Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kunhan tarkensin tuota vikaa vain. Kun ei sitä nyt tiedä sitten, onko se siinä tyhjäkäyntiventtiilissä vika.
Pitääpi kuitenkin kysellä fordin huollosta aikaa, kun kuulemma ei mikään helppo homma ole tuon tyhjäkäyntiventtiilin vaihto.
Ja eikös pelkästään sillä ansaitse sympatiaa, kun on fordin ostanut
kuolio kirjoitti:Kunhan tarkensin tuota vikaa vain. Kun ei sitä nyt tiedä sitten, onko se siinä tyhjäkäyntiventtiilissä vika.
Pitääpi kuitenkin kysellä fordin huollosta aikaa, kun kuulemma ei mikään helppo homma ole tuon tyhjäkäyntiventtiilin vaihto.
Ja eikös pelkästään sillä ansaitse sympatiaa, kun on fordin ostanut
Parhaiten onnistuu varmaan, kun nostaa auton ylös ja toinen ropaa altapäin ja toinen päältä. Yksin perin hankala vaihtaa, jos ei irroita imusarjaa. Muttei mikään työläs homma. Yksi liitin ja kaksi ruuvia. Kannattaa tarkistaa, että kaikki letkutkin on kiinni imusarjassa. Jos sen imusarjan taakse tulevan letkun irroittaa, niin meno on aika kengurumaista ja epävarmaa menoa. Nykiminen voisi johtua siitäkin, ts. imuilmavuodosta.
grebe kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa, että kaikki letkutkin on kiinni imusarjassa. Jos sen imusarjan taakse tulevan letkun irroittaa, niin meno on aika kengurumaista ja epävarmaa menoa. Nykiminen voisi johtua siitäkin, ts. imuilmavuodosta.
Ilmavuotoa olen kyllä tarkastellut, enkä mitään löytänyt. Pilottiakin kokeilin ruiskutella ympärinsä, mutta ei "hörähdä". Se on kyllä kumma, kun sen lämpötilatunnistimesta ottaa johdot pois, toimii auto melkolailla moitteettomasti. Joskus saattaa jäädä kierrokset vielä ylös, muttei usein.
Noh, ei siinä mitä. Minulla ei tähän enää ihmeitä apuja ole. Kyllä se vika löytyy vielä. Mutta ilmoittele, missä vika oli, niin viisastutaan taas kaikki hieman enemmän.
Noniin. Nyt on viat korjattu. Tulppaamalla EGR (pakokaasun kierrätys) ja huohotinventtiilin vaihtamalla loppui kierrosten korkealle jäänti ja nykiminen. Pienestä se on kiinni . Kiitokset kaikille vastauksista!
Laskeeko kierrokset nopeasti vai hitaasti? Meillä MAFin vaihto auttoi hieman asiaa, kierrokset ei jää ylös mutta laskevat ehkä liian hitaasti! Pitääpä joskus vilkaista tuota venttiiliä!
Melko hitaasti laskee kans, mutta eivätpä jää enää riekkumaan. Yks mikä voi auttaa asiaan, on myös ajonopeusanturin pois päältä otto. Silloin tosin voi auto sammua, kun vauhdissa laittaa vapaalle, mutta kierrokset pitäis laskea nopeammin... Tuo maf on kans vähän siinä ja siinä. Jos auto alkaa vielä oireilee, niin vaihdan seuraavaks sen.
kuolio kirjoitti:Noniin. Nyt on viat korjattu. Tulppaamalla EGR (pakokaasun kierrätys) ja huohotinventtiilin vaihtamalla loppui kierrosten korkealle jäänti ja nykiminen. Pienestä se on kiinni . Kiitokset kaikille vastauksista!
Tarkennatko vielä minkä huohotinventtiilin vaihdoit? Vai tarkoititko sitä tyhjäkäyntiventtiiliä? Sehän ottaa muistaakseni lisäilmansa huohotinjärjestelmästä.
[quote="Monteonisti"]Taas tyhmä kysymys: Mikä ajonopeusanturi ja missä se on?
Vaihdelaatikossa,mittarinvaijerin lähdössä.Niinno eiköhän se kerro eculle ajonopeuden...Tämmönen aavistus mulla kuitenkin on ,ettei anna vikatilanteessa nopeuden nousta yli 60km/h.No en sekota enempää...
En tarkoittanut ohivirtaus- eli tyhjäkäyntiventtiiliä, vaan nimenomaan huohottimen venttiiliä. Tuo venttiili sijaitsee oikealla puolella, niiden isompien huohotin putkien takana. Hankala selittää .
Asiaa. Nyt heräsi kiinnostus vaihtaa tuota huohotinventtiiliä. Jos vihdoin pääsisi ikuisuuden vaivanneesta nykimisestä eroon. Tyhjäkäynnit toimii ok jo ennestäänkin. EGR:rrää minulla ei ole, joten sitä ei ole voinut tulpata. Vielä jos saan vaivata niin paljon maksoi uusi venttiili? Pitää ilmeisesti etsiä tuo kyseinen venttiili omastakin autosta. Ei kyllä ulkomuistista mitää hajua sen sijainnista.
Kiitos kuvasta. Vähän epäilen että onko minulla edes tuollaista. Kun ei ole noita egr-systeemeitäkään. Mutta pitää katsastaa. Nyt kun kelit lämpeni niin nykiminen paheni aika paljon. Mutta pitää tutkailla.
kuolio kirjoitti:Noniin. Nyt on viat korjattu. Tulppaamalla EGR (pakokaasun kierrätys) ja huohotinventtiilin vaihtamalla loppui kierrosten korkealle jäänti ja nykiminen. Pienestä se on kiinni . Kiitokset kaikille vastauksista!
Katsoin Mondeoni ZETEC 2.0 16v moottoristani tuota kyseista aiemmassa kuvassa esitettyä huohotinventtiilin paikkaa siinä moottorin oikeassa etunurkassa, siihen näyttäs vain tulevan kumiputki ja putki on kiinni mustassa, teräksisessä litteässä pöntössä joka on parikyt senttiä pitkä ja on päin lohkoa. Onko se venttiili siinä letkun ja pöntön välissä, ei oikein siltä vaikuttanut.
EGR:n tulppaaminen on asiaa aina sillä pakokaasukierrätys ei ole kuin haitaksi imuventtiileille jne.
Osaisko joku kertoa mikä se oletetun huohotusvenan paikka todella on ja lähtikö tällä tosiaan Kuolion nypytykset pois? Se on vähän ristiriidassa siihenkin kun kostealla ilmalla nypytti paljon pahemmin...
Se pönttö on öljynerotin, venttiili siitä lähtevän letkun juuressa. Sen voi putsata liuotinaineessa liottamalla, mutta "ruusuorvokkimainen" kait irroittaa kun on pakosarjan alla? Itse en ole kyllä kokeillut!
Omassa montussa oli nykimistä, joka sai veren kiehumaan. Vikana oli Paineensäätö venttiilin ja F-anturin viallisesta kommunikoinnin yrityksestä. Tilattiin uudet ja ei ole nykimistä ollu tähänmennessä enää.
Monissa tapauksissa on vikaa löydetty Ilmamassa mittarista, joko puhdistus tai vaihto on auttanut.
Joissakin Pumppukoneissa nykimisen syynä on ollut viallinen suutin.
Nää keskutelut näköjään etenee etanavauhtia Ford-foorumilla, sopiiko että puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä, ei juuri aloittaneet tyypit voi tiettää mikä on F-anturi tai mikä on pumppukone.
Toiseksi onko tyhmiä kysymyksiä? On vain kokemattomien kysymyksiä, tyhmä kysymys tulee vasta siinä vaiheessa kun on jo opitusta asiasta huolimatta törttöilty tai ei ole otettu opikseen. Viisasta on kysyä mutta on viisastelua puhua epäselvillä lyhenteillä näinkin simppeleistä asioista.