stoivola kirjoitti:Moi,
Muista ketjuista ymmärsin että nyt pitäisi mennä vikakoodit luetuttamaan, mutta joissakin oli ollut huonoja kokemuksia merkkihuollon osaamisesta ja suositeltiin erikoistunutta Dieselkorjaamoa.
Sen verran pystyn sanomaan hehkuvalon vilkutuksesta että se ei anna vikakoodia todennäkösesti. Aina voi yrittää, mutta itselläni sama vika ainakin oli (ei ole enää sen jälkeen oireillut) kun käytin autoni laaja kuntohuollossa merkkihuollossa (Veholla), jossa tuttuni on töissä vähän korkeammalla kuin mekaanikkona, niin sanoi ettei tästä tule vikakoodia (ja luettiin kyllä).
(kerroin sen tuttuni olevan siellä töissä siksi ettei mun auton töistä ainakaa rahastettu vaan yritettiin laittaa heti ekalla kuntoon

)
Diagnoosi:
- Yksi suuttimista oli löysällä, vuosi dieseliä vähän moottorin päälle.
- ilmaletku MAF:ille oli irronnut mikä huomattiin ku autoa tarkastettiin alakautta. (mikä ei varmana aiheuttanut tätä vilkuttelua)
Tän lisäks kerrottiin että kyseessä voi olla diesel-tankissa oleva syöttöpumppu jonka toiminta voi alkaa takkuilla iän myötä ja dieselin syöttö välillä häiriintyy varsinaiselle dieselpumpulle -> viallista dieselin syöttöä -> hehkujen vilkutus kenties? tämä syöttöpumppu kuulemma voidaan ohittaa vallan eli ottaa pois käytöstä ja toimii aivan normaalisti sen jälkeen, siitä en tiedä miten se ohitetaan ja tarviiko se lisätoimenpiteitä jossakin muualla autossa niin se on sen Vehon mekaanikon ongelma sitte jos mun tapauksessa tämä vilkuttelu jatkuu..

Mutta tästä yksi vinkki teikäläiselle! Merkkikorjaamo VS. Dieselkorjaamo, hmm.. dieselkorjaamon heput voivat säkällä tietää jonkun taudin enemmän ku satunnainen merkkihuollon kaveri, mutta kumpikohan osaa paremmin korjata, semmonen joka päivittäin korjaa fordeja vai semmonen joka korjaa vähä kaikkia nelipyöräisiä vempeleitä käyttäen kaikenmaailman niksejä?
PS. yhtään puolustelematta merkkikorjaamoita mut jos Vehon(tai minkä tahansa) kaltaisen ison konsernin liikevaihto on kuukaudessa miljoonia tai ainakin satoja tuhansia euroja niin ei ne kauheasti kuseta. Toki on tapauksia missä mennää rajamailla jos vaihdetaan toimivia kalliita osia autoon, jonka mekaanikko kuitenki kokee tarpeelliseksi vaihtaa ja huomaa että ei kestä seuraavaa 15-20tkm ku auto saapuu seuraavan kerran huoltoon.
Saati sitte kun auto jättää tien päälle juuri merkkihuollon jälkeen, kun kielletty ylimääräisten toimenpiteiden tekeminen, sitten vasta kuuluukin valitusta kun "ei osata siellä tehdä mitään ku heti hajoo auto"
Mekaanikko ei hyödy tästä "rahastuksesta" yhtään tietenkään eli tuskinpa ne ainakaan turhia rahastavat..
Eri asia on sitten nämä pikkupajat missä omistaja elää kädestä suuhun ja leipä on pakko saada pöytään. Ei tietenkään jokainen mutta varmasti joukossa löytyy veijareita..
NOJOO, meni vähä ohi aiheen mutta tässä vastalause merkkihuoltojen valittajista, mä oon käyttänyt aina autoni merkkiliikkeissä (myös ennen tätä Vehon tuttuani), välillä joo tullut kalliita käyntejä kun vaihdetaan osia joista en ole edes kuullutkaan, mutta ei oo ainakaa auto jääny tien päälle kertaakaan ja katsastuksesta aina läpi!