Ford Probe
Tai dynosta ilmankosteus kalibroinnit päin persettä Lähti meikäläisen Sierrastaki pääl 800hv, kun syötti ilman kosteudet "vähän" väärin!!voicecoil kirjoitti: ollut varmaan käytössä sitä vähän parempaa ahdettuailmaa!!
Olis muuten aika hyvä myyntivaltti, jos ei kaveri hokaa kattoo dynolappuu kunnolla 8)
http://www.cardomain.com/memberpage/349840 , tuolla ihan hieno probe! on vaan viritys mennyt keljuiks kun ei ole tehoo tuon enempää.
irc voicecoil
niin, probessahan on vakio paineet muistaakseni 0.3 baria, mulla penkityksessä tehot oli varmaan 0.5-0.8baria.... en tiedä varmaksi... pyörille tulokseksi saatiin jotain rontti 180 pollea... eli hieman pitäisi vielä musta tehoja saada se on aika vähän 2.2 turbo vehkeelle... lastulla tietty hieman nousisi ja säädettävillä nokkapyörillä vielä hieman lisää... ja nokka akselien vaihto ois kova sana mutta taitaa laki ja kone sanoa siinä vaiheessa pienen vastalauseen... pitäis hieman vaan tietää että kuinka paljon siitä kannattaa yrittää tehoja maksimissaan repiä, toi auto on muutos katsastettu jo sen kuutosen mukaan jossa vakiona oli muistaakseni jotain 160 pollea?!? eli siitä se 20 prosenttia onnistuis viellä... toki siihen varmaan joutuu levy jarruja jo hiukan muuttelemaan sun muuta... mut eiköhän se luonaa... noita nokka pyöriä muuten oli melko vaikea löytää saksasta löytyi viimein...
tunti siinä menee kyllä sillä pärjäilee...
Lastu ensitöiksi paikkaan, tai jokin vastaava ruiskun lisäohjaus yksikkö... Vois irrota komiasti joku 20hv lisää, kun saa lykättyä lisää mehua ja sytkän ropattua kohilleen Voipi olla vähän turhan paljon ennakkoo paineiden noston seurauksena.. Minkä merkkiset pyörät sinne nokalle löysit?? Mitä makso??
niin todellakin sytkän säätö ja lastu vois tehdä ihan hyvää tehojen suhteen... mitäs onko kenelläkään tuosta elektronisesta sytkän säätäjästä kokemuksia? oli vaan jossain gti lehdessä juttu siitä, etta kun sen laittaa niin saa ihan "ohjaamosta" säädettyä sytkää..? miltä sellanen kuulostaisi? onko tietoa?
tunti siinä menee kyllä sillä pärjäilee...
Mahtoikohan kyseessä olla jonkun ohjelmoitavan ruiskun "kaukosäätö" namiska, olikos nyt hestecissä vai haltecissa tuollainen mistä sai potikasta karkeasäätää, mutta itse sytytyksen säätö tapahtuu ohjelmallisesti.
Sitten on tietysti esim MSD boost timing master joka kait vaan myöhästyttää sytkää oliko nyt aste/0,1bar ylipainetta?
Sitten on tietysti esim MSD boost timing master joka kait vaan myöhästyttää sytkää oliko nyt aste/0,1bar ylipainetta?
Juu.. Eli nuo muukkosen myymät näyttäis olevan siihen uus koppaseen eli-93 --> Niissähän on konevaihtoehtoina ollu just nuo 16v 2.0 ja 24v-kuutonenProbe kirjoitti:tollasen sivun löysin..aika tyyriitä on kyl
http://www.tmuukkonen.fi/Finska_sidor/F ... hip_fi.htm
Ota teistäkin sit selvää... Ite oon kattellu et jos tommosen Proben sit ostas... Lähinnä 2.2l turboo oon katellu.. ja hinta syistä vm. 90-94. Eli haluisinki tietää semmoselta joka tälläisen on joskus omistanut että onko se hintansa arvonen? Ja että onko uudemmassa ja vanhemmassa mallissa kovastikkin eroo muuten kun kori?
Itellä on tommonen 2.2gt ja olen ollu siihen tyytyväinen... Vuosimalli-92, jonka ostin viimekeväänä ja maksoin siitä silloin 5400€. Tuolloin hintataso yleisesti pyöri siinä 5000€:n nurkilla, mutta yksilöissä oli rajujakin eroja kunnossa... Kannattaa melkein kytätä juuri saksasta tms. tuotua, niin selvii vähemmillä ruoste vaurioilla . Ei tuossa probessa mielestäni muuta negatiivista kuin etuvetoisuus ...
mua kiinnostais toi ahtojen nosto/turboruuvi...
mulla ahtomittari näyttää n.6psi maksimissaan. eli olisko joku 0.3-0.4bar, ja haluisin tietää, että kuinka paljon uskaltaa nostaa että kone kestää VARMASTI. muuten vakio kone, mutta injectechin lastu kiinni, sit tulossa vapari ja takapönttö vaihtoon... katin meinaan varmaan ottaa myös pois. Jos joku osais kertoo tarkemmin miten se turboruuvi laitetaan käytännössä niin olisin tosi kiitollinen!
mulla ahtomittari näyttää n.6psi maksimissaan. eli olisko joku 0.3-0.4bar, ja haluisin tietää, että kuinka paljon uskaltaa nostaa että kone kestää VARMASTI. muuten vakio kone, mutta injectechin lastu kiinni, sit tulossa vapari ja takapönttö vaihtoon... katin meinaan varmaan ottaa myös pois. Jos joku osais kertoo tarkemmin miten se turboruuvi laitetaan käytännössä niin olisin tosi kiitollinen!
kun tossa nyt vakiona on ahdot siinä 0.3-0.4bar, niin eikö kone muka kestä jos nostaisi hiukan niitä, eli sinne 0.5-0.6bar? max. 0.7 bar... vai laukeeko kone jo noilla ahdoilla?robe kirjoitti:en suosittele nostaan.oon maininnu monta kertaa jo asiasta ettei tolla koneella kannata leikkiä vakio osilla.
mutta,siinä turbon painekellon alla on musta n: 1cm paksu letku.pistät sen vaan poikki ja ruuvin siihen väliin.