Mistä erottaa "normaali" 1,6 ja emax

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Cosworth_
Viestit: 40
Liittynyt: 06 Loka 2008 19:16

Mistä erottaa "normaali" 1,6 ja emax

Viesti Kirjoittaja Cosworth_ »

Mistä erottaa ohc koneista ulos päin että onko emax vai ei koska foorumia lukeneena olen saanut käsitteen että emax olisi huonompi :)
Viimeksi muokannut Cosworth_, 27 Syys 2010 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Mistä erottaa "normaali" 1,6 ja emax

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Lohkoissa 164 tai 165 tunniste E-max
Ja jos ei ole imusarjaa paikoillaan niin kavanaan kurkkaamalla sen tunnistaa. Tavallisen näköinen kanava vanhempi ja E-max menee toiselta puolelta imu venaa vain.
Ja jos ei muuten niin tulppa irti ja mitta iskun pituuden, 7,7cm -> e-max ja 6,6 vanha.
gti golo palloilija
Avatar
Cosworth_
Viestit: 40
Liittynyt: 06 Loka 2008 19:16

Re: Mistä erottaa "normaali" 1,6 ja emax

Viesti Kirjoittaja Cosworth_ »

Eli jos on toi 164 niin on ns "vanhan" mallinen?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Mistä erottaa "normaali" 1,6 ja emax

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Cosworth_ kirjoitti:Eli jos on toi 164 niin on ns "vanhan" mallinen?
On jo E-max. Vanhemmissa on vaan 1,6L
gti golo palloilija
Avatar
Cosworth_
Viestit: 40
Liittynyt: 06 Loka 2008 19:16

Re: Mistä erottaa "normaali" 1,6 ja emax

Viesti Kirjoittaja Cosworth_ »

Kiitoksia Aksulle tiedoista :)
jjs
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Helmi 2005 17:14
Paikkakunta: Nummela, Finland

Re: Mistä erottaa "normaali" 1,6 ja emax

Viesti Kirjoittaja jjs »

Lisävinkkinä jos merkinnät ovat epäselviä, lohko on 11mm korkeampi, näkee silmällä vesipumpun päältä:
- 1,6 "taunus" lohko loppuu heti vesipumpun päällä
- 1,6E-1,8-2,0 vesipumpun päällä reilu sentti rautaa ennen kansitasoa.
RS Cosworth -86 - RS Cosworth Gr A - GT40 mk1 Competition Coupe - GT40 mk1 FIA-HTP Racing Coupe :ford:
Vastaa Viestiin