Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?
Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?
Elikkäs, mulla on tollanen 2.0 ohc koneella oleva mk2 granada josta pasahti kone. Ja nyt oon hankkimassa tilalle 2.9 v6 ja mielellään automaattina, mutta mikä automaatti on järkevin? kun kone olisi tarkoitus ahtaa remmillä kuten tyyliin sopii. Ilmeisesti cossun laatikko ei paljoa kestä? onko manuaali ainut vaihtoehto? vai onko jotain järkihintaista automaattia joka varmasti kestää? esim +400hp +600nm? laatikko saa maksaa vaikka sen 1000e kunhan kestää.
Tuossa viellä kuva autosta, jos jotain kiinnostaa http://huiske.kuvat.fi/kuvat/Granada+-77/image.jpeg
Tuossa viellä kuva autosta, jos jotain kiinnostaa http://huiske.kuvat.fi/kuvat/Granada+-77/image.jpeg
Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?
Mulla on työnalla th 200r4 +400hv/+600nm 2.9 V6:een.
Ei ihan tule 1k€ ajoon..
Ei ihan tule 1k€ ajoon..
Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?
Pistähän yv:llä vähän infoo tai jotain tarinaa?country sedan kirjoitti:Mulla on työnalla th 200r4 +400hv/+600nm 2.9 V6:een.
Ei ihan tule 1k€ ajoon..
Kiitos kiitosTekno kirjoitti:Komea granaatti 8) http://racetransmissions.com/store/prod ... 2f44d7121f
Mites, onko tuolta kukaan tilaillu? montahan tonnia mahtaa rahdit olla ja ei vastaavia suomesta sais?
Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?
Hoplaa, Niin, käykös tollanen AOD suoraan tuon v6 lohkon perään? vai tarviiko mitä jumppaa? ja eikös tuo AOD ole 4 lovinen? Onko muita järkeviä automaatteja tohon lohkoon?
Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?
Tuossa AOD;ssa on pikkulohkokasin jako ja se ei käy 2,9 veekutoseen.
3,8L veekutoseen se käy.
Komea Granaatti tulossa
3,8L veekutoseen se käy.
Komea Granaatti tulossa
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?
Colognen perään ei käy suoraan usa laatikoista kuin C4 kunhan löytää oikean turbiinikopan. Pikku nikkaroinnilla se kestää 500hv, tarpeeksi syvältä kun kaivaa saa kestämään 1000hv. Tosin silloin ei ole enää yhtään orkkis fordin osaa käytössä. Tosin 3 vaihteisena ei liene vaihtoehto.
Jos jostain sattuisi löytymään 4.0 2wd Aerostarin A4LD , vm 92->, niin siitä saisi tehtyä hyvän. 86-88 venttiilikoneistolla saisi vielä kaikki numerot toimimaan kepistä, tosin 1K€:lla ei onnistu.
Käytännössä on ihan sama minkä vääränmäen rasian sinne laittaa, sama savotta kaikissa.
Usa laatikoihin saa osia kohtuu hintaan, eikä euro laatikotkaan välttämättä huonoja ole mutta nää tänpäivän huimat askit vaatii 'liikaa' sähköä toimiakseen mikä luonnollisesti hankaloittaa harrastusta.
Jos manuaali kiinnostaa, kaverilla on ylimääräinen Mussen T56 4.6 V8 perästä.
Jos jostain sattuisi löytymään 4.0 2wd Aerostarin A4LD , vm 92->, niin siitä saisi tehtyä hyvän. 86-88 venttiilikoneistolla saisi vielä kaikki numerot toimimaan kepistä, tosin 1K€:lla ei onnistu.
Käytännössä on ihan sama minkä vääränmäen rasian sinne laittaa, sama savotta kaikissa.
Usa laatikoihin saa osia kohtuu hintaan, eikä euro laatikotkaan välttämättä huonoja ole mutta nää tänpäivän huimat askit vaatii 'liikaa' sähköä toimiakseen mikä luonnollisesti hankaloittaa harrastusta.
Jos manuaali kiinnostaa, kaverilla on ylimääräinen Mussen T56 4.6 V8 perästä.
Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?
Onkos tossa 4,6 V8 koneessa vielä sama pulttijako, kuin perus 302 pikkulohkon kytkinkopassa?
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?
Ekat pari vuotta normi sbf jako sitten vaihtuu omakseen.
Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?
overdrivessä mulle ehdotettiin tollasta GM:än 4l65e laatikkoa, mites tollanen? ja sit jos kahtoo vaikka tuolta eatmyshiftistä, niin mites ois tollanen rempattu 4l60e?
http://racetransmissions.com/store/prod ... cts_id/213
Laatikon sovitus kyllä onnistuu kun laipan tekee, mutta mites turbiini? mikä tollaseen käy? ja saako käymään kossun omaan vetolevyyn? vai pitääkö sinnekkin joku adapteri rakentaa vai häh?
Ja ilmeisesti tollaseen loodaan joku tci:n ohjausmötikkä?
http://racetransmissions.com/store/prod ... cts_id/213
Laatikon sovitus kyllä onnistuu kun laipan tekee, mutta mites turbiini? mikä tollaseen käy? ja saako käymään kossun omaan vetolevyyn? vai pitääkö sinnekkin joku adapteri rakentaa vai häh?
Ja ilmeisesti tollaseen loodaan joku tci:n ohjausmötikkä?
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Ford Granada vm-77 2.9? remmi? automaatti?
Jos sähköstä tykkää, niin käyhän tommonen 4l60, jos tyytyy perinteisempään ratkaisuun voi kokeilla th700 joka on käytännössä 4l60 ilman sähköä.
Gemssun turbiinia ei saa ilman adapteria cossun vetolevyyn, sittenkin muodostuu ongelmaksi orkkis startti joka ottaa turbiiniin kiinni ellei tee jotain tosi eksoottista adapteria.
Itse päädyin ratkaisuun jossa chevyn vetolevy tulee adapterilla BOA:n kampuraan kiinni, samalla hoituu myös turbiinin keskitys, startiksi chevyn tehostartti pikku modeilla.
Gemssun turbiinia ei saa ilman adapteria cossun vetolevyyn, sittenkin muodostuu ongelmaksi orkkis startti joka ottaa turbiiniin kiinni ellei tee jotain tosi eksoottista adapteria.
Itse päädyin ratkaisuun jossa chevyn vetolevy tulee adapterilla BOA:n kampuraan kiinni, samalla hoituu myös turbiinin keskitys, startiksi chevyn tehostartti pikku modeilla.