Niin no enhän mää heittänyt EGR piuhan päässä kuin yhden testilenkin, joten voi olla että tein väärän johtopäätöksen (taas kerran ), mutta toisaalta sama lenkki riitti vikavaloon ja -koodiin silloin kuin ajelin piuha irrallaan. No, nähtävästi se Mondeo onkin sitten hieman luulemaani fiksumpi jos sulla EGR on vikakoodin takana. Ja jos näin on niin mistäköhän se järjestelmä sitten päätteli sen vian; imuilman lämpötila liian alhainen liian pitkään?Sierra2.3-16v kirjoitti:kauankos sä koitit ajella EGR piuhojen päässä
En ole varma, mutta saattaa olla että pelkän kaasuläppäkotelon irrottamalla (helppo nakki) ulottuu jo siihen EGR-putkeen jonka tulppasit. Eri asia sitten on saako sen putken (tai tulpan) irrotettua niin pienestä reiästä.Sierra2.3-16v kirjoitti:Tai jos se vaan itsepintaisesti palaa, niin täytyy purkaa sen verran, että saa tulpan pois
Itse siirryin nyt ajelemaan niin että deaktivoin EGR:n uudella menetelmällä: irrotin sen venttiilin päällä olevan muovisen eletroniikkaosan, joka on neljällä ruuvilla kiinni, ja poistin siitä "kierre-männän" joka käyttää itse venttiiliä. Sähkömoottori saa siis hyrrätä vapaasti mutta venttiili pysyy kiinni . Tänään tuli jo ajeltua pari lenkkiä ilman vikavaloa, mutta voipi siis olla että se täälläkin kohta syttyy. No, eipähän ainakaan nyi.