Venttiilivarren tiivisteet

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Venttiilivarren tiivisteet

Viesti Kirjoittaja Ninja »

ELikkäs kuinka kova homma on itse vaihtaa nuo venttiilivarren tiivisteet? kun alko öljyä häviämään ja kylmänä meinaa tuprautella sinistä, eikös se tarkoita että vuotaisi nuo venttiilivarren tiivisteet?
Fullspeed
Viestit: 31
Liittynyt: 06 Helmi 2005 23:14
Paikkakunta: Oulu/Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed »

Riippuu vähä moottorista...
CVH:stakin keinut pois, paine pyttyyn ja jousi pois, kumi irti uus tilalle ja läjäys. Vähän on ahtaat paikat mutta kyllä se siitä...
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Joo, moottorina on tuo 1.6 CVH. Taidampi olla sen verran laiska, että käytän korjaamolla. Saa sitten nähdä mistä se alkaa vuotamaan kun yläpään tiivistää. :roll:
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

offtopic: Nyt alkoi kytkin reistaileen tai siis painelaakeri, ei nimittäin meinaa "irroittaa" vaihdetta.
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Ninja kirjoitti:offtopic: Nyt alkoi kytkin reistaileen tai siis painelaakeri, ei nimittäin meinaa "irroittaa" vaihdetta.
Harvemmin painelaakeri aiheuttaa tollaista, epäilisin paineasetelmaa.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Ninja kirjoitti:Taidampi olla sen verran laiska, että käytän korjaamolla.
Kannattaa sitten kysellä hintoja muutamalta korjaamolta, tuo meinaan on niitä kohteita joissa hintaero voi olla huomattavakin. Heikommin varusteltu paja ottaa kannen pois ja ropaa pöydällä ja menee useampi tunti. Toisella korjaamolla taas saattaa olla pelit ja vehkeet tehdä homma kantta irroittamatta jolloin aikaa ja osia menee vähemmän.

Juu ja kyllä mä tiedän että ne voi vaihtaa kantta irroittamatta ilman kotikonsteinkin kun tunkee narua tulpanreijästä ja sorkkaraudalla 'vääntää venttiilinjouset irti' mutta siihen tuskin mikään korjaamo ryhtyy.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Krisse kirjoitti: Kannattaa sitten kysellä hintoja muutamalta korjaamolta, tuo meinaan on niitä kohteita joissa hintaero voi olla huomattavakin. Heikommin varusteltu paja ottaa kannen pois ja ropaa pöydällä ja menee useampi tunti. Toisella korjaamolla taas saattaa olla pelit ja vehkeet tehdä homma kantta irroittamatta jolloin aikaa ja osia menee vähemmän.

Juu ja kyllä mä tiedän että ne voi vaihtaa kantta irroittamatta ilman kotikonsteinkin kun tunkee narua tulpanreijästä ja sorkkaraudalla 'vääntää venttiilinjouset irti' mutta siihen tuskin mikään korjaamo ryhtyy.
Ei taida kovin vakavasti otettava firma olla jos ei paineilmaa ole käytössä...
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

:)
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

WSE kirjoitti:Ei taida kovin vakavasti otettava firma olla jos ei paineilmaa ole käytössä...
'haha'

No joo. Tarvitaan siihen nyt vähän muutakin. Alkaisiksi vaikka venttiilinjousipuristin joka on tarkoitettu käytettäväksi kannen ollessa koneessa kiinni. Yleismallia moiseen tarkoitukseen ei varmaan ihan helposti löydy, ja harvaa korjaamoa kiinnostaa hankkia noinkin spesiaalia työkalua moneen merkkiin/moottoriin, kun ei niitä töitä kuitenkaan hirveästi ole. Tietenkin siihenkin voi patenttiratkaisuja käyttää niinkuin monessa muussakin kohteessa, mutta jos on niinkin vakavasti otettava firma että paineilma löytyy, niin tuskin löytyy kiinnostusta tälläisiin patenttiratkaisuihinkaan.

Voithan kokeeksi soittaa muutamaan autokorjaamoon ja kysellä että kuinka moni niistä tarjoutuu tekemään kyseisen helpon nakin vaikka omaan autoosi kantta irroittamatta.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

tuo päältä käytettävä venttiilinjousen puristin on muuten se kaikkein yksinkertasin versio. käyttötanko - hela jousilautaselle - lyhyempi tukitanko joka lukitaan esim. imusarjanpulttiin kettingin avulla.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Mitään paineilmaa tuohon tarvita... Mäntä vaan yläkuolokohtaan varuiksi ja CVH:n työkalulla (saa esim motonetistä noin kympillä) homma on tehty noin tunnissa.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja naru on myös hyvä keksintö, eli mäntä alas ja narua tulpanreijästä ja sitten pyörittää konetta jotta mäntä nousee ylöspäin ja eikun vaihtamaan. Kannattaa vaan se narun pää jättää sen verran pitkäksi että saa vedettyä pois. Ihan oikeasti ... olen yhtä tositarinaa ollut todistamassa :lol:
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

overboost kirjoitti: Harvemmin painelaakeri aiheuttaa tollaista, epäilisin paineasetelmaa.
Painelaakeri sieltä on joka tapauksessa menossa, äänen perusteella.
Vastaa Viestiin