Sierran muutoskatsastus turbolle
Sierran muutoskatsastus turbolle
Lähtöauto on 2.0 kaasari ohc-89
Jos vertailuautona käyttää 2.8 mallia niin penkkilapun tulee olla alle 150hp?
Tarviiko vaihtaa muutakuin takajarrut? Saako osat 2.0 8v Scorpiosta?
Ja katalysaattori pitää vissiin laittaa kans?
Scorpiota sen takia mietin, kun haussa on myös ruiskuvehkeet ja ohjaustehostin. Onko Scorpioissa ollut vastaavaa lukkoperää mitä vanhemmas Is sierrassa?
Turbon valinta tuottaa myös päänvaivaa. En oikein osaa päättää minkä ostais...
Jos vertailuautona käyttää 2.8 mallia niin penkkilapun tulee olla alle 150hp?
Tarviiko vaihtaa muutakuin takajarrut? Saako osat 2.0 8v Scorpiosta?
Ja katalysaattori pitää vissiin laittaa kans?
Scorpiota sen takia mietin, kun haussa on myös ruiskuvehkeet ja ohjaustehostin. Onko Scorpioissa ollut vastaavaa lukkoperää mitä vanhemmas Is sierrassa?
Turbon valinta tuottaa myös päänvaivaa. En oikein osaa päättää minkä ostais...
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
Jos 2.8 verrataan saa tehoa olla 150hv+20%=180hv.
Kaikissa abs:llä varustetuissa scorpioissa taitaa olla edessä 260mm levyt ja takana 253mm, mutta levyissä on väärä jako kun scorpiossa jako viidelle pultille. Satulat jos ottas tuommosesta scorpiosta ja sitten ostas uudet levyt niin saat riittävät jarrut tuohon muutoskatsastukseen.
Katin vaatii tai oikeastaan pelkät tyhjät kouret riittää kun päästöjen rajana käytetään ei vähäpäästöisen arvoja.
Lukkoperä ei ole samanlainen. Vanhoissa is sierroissa on kitkalukko ja scorppioissa aina viskolukko. tuon scorpion lukon voi toki laittaa sierraan.
Kaikissa abs:llä varustetuissa scorpioissa taitaa olla edessä 260mm levyt ja takana 253mm, mutta levyissä on väärä jako kun scorpiossa jako viidelle pultille. Satulat jos ottas tuommosesta scorpiosta ja sitten ostas uudet levyt niin saat riittävät jarrut tuohon muutoskatsastukseen.
Katin vaatii tai oikeastaan pelkät tyhjät kouret riittää kun päästöjen rajana käytetään ei vähäpäästöisen arvoja.
Lukkoperä ei ole samanlainen. Vanhoissa is sierroissa on kitkalukko ja scorppioissa aina viskolukko. tuon scorpion lukon voi toki laittaa sierraan.
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Sierra DOHC -91
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
95-98 scorpiosta saat 4x108 jaolliset jarrut. edessä 260, takana 253
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
Ja farkku versiossa löytyy takalevyt jäähdytettynä versiona.Tekno kirjoitti:95-98 scorpiosta saat 4x108 jaolliset jarrut. edessä 260, takana 253
gti golo palloilija
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
Jaa takalevyt jäähdytettynä 253mm? Eikös noi jäähdytetyt ole sen 273mm???Aksu kirjoitti: Ja farkku versiossa löytyy takalevyt jäähdytettynä versiona.
Eteen tarvi muutakuin 260mm satulat ja xr4 levyt vaikka biliteemasta. Taakse satulat, navat, laakeripesät, vaijeri, parit letkut ja putket...siinä se on.
Ite en laittas taakse noita isompia levyjä en edes jäähdytettyinä, jos edessä on 260mm jarrut.
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
Juurikin 253mm jäähdytettynä. Satulat on samat jotka 4wd cossussaBlackEscort kirjoitti: Jaa takalevyt jäähdytettynä 253mm? Eikös noi jäähdytetyt ole sen 273mm???
Eteen tarvi muutakuin 260mm satulat ja xr4 levyt vaikka biliteemasta. Taakse satulat, navat, laakeripesät, vaijeri, parit letkut ja putket...siinä se on.
Ite en laittas taakse noita isompia levyjä en edes jäähdytettyinä, jos edessä on 260mm jarrut.
Omassa on juurikin -95 stw scorpionin takasatulat/napalevyt,vetarit,murikka,vakaaja
(vakaaja 20mm,napalevyt 4-pulttiset,vetarit 3mm paksummat kuin -91 coscorpionissa,murikan kuori vahvistettu ja olihan siellä muutakin parempaa kuin perusmalleista löytyy)
gti golo palloilija
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
Lainopillisesti juuri näin kun kerroit. periattees se cossu kai nykyään fordinkin puolesta on samaa mallisarjaa joten v6 jarruilla jne ei voi 20% ylityssääntöä käyttää vaan max 150hp. vasta mallisarjan tehokkaimmasta prosenttisäännöillä ylitykset. eli eteen 260mm ja taakse levyt tai 10" rummut tässä xr4i verrokki tapauksessa.0301515 kirjoitti:Lähtöauto on 2.0 kaasari ohc-89
Jos vertailuautona käyttää 2.8 mallia niin penkkilapun tulee olla alle 150hp?
Tarviiko vaihtaa muutakuin takajarrut? Saako osat 2.0 8v Scorpiosta?
Ja katalysaattori pitää vissiin laittaa kans?
Scorpiota sen takia mietin, kun haussa on myös ruiskuvehkeet ja ohjaustehostin. Onko Scorpioissa ollut vastaavaa lukkoperää mitä vanhemmas Is sierrassa?
Turbon valinta tuottaa myös päänvaivaa. En oikein osaa päättää minkä ostais...
ei ole väliä mistä jarrut on peräisin kunhan on vähintään vaaditunlaiset. mk1 scorpionkin satulat ok, eteen menee heittämällä, taakse joutuu tekemään 8mm latasta adapterit jotka ei oo pahat tehdä itse. levyt ja palat tottakai uudet mallia sierra ABS, ei mitään järkeä laitella vanhoja jos ei nyt aivan uudenveroisia löydy.. etulevyt uudet n 50e pari ja taka halvemmat. käsijarruvaijeri kans mallis sierra ABS niin menee heittämällä kiinni.
tuon ikäiseen se katalysaattori pitää laitaa välille että E15/04 sääntö saadaan kierrettyä sillä.
scorpiot on kaikki laippavetareilla ja jos siis lukko onkin, on se viskotyyppinen kuten cossuissa ja 4x4 dohc sierroissa. vanhassa iiässässä jos on lukko, on se ZF kitkalukko ja perä on tumppimallin vetareilla. osta vain scorpio josta saat jarrusatulat ja koko taka-akseliston, ruiskulaitteet jne, sitten hankit 4x4 dohc sierrasta takapyörien navat (4-pulttiset) ja jos ei korpissa satu olemaan lukkoa, niin vielä samaisesta 4x4 doch sierrasta ostat takaperän (3.92:1 viskolukolla) niin hyvä tulee..
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
Käsittääkseni myös etuvakaaja pitää vaihtaa V6-malliseen (26mm), että XR4i:tä voidaan käyttää verrokkina.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
Kiitoksia kaikille! Hyviä neuvoja on tullut. Selvensi tota jarruasiaa huomattavasti.
Näyttäis siltä, että tommonen vanhempi 2.0 Scorpio olis ihan kannattava ostos. Sais hyödynnettyä
sen osia aika paljon, ja taitaa halvemmaksikin tulla, kuin jos ostais joka osan erikseen. Ja sais siitä viel toisen lohkonkin.
Sopiiko Scorpion koko taka-akselisto siis suoraan Sierraan?
Entäpä bensatankki?
Onko noissa vanhemmissa 2.0 Scorpioissa käytetty ihan yleisesti lukkoperää, vai onko harvinaista?
Tuleeko siitä ongelmia myöhemmissä katsastuksissa, jos menee vaihtamaan turbon isompaan muutoskatsastuksen jälkeen, vai merkataanko siihen rekisteriotteeseen muutoskatsastuksessa pelkästään käytetty ahtopaine?
Näyttäis siltä, että tommonen vanhempi 2.0 Scorpio olis ihan kannattava ostos. Sais hyödynnettyä
sen osia aika paljon, ja taitaa halvemmaksikin tulla, kuin jos ostais joka osan erikseen. Ja sais siitä viel toisen lohkonkin.
Sopiiko Scorpion koko taka-akselisto siis suoraan Sierraan?
Entäpä bensatankki?
Onko noissa vanhemmissa 2.0 Scorpioissa käytetty ihan yleisesti lukkoperää, vai onko harvinaista?
Tuleeko siitä ongelmia myöhemmissä katsastuksissa, jos menee vaihtamaan turbon isompaan muutoskatsastuksen jälkeen, vai merkataanko siihen rekisteriotteeseen muutoskatsastuksessa pelkästään käytetty ahtopaine?
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
Scorppion taka-akseli käy sierraan, paitsi farkku mallin siinä erillaiset takatukivarret. Bensatankki on isompi korpissa, tais olla 70l ja sierrassa 60l.
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
Taka-akseli sopii suoraan sierraan. Ainut et on sit ne 5-pulttiset vanhemmissa,uudemmissa ->95 on ne 4-pulttiset vanteet vasta. Ovat kyllä vaihettavissa 5->4 pulttisiksi jos haluaa.0301515 kirjoitti:Sopiiko Scorpion koko taka-akselisto siis suoraan Sierraan?
Entäpä bensatankki?
Tankki ei käy sierraan.
gti golo palloilija
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
Ei harvinaista mutta vähemmistössä on. Cosworth malli on ainoa jossa ollut vakiovaruste.0301515 kirjoitti: Onko noissa vanhemmissa 2.0 Scorpioissa käytetty ihan yleisesti lukkoperää, vai onko harvinaista?
dohc scorpioissa on 7,5" 3.91 lukoton perä yleensä.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
Paitsi mulkkari cossu scorpion jossa ei ole lukkoa(luistonesto "tilalla")Tekno kirjoitti: Ei harvinaista mutta vähemmistössä on. Cosworth malli on ainoa jossa ollut vakiovaruste.
dohc scorpioissa on 7,5" 3.91 lukoton perä yleensä.
gti golo palloilija
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
Ja kun otat sitä scorppiosta myös takatukivarret ja vakaajan kiinnikkeineen, niin ne sopii myös mk2 sierraan ja siten sulla on takanakin 18mm vakaaja, kuten cossussa.
Ja 2wd scorpion etuakselipalkki on sama kuin 2wd cossussa, 12mm reiät tukivarsien pulteille.
Myös etuvakaajan voit ottaa scorpiosta, se on mallista riippuen 26-28mm ja sopii suoraan sierraan.
Ja nämä yllä mainitut pätevät siis mk1 scorpioon.
Mk2 scorpiosta, ainakin mulkosilmä cossusta löytyy 22mm takavakaaja, joka käy myös mk2 sierraan.
Ja 2wd scorpion etuakselipalkki on sama kuin 2wd cossussa, 12mm reiät tukivarsien pulteille.
Myös etuvakaajan voit ottaa scorpiosta, se on mallista riippuen 26-28mm ja sopii suoraan sierraan.
Ja nämä yllä mainitut pätevät siis mk1 scorpioon.
Mk2 scorpiosta, ainakin mulkosilmä cossusta löytyy 22mm takavakaaja, joka käy myös mk2 sierraan.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
Myös kaikissa 4wd scorpioissa on lukkoperäTekno kirjoitti: Ei harvinaista mutta vähemmistössä on. Cosworth malli on ainoa jossa ollut vakiovaruste.
dohc scorpioissa on 7,5" 3.91 lukoton perä yleensä.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: Sierran muutoskatsastus turbolle
se on muuten 21mm. 8)ohc205 kirjoitti:
Mk2 scorpiosta, ainakin mulkosilmä cossusta löytyy 22mm takavakaaja
muissa malleissa 20mm.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta