Elikkä pitäisi vaihdella 1.6cvh koneeseen venttiilikopan tiiviste. Auto vm. 89.
Mitä tuossa vaihdossa kannattaa huomioda? Onnistuu varmaan ihan ulkosalla? Tuossa taida olla kun mutterit auki ja vanha pois, ja uus tilalle?
Nykynen vuotaa aika ankarasti niin vaihtoon pitäs laittaa.
1.6cvh Venttiillikopan tiivisteen vaihto
1.6cvh Venttiillikopan tiivisteen vaihto
Escort STW Ghia 1.8 Zetec -96
Re: 1.6cvh Venttiillikopan tiivisteen vaihto
noinhan se just menee... jos kaasarikone joutuu ilmanputsarin käyttämään päältä pois. helppo juttu, muutama pultti auki vanha pois uus tilalle, pikkasen sipase öljyä siihen uuteen tiivisteeseen sormella. ja katot vähän paikkaa missä vaihtaa, ei ihan hiekkamyrskyhommia kuitenkaan...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: 1.6cvh Venttiillikopan tiivisteen vaihto
Jeps, joo einyt ihan hiekkakuopalla tuota meinannu vaihtaapvdriver kirjoitti:noinhan se just menee... jos kaasarikone joutuu ilmanputsarin käyttämään päältä pois. helppo juttu, muutama pultti auki vanha pois uus tilalle, pikkasen sipase öljyä siihen uuteen tiivisteeseen sormella. ja katot vähän paikkaa missä vaihtaa, ei ihan hiekkamyrskyhommia kuitenkaan...

Escort STW Ghia 1.8 Zetec -96
Re: 1.6cvh Venttiillikopan tiivisteen vaihto
ja kannattaa varovasti kiristellä pultit kiinni, taitaa olla varmaan joku 10nm se kiristysmomentti, aika herkästi meinaa käydä semmonen tilanne että tulee sanottua vaan "oho" 8)
2016 Focus RS
2006 Mondeo ST220
2006 Mondeo ST220
Re: 1.6cvh Venttiillikopan tiivisteen vaihto
Mjoo pitäs tuo momentti avain käydä hakemassa. Näköjään aikasemmi paskottu jo joku pultti tuolta ku läpipultilla pistetty..Billie kirjoitti:ja kannattaa varovasti kiristellä pultit kiinni, taitaa olla varmaan joku 10nm se kiristysmomentti, aika herkästi meinaa käydä semmonen tilanne että tulee sanottua vaan "oho" 8)
Escort STW Ghia 1.8 Zetec -96
Re: 1.6cvh Venttiillikopan tiivisteen vaihto
Kyllä se käsin kiristämälläkin menee, raaskii vaan jättää tarpeeks löysälle. Esimerkkinä, tulppien kiristysmomentti on about 20nm. Aika hyvän kireyden saa kun vääntää pelkällä hylsyllä sormin niin kireälle kun menee ja sitten räikän kanssa n. 90 astetta lisää.
Ja kannattaa olla tarkkana pulttien avaus- ja kiristysjärjestyksen kanssa. Avaaminen aloitetaan reunoista ja kiinnittäminen keskeltä
Ja kannattaa olla tarkkana pulttien avaus- ja kiristysjärjestyksen kanssa. Avaaminen aloitetaan reunoista ja kiinnittäminen keskeltä
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: 1.6cvh Venttiillikopan tiivisteen vaihto
Tiiviste vaihdettu. Entinen oli aikas rapsakassa kunnossa! Ei vuoda enään!
Escort STW Ghia 1.8 Zetec -96