa, niin täytyy purkaa sen verran, että saa tulpan pois
Itse siirryin nyt ajelemaan niin että deaktivoin EGR:n uudella menetelmällä: irrotin sen venttiilin päällä olevan muovisen eletroniikkaosan, joka on neljällä ruuvilla kiinni, ja poistin siitä "kierre-männän" joka käyttää itse venttiiliä. Sähkömoottori saa siis hyrrätä vapaasti mutta venttiili pysyy kiinni
