Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkäs, mulla on tollanen 2.0 ohc koneella oleva mk2 granada josta pasahti kone. Ja nyt oon hankkimassa tilalle 2.9 v6 ja mielellään automaattina, mutta mikä automaatti on järkevin? kun kone olisi tarkoitus ahtaa remmillä kuten tyyliin sopii. Ilmeisesti cossun laatikko ei paljoa kestä? onko manuaali ainut vaihtoehto? vai onko jotain järkihintaista automaattia joka varmasti kestää? esim +400hp +600nm? laatikko saa maksaa vaikka sen 1000e kunhan kestää.
Tuossa viellä kuva autosta, jos jotain kiinnostaa http://huiske.kuvat.fi/kuvat/Granada+-77/image.jpeg
Hoplaa, Niin, käykös tollanen AOD suoraan tuon v6 lohkon perään? vai tarviiko mitä jumppaa? ja eikös tuo AOD ole 4 lovinen? Onko muita järkeviä automaatteja tohon lohkoon?
Colognen perään ei käy suoraan usa laatikoista kuin C4 kunhan löytää oikean turbiinikopan. Pikku nikkaroinnilla se kestää 500hv, tarpeeksi syvältä kun kaivaa saa kestämään 1000hv. Tosin silloin ei ole enää yhtään orkkis fordin osaa käytössä. Tosin 3 vaihteisena ei liene vaihtoehto.
Jos jostain sattuisi löytymään 4.0 2wd Aerostarin A4LD , vm 92->, niin siitä saisi tehtyä hyvän. 86-88 venttiilikoneistolla saisi vielä kaikki numerot toimimaan kepistä, tosin 1K€:lla ei onnistu.
Käytännössä on ihan sama minkä vääränmäen rasian sinne laittaa, sama savotta kaikissa.
Usa laatikoihin saa osia kohtuu hintaan, eikä euro laatikotkaan välttämättä huonoja ole mutta nää tänpäivän huimat askit vaatii 'liikaa' sähköä toimiakseen mikä luonnollisesti hankaloittaa harrastusta.
Jos manuaali kiinnostaa, kaverilla on ylimääräinen Mussen T56 4.6 V8 perästä.
overdrivessä mulle ehdotettiin tollasta GM:än 4l65e laatikkoa, mites tollanen? ja sit jos kahtoo vaikka tuolta eatmyshiftistä, niin mites ois tollanen rempattu 4l60e? http://racetransmissions.com/store/prod ... cts_id/213
Laatikon sovitus kyllä onnistuu kun laipan tekee, mutta mites turbiini? mikä tollaseen käy? ja saako käymään kossun omaan vetolevyyn? vai pitääkö sinnekkin joku adapteri rakentaa vai häh?
Ja ilmeisesti tollaseen loodaan joku tci:n ohjausmötikkä?
Jos sähköstä tykkää, niin käyhän tommonen 4l60, jos tyytyy perinteisempään ratkaisuun voi kokeilla th700 joka on käytännössä 4l60 ilman sähköä.
Gemssun turbiinia ei saa ilman adapteria cossun vetolevyyn, sittenkin muodostuu ongelmaksi orkkis startti joka ottaa turbiiniin kiinni ellei tee jotain tosi eksoottista adapteria.
Itse päädyin ratkaisuun jossa chevyn vetolevy tulee adapterilla BOA:n kampuraan kiinni, samalla hoituu myös turbiinin keskitys, startiksi chevyn tehostartti pikku modeilla.