Nyt on opeli vaihtunut tuollaiseen 2.0 -98 automaatti mondeoon ja tosissaan tykkään autosta todella paljon ja olen yllättynyt miten hyvin voi noinkin paljon ajettu vielä toimia. Kaikki varusteetkin toimii, ilmastonti ja luistonesto mm. Olen lukenut paljon noista mondeon automaatti vioista ja tuosta od valosta ym. niistä mutta itse olen ainakin siltä valoshow:lta välttynyt, itseasiassa äsken vasta ymmärsin mikä tää od nappi on elikkä se on suomeks sanottuna siis 1,2 ja 3 vaihde vaan käytössä? en ole sitä kertaakaan vielä kokeillut, voisi tuossa iltapäivällä töiden jälkeen kokeilla miten se toimii.'
Ainut murhe minkä olen tuossa ajaessani huomannut, että kun loota yrittää vaihtaa 2 --> niin jos painaa vaan kaasua normaalisti niin se "luistaa" n. 300-->500rpm verran jolloinka se vaihtaa ihan normaalisti. Olen ajanut tähän mennessä aina niin että kakkosella kiihytän ja tunnustelen sitä hetkeä milloin se vaihtaa kolmoselle niin silloin löysännyt vähän että se ei luistais sitten, vähän niinkuin manuaalilla painaisit kytkintä ja kaasua yhtä aikaan vaihteen vaihdon yhteydessä.
Huoltokuiteista en löytänyt automaattilaatikon öljyjen vaihtoa joten varmaan tilipäivän lähestyessä se olisi käytävä teettämässä. Löysin jakohihnan vaihdosta kuitin jossa km määrä oli 148tkm ja jos sen vaihtoväli on 90-->120tkm niin se on pakko ollut vaihtaa, hihna näyttää melko uudelle kun yrittää kurkistaa siitä kopan välistä. Myyjä sanoi että n. 20tkm sitten vaihdettu mutta kuittia siitä työstä ei ollut? se vähän häiritsee mutta ei sieltä mitään ylimääräisiä ääniä kuulu.
Elikkä tuota kysymys ois onko tuo 2,3 välillä pieni luistaminen vielä mitenkä vakavaa ja mikä siellä luultavasti on vikana?
T: iloinen fordin omistaja (ainaki tähän mennessä
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)