2.0 kaasari turbo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

2.0 kaasari turbo

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

Eli oon alottamas tollasta projektii, mihin kannattas satsaa. mulla garretin T3 ahdin. haluis porauttaa koneen 2.1 ja jotkin halvat tako männät.Missäs tollanen poraus onnistuis ja missähinnaois se kulkee. entäs männät? olisko jllain hyviä ohjeita tohon et miten kannattas toteuttaa.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

moottorikoneistamoissa onnistuu lohkon porautus.
mäntinä on käytetty kuplan mahleja saatavuus niihin hyvä.

olettaen tietenkin että kyseessä on fordin OHC
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Käytä HAKUa, turboista on kyllä juttua piisannut. :wink:
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Viesti Kirjoittaja xraam »

Tuolta löytyy ainakin tarinaa och-kaasariturbosta..
http://www.voorttimies.org/ -> Projektit -> Sierra 2.0 Turbo -89
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

kaverilla on toi valkonen turbo sierra ic 89 http://www.netikka.net/samih/
Siitä kattelin mallia mutta mistäs sais halvalla takomännät ja kaikki ahtoputket? Coolerin saan halvalla, olis kaks vaihtoehtoa Fiat Ducato 2.8 TDI:n tai Cossun väläri. ekaa oon itte miettiny. se on kuiteskin hieman isompi ku cossun. Toi Garretti mikä mul on niin on aika iso et pitäskö ostaa joku helevetin tehokas bensa pumppu?
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

mikäs sulla on tehotavoite,siitä tietäs paremmin ehdotella jotain.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

noin 200 heppaa, ainakin aluks.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Oxidius kirjoitti:noin 200 heppaa, ainakin aluks.
Kovin pienellä budjetilla et selviä, jos 200 pitää puhkaista...
dexta
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Huhti 2005 20:43

Viesti Kirjoittaja dexta »

Jos lähtis siitä et paljos oot valmis sijottamaa?
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

200 hv riittää hyvin 2wd cosan välijäähdytin,bensapumppu riittää hyvin jos sun piili oli is:ä.lisäsuutin melkeen tarvii hommata tuohon omien lisäksi.soppa ei riitä omalla boxilla ja suuttimilla,samoin pieni sytkän myöhästys on paikallaan.kuhan olet ajellu ja kuunneellu rupeeko nakuttaan.tuohon auttaa ku teet koneesta matalapuristeisen(noo sehän tulee muutenki ku heität noi kuppelin männät is:n kankiin)>jotain 7,6 niinku mulla ni ei ollu noilla tehoilla nakutus ongelmaa.saattaa auttaa jos on vähä enempikin puristuksia,ku mulla oli jotain 250-300hv tuolloin ja ei tullu kokeiltua pienemmillä tehoilla ja mulla oli myöhästystä jo tuolloin käytössä.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

Oon Harjun samin kanssa puhunu,eli Voorttimiehen kanssa ja se sano et 2000e riittää kunnon koneeseen. mahlenin männät maksaa 220e siis ne kuplan männät ja koneistukset sun muut n.500e sit kaikki hilppeet siihen lisäks. ja niitä saa suhteilla hommattua halvalla. ja oon tekemäs kaasari turboa, en ruiskua. sen voi sit joskus jos haluu enemmän tehoa niin lisätä. mulle riittä toi 200hp tohon perherassiin. tietenkin onhan tietenkin ajatuksissa rakentaa 500hv killeri sierran sit kun saa perhe rassin tehtyä. ja joku voi alkaa pilkkua viilaamaan tosta mut teknisesti se olis mahdollista, rahaahan se vaatii mut sitä voi aina säästää.
dexta
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Huhti 2005 20:43

Viesti Kirjoittaja dexta »

No miä en oo tehny turbokonetta ku mielikuvituksessa mut kyl tolla suunnitelmalla sen 200hv voip saaha mut ootkos sit varautunu jarrumuutoksiin leimalle?
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

No sehän on vaan pakokaasu ahtimen asennus. ei ne välttämättä ees käske laittamaan levyjä. tietenkin levyt olis ihan asialliset, oon miettiny et vaihdan levyt taakse. mut saa nähä.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Levyt taakse, jos tehot ylittää 180hv
Muuten riittää 10" rummut
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

niin se asia on mut jos haluaa olla epärehellinen niin dynottaa sen alle 180hv ja käy leimassa. sit nostaa paineita, mut oon kyl vaihtamassa levyjä taakse niin saa tehtyä yli 180heppasen. Tohon olis mahollisuus saada teholuokitus A eli tehovapaa
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

mut oon kyl vaihtamassa levyjä taakse niin saa tehtyä yli 180heppasen. Tohon olis mahollisuus saada teholuokitus A eli tehovapaa
A on niinkuin ahdettu, ei tehovapaa.
Sellaista ei ole eikä saa tehtyä kuinkaan, enää mistään.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

No ainakin sai vielä kuukausi sitten. ja mulla oli E30 korinen bemari tossa fordejen välissä ja hyvinhän siihen sai teholuokitus A ja oli ihan vapari mutta yli 200heppanen.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Oxidius kirjoitti:No ainakin sai vielä kuukausi sitten. ja mulla oli E30 korinen bemari tossa fordejen välissä ja hyvinhän siihen sai teholuokitus A ja oli ihan vapari mutta yli 200heppanen.
Se A ei ole mikään teholuokka, vaan tarkoittaa mutkaa pakosarjan kyljessä, niinkuin tuossa jo sanottiinkin.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

no en sit tiedä et olisko siihen saamu turbon kiinni.
Vastaa Viestiin