http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Paljas ... 5257170773
Ajattelinkin että vastaiskuna tälle, tähän voitaisiin koota korjaamomokia, eli tilanteita joissa olet pettynyt pahasti korjaamon toimintaan. Itselläni nimittäin pahimmat kokemukset ei liity itse tehtyihin korjauksiin vaan korjaamosekoiluihin. Tässä yksi tarina:
Ford kittisaumakorjaus ja ilmastointi.
Olin ostanut Mondeon ja oston yhteydessä sovittiin, että myyjäliike hoitaa kittisaumakorjaukset kuntoon muutaman viikon päästä ja että saan siksi aikaa vara-auton ilmaiseksi käyttööni. Toin autoni korjaamoon. Ensimmäisenä korjaamopäällikkö totesi, että vara-autoja ei ole. Pienen tinkaamisen jälkeen sain lähes romuksi ajetun fokuksen.
Homman piti kestää viikko. No kittiremontti menikin viikossa, mutta ilmastointi oli ollut ostaessa rikki ja sekin piti korjata. Aikaa meni ja ehkä reilussa viikossa jätkät lopulta löysi vian. Ilmastointikenno kuulemma vuosi ja sellanen piti tilata. No kennohan sitten viipyi monta viikkoa. Se piti muka tilata Saksasta asti. Kesälomareissu piti tehdä pienellä romulla fokuksella, jossa oli ilmastointi tietysti rikki.
Lopulta totesin, että tulpatkaa se ilmastointijärjestelmä, sillä todellakin tarvitsin isompaa farkkumondeota koirankin takia seuraavaa kesälomareissua varten. No sitten se kenno yhtäkkiä löytyi ja asentui. Viimein viikkojen jälkeen tarkastin kittisaumaremontin. Voi hemmetti mitä työn jälkeä

Mutta ylläripylläri. Vuoden päästä pintaruoste kukki jälleen helmoissa sekä kaikkien ovien ulkopinnoilla. Maali oli myös vaihtanut väriä, eli kulahtanut ovien ulkopinnoilta. Että tämäkin piti vielä tapahtua.
Eihän siinä mitään, että joku kesähessu peltikorjaamolla mokaa, mutta virheen oli mukisematta hyväksynyt korjaamon johto sekä myöskin Ford-liikkeen korjauspäälikkö. He eivät voineet olla huomaamatta mokaa ilmastointiremontin yhteydessä.