Ford Probe

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Aloin tuossa miettiin et jos tuo 147hv olis "se todellinen" teho lukema ,eli häviöt pois laskettuna.. Hölmöltä vaan tuntuu jos se niin olis kun aina muuten ilmotetaan nuo tehot ilman häviöiden vähennystä :? Selittäis vaan aikas hyvin tuota 240hv:n tulosta.. Mutta oudolta tuntuu.. :|
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

TeRoK kirjoitti:On se 147 heppanen joo. Mutta tosiaan koen vaikeeksi uskoa, että olis penkitetty lähestulkoon vakiona alle 0,5bar:n ahdoilla 240heppaa.
En kiellä, mutta koen vaikeeks uskoa :wink: :D
ollut varmaan käytössä sitä vähän parempaa ahdettuailmaa!!
irc voicecoil
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

voicecoil kirjoitti: ollut varmaan käytössä sitä vähän parempaa ahdettuailmaa!!
Tai dynosta ilmankosteus kalibroinnit päin persettä :wink: :wink: Lähti meikäläisen Sierrastaki pääl 800hv, kun syötti ilman kosteudet "vähän" väärin!!
Olis muuten aika hyvä myyntivaltti, jos ei kaveri hokaa kattoo dynolappuu kunnolla :mrgreen: 8)
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

http://www.cardomain.com/memberpage/349840 , tuolla ihan hieno probe! on vaan viritys mennyt keljuiks kun ei ole tehoo tuon enempää.
irc voicecoil
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Juu.. Ei ollu mikään paskempi :? :?
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Markyus
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Huhti 2005 12:21

Viesti Kirjoittaja Markyus »

niin, probessahan on vakio paineet muistaakseni 0.3 baria, mulla penkityksessä tehot oli varmaan 0.5-0.8baria.... en tiedä varmaksi... pyörille tulokseksi saatiin jotain rontti 180 pollea... eli hieman pitäisi vielä musta tehoja saada se on aika vähän 2.2 turbo vehkeelle... lastulla tietty hieman nousisi ja säädettävillä nokkapyörillä vielä hieman lisää... ja nokka akselien vaihto ois kova sana mutta taitaa laki ja kone sanoa siinä vaiheessa pienen vastalauseen... pitäis hieman vaan tietää että kuinka paljon siitä kannattaa yrittää tehoja maksimissaan repiä, toi auto on muutos katsastettu jo sen kuutosen mukaan jossa vakiona oli muistaakseni jotain 160 pollea?!? :?: eli siitä se 20 prosenttia onnistuis viellä... toki siihen varmaan joutuu levy jarruja jo hiukan muuttelemaan sun muuta... :twisted: mut eiköhän se luonaa... noita nokka pyöriä muuten oli melko vaikea löytää saksasta löytyi viimein...
tunti siinä menee kyllä sillä pärjäilee...
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Lastu ensitöiksi paikkaan, tai jokin vastaava ruiskun lisäohjaus yksikkö... Vois irrota komiasti joku 20hv lisää, kun saa lykättyä lisää mehua ja sytkän ropattua kohilleen :wink: Voipi olla vähän turhan paljon ennakkoo paineiden noston seurauksena.. :? Minkä merkkiset pyörät sinne nokalle löysit?? Mitä makso??
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Markyus
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Huhti 2005 12:21

Viesti Kirjoittaja Markyus »

niin todellakin sytkän säätö ja lastu vois tehdä ihan hyvää tehojen suhteen... mitäs onko kenelläkään tuosta elektronisesta sytkän säätäjästä kokemuksia? oli vaan jossain gti lehdessä juttu siitä, etta kun sen laittaa niin saa ihan "ohjaamosta" säädettyä sytkää..? miltä sellanen kuulostaisi? onko tietoa? :?: :?:
tunti siinä menee kyllä sillä pärjäilee...
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

Mahtoikohan kyseessä olla jonkun ohjelmoitavan ruiskun "kaukosäätö" namiska, olikos nyt hestecissä vai haltecissa tuollainen mistä sai potikasta karkeasäätää, mutta itse sytytyksen säätö tapahtuu ohjelmallisesti.

Sitten on tietysti esim MSD boost timing master joka kait vaan myöhästyttää sytkää oliko nyt aste/0,1bar ylipainetta?
Probe
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Touko 2005 18:40
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja Probe »

tota en oikee itsekkää usko et 0.5bar ahdoil 240..ja mul on viel vakio ja on ottanu 0.8bar ahtomittarin mukaan..en tiedä pitääkö paikkansa..lastuakin kattelin netistä..luvattii 48hp lisää mut onkoha se siihe 2.5 kutoseen
ford probe 2.2t
Markyus
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Huhti 2005 12:21

Viesti Kirjoittaja Markyus »

mistä sä löysit lastun probeen.. olen itse koetanut etsiä, ei ole kukaan ketä laittaisi? :?:
tunti siinä menee kyllä sillä pärjäilee...
Probe
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Touko 2005 18:40
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja Probe »

tollasen sivun löysin..aika tyyriitä on kyl :?

http://www.tmuukkonen.fi/Finska_sidor/F ... hip_fi.htm
ford probe 2.2t
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Probe kirjoitti:tollasen sivun löysin..aika tyyriitä on kyl :?

http://www.tmuukkonen.fi/Finska_sidor/F ... hip_fi.htm
Juu.. Eli nuo muukkosen myymät näyttäis olevan siihen uus koppaseen eli-93 --> Niissähän on konevaihtoehtoina ollu just nuo 16v 2.0 ja 24v-kuutonen
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Jomppa8

Viesti Kirjoittaja Jomppa8 »

Ota teistäkin sit selvää... :D Ite oon kattellu et jos tommosen Proben sit ostas... Lähinnä 2.2l turboo oon katellu.. ja hinta syistä vm. 90-94. Eli haluisinki tietää semmoselta joka tälläisen on joskus omistanut että onko se hintansa arvonen? Ja että onko uudemmassa ja vanhemmassa mallissa kovastikkin eroo muuten kun kori?
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Itellä on tommonen 2.2gt ja olen ollu siihen tyytyväinen... Vuosimalli-92, jonka ostin viimekeväänä ja maksoin siitä silloin 5400€. Tuolloin hintataso yleisesti pyöri siinä 5000€:n nurkilla, mutta yksilöissä oli rajujakin eroja kunnossa... Kannattaa melkein kytätä juuri saksasta tms. tuotua, niin selvii vähemmillä ruoste vaurioilla :wink:. Ei tuossa probessa mielestäni muuta negatiivista kuin etuvetoisuus :evil: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

mua kiinnostais toi ahtojen nosto/turboruuvi...

mulla ahtomittari näyttää n.6psi maksimissaan. eli olisko joku 0.3-0.4bar, ja haluisin tietää, että kuinka paljon uskaltaa nostaa että kone kestää VARMASTI. muuten vakio kone, mutta injectechin lastu kiinni, sit tulossa vapari ja takapönttö vaihtoon... katin meinaan varmaan ottaa myös pois. Jos joku osais kertoo tarkemmin miten se turboruuvi laitetaan käytännössä niin olisin tosi kiitollinen!
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Tuota ahtojen nostoa varten suosittelisin joko seosmittarin asennusta, tai ahtojen nostoa esim. dynossa... Samalla näkis kuinpaljon vaikuttaa tehoihin!
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

mites toi turboruuvi nyt tehää? performanceprobesta ku luin, nii piti jotain putkia kykee toisiinsa ja sit joku reikä tehä keskelle tjsp... voisko joku kertoo yksityiskohtaisemmin?
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

osaisko joku kertoo :o

ja sit viel, eilen ku kisattii yhen saabin kans, ni sytty yhtäkkii "anti lock" valo kojelautaan... mikähän se on ja mitä tarkottaa... kun ei proben käsikirjassa ees mainittu asiasta. sit ku käynnisti uusiks nii sammu se valo....
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

en suosittele nostaan.oon maininnu monta kertaa jo asiasta ettei tolla koneella kannata leikkiä vakio osilla.
mutta,siinä turbon painekellon alla on musta n: 1cm paksu letku.pistät sen vaan poikki ja ruuvin siihen väliin.
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

en suosittele nostaan.oon maininnu monta kertaa jo asiasta ettei tolla koneella kannata leikkiä vakio osilla.
mutta,siinä turbon painekellon alla on musta n: 1cm paksu letku.pistät sen vaan poikki ja ruuvin siihen väliin.
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

robe kirjoitti:en suosittele nostaan.oon maininnu monta kertaa jo asiasta ettei tolla koneella kannata leikkiä vakio osilla.
mutta,siinä turbon painekellon alla on musta n: 1cm paksu letku.pistät sen vaan poikki ja ruuvin siihen väliin.
kun tossa nyt vakiona on ahdot siinä 0.3-0.4bar, niin eikö kone muka kestä jos nostaisi hiukan niitä, eli sinne 0.5-0.6bar? max. 0.7 bar... vai laukeeko kone jo noilla ahdoilla?
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

mitkäs on proben vakiosuuttimet... meinaan putkistoa mennä teettää, nii varmaan samalla tulis vaihtaa suuttimet. eli mitkä sinne kanntattas laittaa vaiko riittääkö vakiot? lastu asennettu, sit vapari tulossa ja toi putkisto...
toevone^
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Huhti 2005 00:12
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja toevone^ »

väittäisin että 2.2L turbo probesssa ei ole teho rajaa... ei ainakan minulla ole :o
ford probe 2.2t
toevone^
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Huhti 2005 00:12
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja toevone^ »

mulla on ahdot 0,6 ja toimii erittäin hyvin... viimiset 2 vuotta.. mutta ei kai ne loputonta polkemista kestä...
ford probe 2.2t
Vastaa Viestiin