Transit v6 2.8??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tehaapa
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Joulu 2005 11:26

Transit v6 2.8??

Viesti Kirjoittaja tehaapa »

Moro,
tuli hankittua kesällä tuollanen 90-vuoden 2.0 bensabussitransiitti..ja vielä automaatti..

Olen lukenut täällä keskustelua kutvosmoottorista ja heräsi mieleen ihan peruskysymyksiä.

Jos hankin vanhan sierran/granadan moottorilähteeksi, niin kumpiko 2.8 vai uudempi 2.9? Kaveri kertoi että 2.8:n ruisku on yksinkertaisempi?

Kuinkas kiinnitys, moottorin/laatikon kiinnitykset (tarkoitus säilyä automaattina, mieluiten sierran/granadan laatikko myös koska vanhassa vikaa). Pitääkö kartaania lyhentää/pidentää yms?

Pitääkö hakata lisää tilaa moottorille/laatikolle?
Muita teknisiä ongelmia? Paperiongelmat eivät ole vielä ajankohtaiset..;)

Lisätiedoista ja hyvistä linkeistä kiitokset

Tero
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

naapurin parkkiksella majailee 2.8 transitti jostain 70-80 luvun nurkilta.
aika räyhä peli... sano että sinne meni tekniikka ihan pudottamalla
Focus 1.0 edition a6 2017
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Uskoisin, että menee heittämällä. Mulla olis tossa purettuna yksi 2,8 mosa, lähtee varmaan kohtuu hintaan, jos kiinostaa (kaikki kilut, paitsi vauhtipyörä).
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Kylhän ne aikas heittämäl menee ja tuota malliahan on saanut juuri 2,9l koneella ihan samalla jota Sierrassa ja Scorpiossa on.

Ja suosittelen laittamaan tuon uudemman 2,9 tekniikan. Ei siin varmasti ole kuiteskaan kun pari johtoa enemmän laitettavana.
tehaapa
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Joulu 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja tehaapa »

Olen katsonut Ruotsin myyntipalstoja, ja huomannut että sieltä sais 2.8 -2.9 Sierraa, Granadaa, Scorpiota kohtuullisella hinnalla.

Eri asia kuinka nuo ruiskun vermeet saa sopimaan transun pellin alle.
Tosiaan tuota korimallia on tehty 2.9 ruiskulla, ainakin ambulanssina löytyy;)
Moottorityyppi on kuitenkin netin mukaan eri kuin em.henkilöautoissa.
Kun sitä on kerran valmistettu, niin paperitkin pitäisi saada suhteellisen helposti. Jarrut yms. muutokset ovat vielä kysymysmerkki

Automaatti olisi yleensä mukavempi ajella.

-tero-
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

tehaapa kirjoitti:Olen katsonut Ruotsin myyntipalstoja, ja huomannut että sieltä sais 2.8 -2.9 Sierraa, Granadaa, Scorpiota kohtuullisella hinnalla.

Eri asia kuinka nuo ruiskun vermeet saa sopimaan transun pellin alle.
Tosiaan tuota korimallia on tehty 2.9 ruiskulla, ainakin ambulanssina löytyy;)
Moottorityyppi on kuitenkin netin mukaan eri kuin em.henkilöautoissa.
Kun sitä on kerran valmistettu, niin paperitkin pitäisi saada suhteellisen helposti. Jarrut yms. muutokset ovat vielä kysymysmerkki

Automaatti olisi yleensä mukavempi ajella.

-tero-
Joo,kyllä kutonen kannattaa ruottista hakea,
saa vielä auton kaupan päälle.

Granuja ja Scorppioita hintahaitarissa 200-400 ekua.

Täällähän huudetaan pelkästä koneesta enemmän.
Ja saapahan samalla koeajettua,vaikka kotiin asti. :wink:
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

Ruotsissa haettaessa kone on saastemallinen matalemmalla puristuksella ja näinollen matalampitehoinen.

Ehdottomasti 2.9i. Olen ennenkin eri forumeilla puhunut 2.9:n puolesta jos sitä on verrattu 2.8:iin.

Onko tuo Transittisi vähäpäästöinen kun on kuitenkin tuon ikäinen?
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
tehaapa
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Joulu 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja tehaapa »

Ei ole katteja näkyny.

On varmaan viimeisiä malleja ennen vähäpäästöisiä.(mallivuosi 89, rek.ote vuosi 90..?) eikös se 90-vuonna muuttunut?
Tällä hetkellä automaatti kummailee, kylmänä vaihtaa neloselle ok ja pysyy siellä,sitten kun härveli vähän lämpenee niin yrittää nelosta mutta kun painaa kaasua niin tiputtaa takaisin kolmoselle..??Alipainevikaa on epäilty.Laatikkoon on jo öljyt vaihdettu...ja ajettu puolikesää kolmosella.

Ko.auto on vanha poliisiauto, joku on myöhemmin maksanut verot ja muuttanut sen bussiksi! Omaa kesäkäyttöä ajatellen ok,kun se on bensa niin voi laittaa talveksi seisontaan eikä turhaan juokse dieselverot. Miinuspuoli on tuo sivuliukuoven puuttuminen, poliisimaijoissahan ei sitä satu olemaan. Apukuskien lastaus yöllä baarin edestä perinteiseen tyyliin takaovista..

-tero-
appotee

Re: Transit v6 2.8??

Viesti Kirjoittaja appotee »

Lainataanpas vähän vanhaa topicia ja nostetaan keskustelunaihe vaihteeksi esille... :D

Meillä on -91 Transitin ex-invabussi isoilla navoilla. Auto on ollut alunperin Stockmanturbotettu 2.5d ja 4AOLD automaatti. Turbo särki aikansa mäntiä ja lopuksi lohkokin sai sen verran siipeensä, että joku vuosi sitten vaihdettiin tilalle ex-maijan 2.0 OHC ja 4AOLD automaatti.
Tämä policespecial swappi on vienyt meitä luotettavasti kolme kesää, mutta pata alkaa nyt osoittamaan puutumisen merkkejä. Samalla olen alkanut miettimään vääntävämpää moottorivaihtoehtoa. Tiuhemmasta välityksestään huolimatta tällainen korkea ja pitkä kaappi kun ei automaatinkaan :lol: kanssa oikein jaksa nousta noita mäkiä, vaan tuppaa muodostamaan jonoja peräänsä. Tasaisella matkavauhti on mukavat 90 ja kulutuskin pysyy kohtuullisessa 15l/100 km.
Automaatista en aio luopua, mutta seuraava moottori saisi omata reilusti enemmän tehoa ja varsinkin vääntöä, kuin tämä nykyinen (uutena 55 kw). Huippunopeutta ei siis haeta, vaan sujuvaa liikennöintiä.
Onko joku teistä vaihtanut ja muutoskatsastanut tuollaista 2.9i kutosta viime vuosina Transitiin ja onko kenelläkään tietoa käykö se suoraan automaatin kytkinkoppaan? Ja jos tällainen kutoskoneswappi ei ole realistinen muutoskatsastuksen suhteen, niin minkälaista neloskonetta suosittelisitte tilalle? Kiitos mielenkiinnosta ja vastauksistanne jo etukäteen...
Vastaa Viestiin