Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Eli kysymys kuuluu, onko porukalla minkälaisia kokemuksia noista mk3 Mondeon automaattilaatikoista, kuinka hyvin ne kestävät dieselikoneen perässä sitten kun autolla taitetaan matkaa useampi satatonnia? Aina sillointällöin on käynyt mielessä ajatus, että olisihan se automaatti ehkä kiva ajaa, mutta sitten taas kun noita kilometrejä kertyy aikalailla kohtalaista tahtia (tuollaista 40...70tkm/v), eikä kuitenkaan resurssit riitä ihan uuden auton ostoon, olen kuitenkin ollut siinä uskossa, että manuaalilaatikko ehkä kuitenkin on "pitkässä juoksussa" varmatoimisempi....
Edit: Laitetaas vielä lisäkysymyksenä, kuinka isoa vaunua sillä automaatilla saa vetää, ja onko se muuten kuinka toimiva vaununvedossa?
Edit: Laitetaas vielä lisäkysymyksenä, kuinka isoa vaunua sillä automaatilla saa vetää, ja onko se muuten kuinka toimiva vaununvedossa?
=)
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Itselläni oli edellisessä Mondeossa (-03 TDCi 2.0 115hp STW) 320kkm mittarissa kun vaihdoin vähemmän ajettuun yksilöön viime kesänä ja mitään ongelmia ei esiintynyt tekniikan suhteen. Mitä nyt kuluvia osia joutui tietysti vaihtamaan, mutta siltä ei taida välttyä missään mikä liikkuu. Toivottavasti nykyinenkin yksilö tulee olemaan yhtä luotettava.
Vetokoukkua ei ollut edellisessä eikä nykyisessä yksilössä, joten vaunun vetämiseen en osaa ottaa kantaa.
Vetokoukkua ei ollut edellisessä eikä nykyisessä yksilössä, joten vaunun vetämiseen en osaa ottaa kantaa.
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Ei välty ei; kyllä se on näillä kilometreillä tullut selväksi. Lähinnä sehän tuossa vaan on "peikkona", että jos se automaattilaatikko sieltä sitten jossain kohtaa päättää antautua, ja sen korjaamisesta sitten tulee ???? €:n lasku...LasseK kirjoitti:Itselläni oli edellisessä Mondeossa (-03 TDCi 2.0 115hp STW) 320kkm mittarissa kun vaihdoin vähemmän ajettuun yksilöön viime kesänä ja mitään ongelmia ei esiintynyt tekniikan suhteen. Mitä nyt kuluvia osia joutui tietysti vaihtamaan, mutta siltä ei taida välttyä missään mikä liikkuu.
Eikös siellä rekisteriotteessa kuitenkin näy sallitut vetopainot, vaikka ei autossa koukkua olisikaan...?Vetokoukkua ei ollut edellisessä eikä nykyisessä yksilössä, joten vaunun vetämiseen en osaa ottaa kantaa.
Minkäsverran tuommoinen automaatti-dieseli polttoainetta nielee kaupunki / maantieajo .. ?
=)
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 06 Heinä 2006 20:53
- Paikkakunta: Liminka
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Mulla on näin talvikelil ku tarttee webastoa ni keskikulutus n. 7-8.5l/100km seka-ajolla. Matka-ajos on menny lähemmäs kuutee talvella.Minkäs verran tuommoinen automaatti-dieseli polttoainetta nielee kaupunki / maantieajo .. ?
Ford mondeo 1.8 TDi -93
Ford Mondeo 2.0 TDci -03 AT
Ford mondeo 2.0 TDci -08 103kw aut.
Ford Mondeo 2.0 TDci -03 AT
Ford mondeo 2.0 TDci -08 103kw aut.
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Näyttäisi sanovan että "jarruitta 750kg, jarruin 1800kg". Mutta tarkoitin alunperin, että en osaa ottaa kantaa siihen millaista se kärryn veto käytännössä tuolla laitteella on.Eikös siellä rekisteriotteessa kuitenkin näy sallitut vetopainot, vaikka ei autossa koukkua olisikaan...?
Oma kirjanpitoni näyttää keskimääräiseksi kulutukseksi eberin kanssa 6.5l / 100km. Tosin itse ajan enemmän moottoritiellä kuin kaupungissa.Minkäsverran tuommoinen automaatti-dieseli polttoainetta nielee kaupunki / maantieajo .. ?
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Kyllä meillä on ainakin kestänyt vuosimallin 2005 2.0 TDCi 130 hv versio + automaatti jo 300tkm. Vaihteiston suhteen ei ole mitään ongelmia ollut. Tosin vaihteistoöljyn vaihtaminen tuohon meidän omaan on suoritettu 90tkm:n välein ja se ainakin tuntuu kummasti edesauttavan laatikon kestoa (laattikkovaihtaa öljynvaihdonjälkeen huomattavasti paremmin) Tuttulla on myöskin ammattiajossa vuosimallia vaihempi mondeo samalla koneella ja automaatilla tällähetkellä ajettu jotain 370tkm:n kieppeillä ja hyvin on myös pelittäny sen jälkeen kun ekan kuukauden jälkeen vaihdettiin takuuseen uusi laatikko kun alkuperäsessä oli ilmeisesti joku ns. valmistusvirhe... Mitä kulutus puoleen tulee niin maantie ajossa menee alle 6 litraa/100km rauhallisessa ajossa olen päässyt 5.4L/100km mut tohon pitää oikeesti ajella rauhallisesti...
Ford Mondeo 2.0TDCi 140hv aut. Titanium Business vm. 09
ex. Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv automaatti vm05
ex. Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv automaatti vm05
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Eli noiden perusteella voinee päätellä, että tuommoinenkin vekotin voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Mutta jos yli satatonnia ajetun ostaa, niin varmaan parempi varmistaa et ainakin joskus on vaihteistoöljyt vaihdettu...
=)
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Ihan tämän kommentin vuoksi rekisteröidyin foorumille. Eli itse ole tuore onnellinen (?) -04 farkkumondeon (diesel 130hp + automaatti) omistaja. Käytin autoni juuri vuosihuollossa Fordin merkkiliikkeessä ja siellä kerrottiin tuosta automaattilaatikon öljyjen vaihdosta sellaista, että öljyjä ei olisi tarkoitettu vaihdettavaksi. Onko jotain tietoa, että mihin tällainen kommentti perustuu? Itseänikin huoletti hieman ennen auton ostoa, että miten laatikko tulee kestämään ko. mallissa.Kyllä meillä on ainakin kestänyt vuosimallin 2005 2.0 TDCi 130 hv versio + automaatti jo 300tkm. Vaihteiston suhteen ei ole mitään ongelmia ollut. Tosin vaihteistoöljyn vaihtaminen tuohon meidän omaan on suoritettu 90tkm:n välein ja se ainakin tuntuu kummasti edesauttavan laatikon kestoa (laattikkovaihtaa öljynvaihdonjälkeen huomattavasti paremmin) Tuttulla on myöskin ammattiajossa vuosimallia vaihempi mondeo samalla koneella ja automaatilla tällähetkellä ajettu jotain 370tkm:n kieppeillä ja hyvin on myös pelittäny sen jälkeen kun ekan kuukauden jälkeen vaihdettiin takuuseen uusi laatikko kun alkuperäsessä oli ilmeisesti joku ns. valmistusvirhe... Mitä kulutus puoleen tulee niin maantie ajossa menee alle 6 litraa/100km rauhallisessa ajossa olen päässyt 5.4L/100km mut tohon pitää oikeesti ajella rauhallisesti...
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Tuo on totta.
Nykyisiin autoihin ei tarvitse vaihtaa vaihteistoöljyjä, samoilla litkuilla voi ajaa
niin kauan kuin auto liikkuu
Itselläni vain luontainen vaihteistonsuojeluvaisto sanoo että öljyjen vaihto on terveellistä tehdä silloin tällöin, vaivahan on sangen pieni.
Omassa manuaalimotskussani vaihdoin tuossa 85 000 kilsan pinnassa.
Ulos laskettu öljy oli ihan uuden veroisen näköistö joten voi olla että vaihdoin turhanpäiten.
Mutta tulipahan parempi mieli
Automaattiloota on sen verran monimutkainen rakkine että itse en ainakaan uskaltaisi samoilla litkuilla 100 000 pitempään ajaa.
Nykyisiin autoihin ei tarvitse vaihtaa vaihteistoöljyjä, samoilla litkuilla voi ajaa
niin kauan kuin auto liikkuu

Itselläni vain luontainen vaihteistonsuojeluvaisto sanoo että öljyjen vaihto on terveellistä tehdä silloin tällöin, vaivahan on sangen pieni.
Omassa manuaalimotskussani vaihdoin tuossa 85 000 kilsan pinnassa.
Ulos laskettu öljy oli ihan uuden veroisen näköistö joten voi olla että vaihdoin turhanpäiten.
Mutta tulipahan parempi mieli

Automaattiloota on sen verran monimutkainen rakkine että itse en ainakaan uskaltaisi samoilla litkuilla 100 000 pitempään ajaa.
Se mitä ei ole ei mene rikki
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Autotehtaiden harras toive on, että autolla ajettaisiin vain viitisen vuotta ja noin 100 000 kilometriä. Sen jälkeen se pitäisi laittaa paaliin ja ostaa uusi. Tuon ajattelutavan mukaan vaihteistoölyjä ei todellakaan ole tarpeellista vaihtaa. Mutta jos meinaa pitää auton liikenteessä pidempään, niin kannattaa käyttää enemmän tervettä järkeä kuin autotehtaan suosituksia. Itse olen vaihtanut jokaiseen ostamaani automaattivaihteiseen autoon laatikkoöljyt heti.Ansi kirjoitti: Ihan tämän kommentin vuoksi rekisteröidyin foorumille. Eli itse ole tuore onnellinen (?) -04 farkkumondeon (diesel 130hp + automaatti) omistaja. Käytin autoni juuri vuosihuollossa Fordin merkkiliikkeessä ja siellä kerrottiin tuosta automaattilaatikon öljyjen vaihdosta sellaista, että öljyjä ei olisi tarkoitettu vaihdettavaksi. Onko jotain tietoa, että mihin tällainen kommentti perustuu? Itseänikin huoletti hieman ennen auton ostoa, että miten laatikko tulee kestämään ko. mallissa.
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Äh, joillain kun ei toi satatonnia riitä edes kahden vuoden ajoihin. Joskus miettinyt sitäkin että voisi olla aika ovela veto ostaa Hyundai (niille kun luvataan viiden vuoden takuu ilman km-rajoitusta) ja ajaa sillä takuuaikana ~300tkm ...Meca kirjoitti:Autotehtaiden harras toive on, että autolla ajettaisiin vain viitisen vuotta ja noin 100 000 kilometriä.

=)
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Nämä uudemmat autot ovat oikein hoidettuina tavattoman pitkäikäisiä.
Silloin ennenmuinoin oli 100 000 tonnia kova sana, nyt se tuntuu vasta sisäänajolta.
Jotenkin tuntuu ristiriitaiselta koska autotehtaiden ilmeinen etu on autojen hyvin nopea kierto paalin kautta uudelle asiakkaalle.
Joten miksi tehdään autoja joilla ajaa vaivatta 300 - 500 tkm ?
Onko tässä valittu tietty kompromissi liikevaihdon maksimoimiseksi, sillä jälkimarkkinointi huoltoineen ja varaosineen muodostaa myös aika suuren tuloerän.
Eli näin ollen autotehtaiden ei kannata tehdä täysin kertakäyttökamaa, eikä myöskään sellaista joita voi huoltaa ja korjata vain valtuutetulla maahantuojan korjaamolla.
Toki tällaista huoltopakkoa maahantuojat varmasti haluaisivat, mutta itse vanhempien autojen kanssa touhuavat muodostavat hyvin potentiaalisen varaosien kuluttajajoukon.
Silloin ennenmuinoin oli 100 000 tonnia kova sana, nyt se tuntuu vasta sisäänajolta.
Jotenkin tuntuu ristiriitaiselta koska autotehtaiden ilmeinen etu on autojen hyvin nopea kierto paalin kautta uudelle asiakkaalle.
Joten miksi tehdään autoja joilla ajaa vaivatta 300 - 500 tkm ?
Onko tässä valittu tietty kompromissi liikevaihdon maksimoimiseksi, sillä jälkimarkkinointi huoltoineen ja varaosineen muodostaa myös aika suuren tuloerän.
Eli näin ollen autotehtaiden ei kannata tehdä täysin kertakäyttökamaa, eikä myöskään sellaista joita voi huoltaa ja korjata vain valtuutetulla maahantuojan korjaamolla.
Toki tällaista huoltopakkoa maahantuojat varmasti haluaisivat, mutta itse vanhempien autojen kanssa touhuavat muodostavat hyvin potentiaalisen varaosien kuluttajajoukon.
Se mitä ei ole ei mene rikki
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Kyllä se on uskoakseni ihan harkittu kompromissi. Kaikilla ei kuitenkaan ole varaa ostaa sitä uutta autoa, siksi on mielekästä hyödyntää se potentiaalinen bisnes mikä niissä autoissa vanhempanakin on jälkimarkkinoinnin puolella. Ja toisaalta, kun jonkun tietyn merkin autoja on vielä vanhempanakin paljon liikenteessä ja uudet omistajat ovat niihin tyytyväisiä, se luo tietynlaisen imagon kestävästä ja pitkäikäisestä autosta, ja varmasti omalta osaltaan vaikuttaa myös uusien autojen myyntiin, vaikkakin harva uuden auton ostaja sillä samalla autolla ajaa seuraavat 10 vuotta.zetec_ms kirjoitti:Jotenkin tuntuu ristiriitaiselta koska autotehtaiden ilmeinen etu on autojen hyvin nopea kierto paalin kautta uudelle asiakkaalle.
Joten miksi tehdään autoja joilla ajaa vaivatta 300 - 500 tkm ?
Onko tässä valittu tietty kompromissi liikevaihdon maksimoimiseksi, sillä jälkimarkkinointi huoltoineen ja varaosineen muodostaa myös aika suuren tuloerän.
=)
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Olen itse huomannut saman, että öljynvaihdon jälkeen vaihtaa huomattavasti nätimmin, vaikka ei se huonosti toimi vanhoillakaan öljyillä. Meillä on tosin vaihdettu 40tkm:n välein laatikkoöljyt, mutta kun tuon ajosuoritteen kertyminen vie nykyään aikaa 4 vuotta, ja ajo on lyhyttä, niin ollaan jatkettu tuota edellisen omistajan aloittamaa vaihtoväliä. Onkohan noissa 04 vuosimallin automaateissa ollut jotain vikaa enemmänkin, meidänkin autoon vaihdettu takuuna laatikko 95tkm:n kohdalla, sen jälkeen on ajettukin sitten jo 200tkm tuolla uudella laatikolla, ja siihen tosiaan vaihdettu öljyjä neljänkympin välein. Ihmetyttää tosiaan, kun ihmisille ei järki kerro, että ei noi automaattilaatikotkaan huoltamatta toimi, vaikka se ei huolto-ohjelmaan kuulukkaan..artsi kirjoitti:Kyllä meillä on ainakin kestänyt vuosimallin 2005 2.0 TDCi 130 hv versio + automaatti jo 300tkm. Vaihteiston suhteen ei ole mitään ongelmia ollut. Tosin vaihteistoöljyn vaihtaminen tuohon meidän omaan on suoritettu 90tkm:n välein ja se ainakin tuntuu kummasti edesauttavan laatikon kestoa (laattikkovaihtaa öljynvaihdonjälkeen huomattavasti paremmin) Tuttulla on myöskin ammattiajossa vuosimallia vaihempi mondeo samalla koneella ja automaatilla tällähetkellä ajettu jotain 370tkm:n kieppeillä ja hyvin on myös pelittäny sen jälkeen kun ekan kuukauden jälkeen vaihdettiin takuuseen uusi laatikko kun alkuperäsessä oli ilmeisesti joku ns. valmistusvirhe... Mitä kulutus puoleen tulee niin maantie ajossa menee alle 6 litraa/100km rauhallisessa ajossa olen päässyt 5.4L/100km mut tohon pitää oikeesti ajella rauhallisesti...
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Vemixillä kertoivat minulle aikanaan ensimmäisen Mondeon kohdalla asiaa kysyessäni, että normaalissa käytössä laatikkoöljyjen vaihtovälisuositus heillä on 100Mm ja takseissa ja poliisiautoissa 60Mm. Viralliseen huolto-ohjelmaanhan tuo ei kuulu (kuten ei tunnu enää oikein mikään muukaan kuuluvan sen jälkeen kun Stockmann Autosta tuli Vemix) eli pitää muistaa aina erikseen pyytää huoltoa varatessa.Ansi kirjoitti: Käytin autoni juuri vuosihuollossa Fordin merkkiliikkeessä ja siellä kerrottiin tuosta automaattilaatikon öljyjen vaihdosta sellaista, että öljyjä ei olisi tarkoitettu vaihdettavaksi.
Mielipiteet vaihdettavuudesta vissiin vaihtelee asiakkaan oletetun lompakon paksuuden perusteella

Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Nyt se pari viikkoa sitten hajos ihan totaalisesti nimittäin mondeon automaattiloota ilman minkäänlaisia ennakko varoituksia. Edellispäivän reisussa toimi täysin moitteetta ilman minkäänlaisia ongelmia kunnes sitten seuraavana päivänä olin lähdössä niin auto ei enää liikkunutkaan mihinkään ei eteen eikä taakse. No auto sitten hinurin lavalle ja matkaan kohti merkki korjaamoa jossa ensin epäilivät sähkövikaa laatikossa mutta sitten asiantuntian tutkittua laatikkoa kävi ilmi että osa laatikon sisuskauluista oli tullut tiensä päähän. vaihtoehtona olisi ollut joko laatikon vienti ammattilaiselle korjattavaksi ja koska sellaista ei kovin läheltä löytynyt niin vaihtoehto oli uusi laatikko hintaan 4000€ + risat. Mutta onneksi ko. jälleenmyyjä sai ns. nopealla toimitus ajalla tilattua uuden mondeo 2.0TDCi 140hv automaatin titanium business varusteilla ja pääsimme vielä mukavasti kauppoihinkin niin nyt on alla eilen haettu uusi mondeo... saa nyt sitten nähdä miten kestää tuo uusi 6 lovinen automaattilaatikko...
niin ja lisätään vielä että edellinen mondeo palveli luotettavasti 319tkm
niin ja lisätään vielä että edellinen mondeo palveli luotettavasti 319tkm
Ford Mondeo 2.0TDCi 140hv aut. Titanium Business vm. 09
ex. Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv automaatti vm05
ex. Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv automaatti vm05
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Eli tossa tais sitten tullakin vastaus kysymykseen. :/ Ehkä mä sitten kuitenkin jaksan vielä omin käsin vatkata niitä vaihteita...artsi kirjoitti:Nyt se pari viikkoa sitten hajos ihan totaalisesti nimittäin mondeon automaattiloota ilman minkäänlaisia ennakko varoituksia.
...ja Artsille plussa merkkiuskollisuudesta. Varmasti monella olisi tuollaisen tapauksen jälkeen ekana tullut mieleen ajatus "ei enää ikinä Fordia..."...
=)
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Joillekkin, kuten mulle, niitä vaihtoehtoja ei vaan ole muita. 

1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Kuten jo aiemmat puhujat mainitsivat, tuo menee sarjaan jokainen rikkoo autonsa itse. Autotehtaat olisivat tosi lamassa, jos kaikki autonostajat pitäisivät autoa "Das Langzeitauto" - periaatteella. Omasta 05 taunusturnierista (110 cid+110 hp + MTX75) olen vaihtanut moottoriöljyt 10000 km välein, huollattanut foordilla ja 100000 km kohdalla vaihdoin vaihteistoöljyt. Mututuntumalta lootasta tuli parempi.Ansi kirjoitti:...Käytin autoni juuri vuosihuollossa Fordin merkkiliikkeessä ja siellä kerrottiin tuosta automaattilaatikon öljyjen vaihdosta sellaista, että öljyjä ei olisi tarkoitettu vaihdettavaksi. Onko jotain tietoa, että mihin tällainen kommentti perustuu? Itseänikin huoletti hieman ennen auton ostoa, että miten laatikko tulee kestämään ko. mallissa.
Automaattivaihteistosta sen verran, että vanhempiin lootiin (GM:n TH:t, Moparin Torqueflitet yms) suositeltiin öljyn ja suodattimen vaihtoa hyvinkin tiheään; esim. 20000 km/vuosi. Moni ameriikanautoilija vaihtaa lootaöljyjä yhtä usein kuin moottoriöljyjä. Hyvä syy tiheään vaihtoväliin on se, että automaatti ei koskaan tyhjene kokonaan, jossei turbiinia saa tyhjäksi.
Tuo "Lubricated for lifetme" on minun vanhanaikaisen maalasitulkintani mukaan vaan valmistajan salajuoni, jotta saadaan vaihtolootia kaupaksi. Multa ei oo hajonnut kun yksi dodgen automaatti (A-500), vaikka sitäkin paapottiin kunnnolla. Manuaaleja ei ole sitten vuoden 1979 jälkeen rikottu yhtään, kun niihin on vaihdettu ölpät tehtaan ohjeiden vastaisesti 100000 km välein. Jopa ooppeleiden nelivaihteiset pikkumanuaalit (F12 ?) kesti kauemmin kun autot pysy kasassa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Samanlaisen kommentin sain myös kun kyselin Hartikainen/Kuopion huollosta automaattilaatikon öljyn vaihtoa. Lisäsivät vielä että vaihtavat toki rahaa vastaan, mutta että ota mitään vastuuta jos joku menee pieleen öljyn vaihdossa. Eli pitäisikö tämä tulkita niin ettei Hartikaisella osata vaihtaa automattilaatikon öljyjä vai onko niissä vaihdoissa ollut jotain ongelmiaAnsi kirjoitti:. Eli itse ole tuore onnellinen (?) -04 farkkumondeon (diesel 130hp + automaatti) omistaja. Käytin autoni juuri vuosihuollossa Fordin merkkiliikkeessä ja siellä kerrottiin tuosta automaattilaatikon öljyjen vaihdosta sellaista, että öljyjä ei olisi tarkoitettu vaihdettavaksi. Onko jotain tietoa, että mihin tällainen kommentti perustuu? Itseänikin huoletti hieman ennen auton ostoa, että miten laatikko tulee kestämään ko. mallissa.

-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 06 Heinä 2006 20:53
- Paikkakunta: Liminka
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Minä vaihdatin laatikkoon öljyt Wetterillä Kuusamossa. Wetterin ajanvarauksessa sano et onhan se hyvä vaihtaa välillä. mitää ongelmia ei ollu ku ne vaihto ne öljyt. Öljyäki meni 8l ja litra hintaki 20 et kallista se on. Mut ennemmin mä vaihdan öljyt sinne vaikka 50000 välein jos sillä saa kilometrejä lisää. Oli kuulemma hyvän näköiset öljyt edelliset et laatikon luulis ainaki vielä toimivan. Autolla ajettu 370tkm.
Ford mondeo 1.8 TDi -93
Ford Mondeo 2.0 TDci -03 AT
Ford mondeo 2.0 TDci -08 103kw aut.
Ford Mondeo 2.0 TDci -03 AT
Ford mondeo 2.0 TDci -08 103kw aut.
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Paljonko ovat ottaneet teiltä hintaa koko hommasta? Eli automaattilaatikon öljynvaihdoista (töineen ja öljyineen)?Kasperi_83 kirjoitti:Minä vaihdatin laatikkoon öljyt Wetterillä Kuusamossa. Wetterin ajanvarauksessa sano et onhan se hyvä vaihtaa välillä. mitää ongelmia ei ollu ku ne vaihto ne öljyt. Öljyäki meni 8l ja litra hintaki 20 et kallista se on.
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Itse vaihdatin tuohon automaatti mondeoon Wetterillä Kajaanissa viime kesänä. Aikaa varatessa kysyin hinta-arvion ko. työlle ja sieltä ei osattu suoralta kädeltä sanoa hintaa, ja se "setä" sieltä soittikin minulle takaisin jonkinajan kuluttua. Hinta-arvio oli.200€. Menin sitten ja vaihdatin ne öljyt (sitä meni huuhtelemalla n. 10l) ja suoritteen jälkeen laskua maksaessa "setä" tuumas että halvallapa tuli luvattua koska pelkät öljyt maksoi jo 200€. Harvinaista kyllä mutta ko. liikkeen edutajaksi oli yllätävän suoraselkäinen ja sanojensa takana seisova mies, että ei nostanut hintaa vaan loppulasku oli 200€.jannes kirjoitti: Paljonko ovat ottaneet teiltä hintaa koko hommasta? Eli automaattilaatikon öljynvaihdoista (töineen ja öljyineen)?
Volvo "piireissä" harrastavat jonkin verran sitä, että joka moottoriöljyn vaihdon yhteydessä vaihdetaan osa vaihteistoöljyistä, eli lasketaan se määrä, mitä sieltä tulee kerralla alas ja lisätään vastaavasti uutta öljyä sama määrä, eli tod. näk. noin 3-4l.
Eikä kirpase henk.koht pörssiäkään niin pahasti kerrallaan

"Dextan tekniikka ja Anglian ajo-ominaisuudet....
------------------------------------------------------------------
Escort 1,3 CL -89
Mondeo 1,6 CLX -96
Escort 1,8 TD -98
Focus 1,8 TCI -00
Mondeo 2,0 TDCI -02
------------------------------------------------------------------
Escort 1,3 CL -89
Mondeo 1,6 CLX -96
Escort 1,8 TD -98
Focus 1,8 TCI -00
Mondeo 2,0 TDCI -02
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Olen soitellut lähistöllä olevien ford merkkiliikkeiden huoltamoihin (kolmeen tai neljään). Yhdessä (Hartikainen, Kuopio) sanoivat että voivat vaihtaa, mutta eivät ota minkäänlaista vastuuta lopputuloksesta. Muissa kieltäytyivät vaihtamsta, vedoten pääasiassa siihen että sitä ei ole fordin omassa huolto-ohjelmassa lainkaan.-Pikkis- kirjoitti: Itse vaihdatin tuohon automaatti mondeoon Wetterillä Kajaanissa viime kesänä.

Pitää vähän miettiä jos vaihdattaisi jossain kauempana, jonkun kesäreissun yhteydessä öljyt (jos siellä nyt joku ne suostuisi vaihtamaan). Kajaani ei taida osua mitenkään reissujen varrelle, joten otetaan vastaan vinkkejä että missän mualla suostutaan vaihtamaan öljyjä

-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Itse taidan vaihtaa seuraavan kerran laatikkoöljyn itse Mondeoon, kun kuulin kuinka se korjaamolla tehdään: laatikon lauhduttimelta putki irti, ja auto käyntiin, käytetään niin kauan kuin öljyä tulee, kaadetaan laatikkoon sama määrä uutta öljyä kuin on tullut pihalle, ja sama toistetaan muutamaan kertaan niin on kaikki öljyt vaihtuneet. Suodatinhan on noissa laatikon sisällä, eikä sitä saa vaihdettua kuin halkaisemalla laatikon, mikä merkitsee laatikon irroittamista. Senkin takia laatikkoöljyt kannattaa usein vaihtaa noihin, kun suodatinta ei kukaan kuitenkaan vaihda.
Noissa 5-vaihteisissa automaateissa ei taida olla edes mittatikkua, mistä vois tarkistaa öljyn oikean määrän, tuossa meidän 4-pykäläisessä tomaatissa sen pystyy itse tarkistamaan tikusta.
Viimeks tais maksaa laatikköljyn vaihto mondeoon jotain 250e:n luokkaa työt ja öljyt.
Noissa 5-vaihteisissa automaateissa ei taida olla edes mittatikkua, mistä vois tarkistaa öljyn oikean määrän, tuossa meidän 4-pykäläisessä tomaatissa sen pystyy itse tarkistamaan tikusta.
Viimeks tais maksaa laatikköljyn vaihto mondeoon jotain 250e:n luokkaa työt ja öljyt.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer