escort -91 viritys
escort -91 viritys
Ois hyvä jos voisitte kertoo jotain hyviä tapoja saada ecceristä vähän tehoja irti. Mieluiten jotain suht helposti toteutettavia. Kone on 1.6i cvh.
"Helposti" voi ehkä onnistua muutama heppa, mutta kovin halvalla ei. En tiedä miten tuo ruisku sitten suhtautuu muutoksiin, mutta:
Virinokka vaikka tuolta http://www.burtonpower.com
Säädettävä nokkapyörä samalla
Katti pois (katsastukseen ruuvvattava toki takaisin).
Jos vaihtaa nokan, niin samalla pitää vaihtaa uudet nostimet tai se uusi nokka on pian entinen. Lopulta koko paketti säädettäväksi jonnekkin osaavalle henkilölle.
Virinokka vaikka tuolta http://www.burtonpower.com
Säädettävä nokkapyörä samalla
Katti pois (katsastukseen ruuvvattava toki takaisin).
Jos vaihtaa nokan, niin samalla pitää vaihtaa uudet nostimet tai se uusi nokka on pian entinen. Lopulta koko paketti säädettäväksi jonnekkin osaavalle henkilölle.
Kuga PHEV
Eipä noista helpolla tehoja saa. Ainahan siihen voi vaihtaa peltisarjan ja vapaavirtaussuodattimen, mutta rahaa menee mielestäni aika paljon hyötyyn nähden. Teholisäys kun on aika olematon.
Ongelmahan tuossa virittämisessä on se, että yksittäiset muutokset ei auta juurikaan mitään, vaan joka osa-aluetta tarvitsisi parantaa tasaisesti ja se alkaa jo maksaa osissa ja työn määrässä. Lopputuloksena on silti ainoastaan se 1.6 litrainen vapari, joka asettaa omat rajoituksensa saavutettaville tehoille.
Eli jos sitä tehoa haluaa helposti lisää enemmän kuin sen 1-5hv, niin auto myyntiin ja tehokkaampaa tilalle. Esim. rs turbo, rs2000 tai cossu tilalle..
Ongelmahan tuossa virittämisessä on se, että yksittäiset muutokset ei auta juurikaan mitään, vaan joka osa-aluetta tarvitsisi parantaa tasaisesti ja se alkaa jo maksaa osissa ja työn määrässä. Lopputuloksena on silti ainoastaan se 1.6 litrainen vapari, joka asettaa omat rajoituksensa saavutettaville tehoille.
Eli jos sitä tehoa haluaa helposti lisää enemmän kuin sen 1-5hv, niin auto myyntiin ja tehokkaampaa tilalle. Esim. rs turbo, rs2000 tai cossu tilalle..
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Joskus jossain oli tästä juttua, ja lopputulos oli, että vauhtia pitäis olla +300km/h että siitä alkaa olemaan tehollista hyötyä.pp kirjoitti:onko mitään hyötyä jos tekee puskuriin ilmanottoaukon ja siihen suppilon josta ilma menee moottorille. Eikös kovemmissa nopeuksissa tälläinen viritelmä periaatteessa ahda. jos tää on maholllista nii tarviiko suppilosta moottorille menevään putkeen tehdä jonkinlainen mutka että se toimis?
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Eipä tuohon CVH:hon paljo tuo pelti satsi maksa 160e tais olla rallyracella, ja suodattimen saa niinkin pienellä hinnalla kuin 34exraam kirjoitti:Eipä noista helpolla tehoja saa. Ainahan siihen voi vaihtaa peltisarjan ja vapaavirtaussuodattimen, mutta rahaa menee mielestäni aika paljon hyötyyn nähden. Teholisäys kun on aika olematon.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Hieman vanha aihe, kun viimeksi olen tällä forumilla käynyt pari kuukautta sitten...
Oma viritykseni ei mene kategoriaan "pieni", mutta kun on leikkiin ryhtynyt ja osat jo hankittu niin katsotaan nyt tämä juttu loppuun asti.
Auto on -91 Escort Ghia Mk5 1.6 EFi CVH koneella. Miksi CVH? Siksi, kun henk. koht. pidän enemmän sen käyntiäänestä ja kierroksilla kone kiekuu mukavasti. Kaiken lisäksi se on halvempi (ainakin toistaiseksi) virittää kuin Zetec, jossa liikkuvia osia kannessa on ainakin tuplasti enemmän. Alavääntöähän CVH koneesta puuttuu, mutta 3000+ rpm ja alkaa puhtia löytyä.
Kohta autoon pultataan kiinni:
- avarrettu ja 1,5 mm laskettu kansi (mitattu virtauspenkissä 188,4 hv)
- Kent Cams CVH32 nokkasarja (olevinaan +14 hp)
- säädettävä nokkapyörä
- peltipakosarja
- MegaSquirt ohjelmoitava moottoriohjaus (sitten syksyllä...)
Varastossa lojuu myös yksi "ylimääräinen" Mondeon 2.0 Zetec-lohko, joka saattaa lopulta päätyä Escortin keulalle.
Pakoputkiston takapönttö näyttää aika pahalta tukkeelta, joten sille on myös jotain tehtävä.
Faktahan on, että vaparikoneen virittäminen on kuin kaataisi rahaa vessan pytystä, mutta kokeillaan nyt tätäkin
Tavoitteena on, että elokuun lopun SpeedPartyssä menee 1,8 km kilometrin kiihdytyksen jälkeen 168 km/h rikki. Sen lukeman sain vakiolla -88 Orion 1.6i Ghia:lla vuosi sitten.
Oma viritykseni ei mene kategoriaan "pieni", mutta kun on leikkiin ryhtynyt ja osat jo hankittu niin katsotaan nyt tämä juttu loppuun asti.
Auto on -91 Escort Ghia Mk5 1.6 EFi CVH koneella. Miksi CVH? Siksi, kun henk. koht. pidän enemmän sen käyntiäänestä ja kierroksilla kone kiekuu mukavasti. Kaiken lisäksi se on halvempi (ainakin toistaiseksi) virittää kuin Zetec, jossa liikkuvia osia kannessa on ainakin tuplasti enemmän. Alavääntöähän CVH koneesta puuttuu, mutta 3000+ rpm ja alkaa puhtia löytyä.
Kohta autoon pultataan kiinni:
- avarrettu ja 1,5 mm laskettu kansi (mitattu virtauspenkissä 188,4 hv)
- Kent Cams CVH32 nokkasarja (olevinaan +14 hp)
- säädettävä nokkapyörä
- peltipakosarja
- MegaSquirt ohjelmoitava moottoriohjaus (sitten syksyllä...)
Varastossa lojuu myös yksi "ylimääräinen" Mondeon 2.0 Zetec-lohko, joka saattaa lopulta päätyä Escortin keulalle.
Pakoputkiston takapönttö näyttää aika pahalta tukkeelta, joten sille on myös jotain tehtävä.
Faktahan on, että vaparikoneen virittäminen on kuin kaataisi rahaa vessan pytystä, mutta kokeillaan nyt tätäkin

Tavoitteena on, että elokuun lopun SpeedPartyssä menee 1,8 km kilometrin kiihdytyksen jälkeen 168 km/h rikki. Sen lukeman sain vakiolla -88 Orion 1.6i Ghia:lla vuosi sitten.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Moni on huomannut lentokentällä, että 1,8 km on yllättävän haastava matka kiihdyttää. Omalla RS Turbolla (ei vakio) sain lukemaksi pari vuotta sitten 193 ja viime lauantaina mopojen ajojen jälkeen kaveri ajoi kokeiluluontoisesti omalla rankalla kädellä viritetyllä etuveto-RS2000:lla 193 ja 194 lukemat tutkaan. Haastetta siis riittää 8)
Kovien puheiden puhujia aina riittää, mutta se faktatieto usein puuttuu. Kulkeehan Fiesta Mk2 1.1 160 km/h... vapaassa pudotuksessa...
Täältä lisää tuloksia
Kovien puheiden puhujia aina riittää, mutta se faktatieto usein puuttuu. Kulkeehan Fiesta Mk2 1.1 160 km/h... vapaassa pudotuksessa...

Täältä lisää tuloksia