Painajaismainen korjaamokorjaus

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Tee-seitseFocusmies

Painajaismainen korjaamokorjaus

Viesti Kirjoittaja Tee-seitseFocusmies »

Hesari on tekemässä juttua otsikolla "Paljasta korjausmokasi". Siinä etsitään tee-se-itse-miehiä, jotka on haukanneet liian suuren palan ja saaneet tuhoa aikaan.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Paljas ... 5257170773

Ajattelinkin että vastaiskuna tälle, tähän voitaisiin koota korjaamomokia, eli tilanteita joissa olet pettynyt pahasti korjaamon toimintaan. Itselläni nimittäin pahimmat kokemukset ei liity itse tehtyihin korjauksiin vaan korjaamosekoiluihin. Tässä yksi tarina:

Ford kittisaumakorjaus ja ilmastointi.
Olin ostanut Mondeon ja oston yhteydessä sovittiin, että myyjäliike hoitaa kittisaumakorjaukset kuntoon muutaman viikon päästä ja että saan siksi aikaa vara-auton ilmaiseksi käyttööni. Toin autoni korjaamoon. Ensimmäisenä korjaamopäällikkö totesi, että vara-autoja ei ole. Pienen tinkaamisen jälkeen sain lähes romuksi ajetun fokuksen.

Homman piti kestää viikko. No kittiremontti menikin viikossa, mutta ilmastointi oli ollut ostaessa rikki ja sekin piti korjata. Aikaa meni ja ehkä reilussa viikossa jätkät lopulta löysi vian. Ilmastointikenno kuulemma vuosi ja sellanen piti tilata. No kennohan sitten viipyi monta viikkoa. Se piti muka tilata Saksasta asti. Kesälomareissu piti tehdä pienellä romulla fokuksella, jossa oli ilmastointi tietysti rikki.

Lopulta totesin, että tulpatkaa se ilmastointijärjestelmä, sillä todellakin tarvitsin isompaa farkkumondeota koirankin takia seuraavaa kesälomareissua varten. No sitten se kenno yhtäkkiä löytyi ja asentui. Viimein viikkojen jälkeen tarkastin kittisaumaremontin. Voi hemmetti mitä työn jälkeä :shock: . Kitit oli roiskittu samaan tyyliin kun sinapit vetää krillimakkaran päälle kolmen promillen kännissä. Ovissa oli työstöjälkiä rälläkästä jne. Pohjatyöt oli ruokottomat. Maali sentää näytti olevan oikean väristä. Olin niin väsynyt korjausrumbasta, että en enää jaksanut valittaa asiasta. Ajattelin että olkoot kitit rumat, kunhan eivät ruostu.

Mutta ylläripylläri. Vuoden päästä pintaruoste kukki jälleen helmoissa sekä kaikkien ovien ulkopinnoilla. Maali oli myös vaihtanut väriä, eli kulahtanut ovien ulkopinnoilta. Että tämäkin piti vielä tapahtua.

Eihän siinä mitään, että joku kesähessu peltikorjaamolla mokaa, mutta virheen oli mukisematta hyväksynyt korjaamon johto sekä myöskin Ford-liikkeen korjauspäälikkö. He eivät voineet olla huomaamatta mokaa ilmastointiremontin yhteydessä.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
tuomaz

Re: Painajaismainen korjaamokorjaus

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

näitähän löytyy, edellinen auto rupes pätkimään no vein pikkupajalle. Sit alkoi soittorumba, "tämä ja tämä osa on rikki, saako vaihtaa?" okei, annoin luvan.. tätä samaa sit tapahtui muutaman kerran. Sit odoteltiin osia ulkomailta 3-4 viikkoa. Lopulta auto oli valmis, lasku reilusti yli tuhat euroa..
Meni joitain kuukausia, sama vika toistui. Vaihdoin osan jonka olivat liikkeessä viimeiseksi vaihtaneet, maksoi noin 120e ja hyvin toimi. Vitutus!

Joku aika sen jälkeen pomppas katsastuksessa, takalaakeri väljä. Vein merkkiliikkeeseen, kustannusarvio 140e. Sanoin et ok, vaihtakaa. Muutama tunti, puhelinsoitto ja sanottiin et koko taka-akseli paska, hinta-arvio noin 2300e. Sanoin et ok, vaihtakaa. Meni viikko, meni toinen, tais mennä 6-8 viikkoa ainakin, osia odoteltiin. Lopulta kun korjaamoreissu oli kestänyt jotain 2 tai 3kk, oli auto valmis ja laskua noin 2 tonttua. Sain muutaman satasen tingattua tuon kestoajan takia.

Jokaisesta vuodesta auto oli vähintään sen 2kk korjaamolla erinäisten sähkövikojen takia.

Ainoa mikä mieltä lämmitti oli se että autoni vei korjaamolla yhden nosturipaikan koko ajalta kun olivat purkaneet takapään eikä voineet tietenkään autoa laskea maahan kun ei ollut taka-akselia.

Sen muutaman vuoden mitä auto minulla oli, rahoitin korjaamoja niin suurella summalla etten halunnut edes laskea. Kalliiksi jokatapauksessa tuli.

Se oli elämäni eka ja vika citroen. Hyvin se kesti aina remontista remonttiin =)
No, onneks se oli vaan rahaa :roll:
Sitten vaihdoin focukseen ja nyt jää rahaa muuhunkin kuin autonasentajien elättämiseen :lol:
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Vastaa Viestiin