Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ELikkäs kuinka kova homma on itse vaihtaa nuo venttiilivarren tiivisteet? kun alko öljyä häviämään ja kylmänä meinaa tuprautella sinistä, eikös se tarkoita että vuotaisi nuo venttiilivarren tiivisteet?
Riippuu vähä moottorista...
CVH:stakin keinut pois, paine pyttyyn ja jousi pois, kumi irti uus tilalle ja läjäys. Vähän on ahtaat paikat mutta kyllä se siitä...
Joo, moottorina on tuo 1.6 CVH. Taidampi olla sen verran laiska, että käytän korjaamolla. Saa sitten nähdä mistä se alkaa vuotamaan kun yläpään tiivistää.
Ninja kirjoitti:Taidampi olla sen verran laiska, että käytän korjaamolla.
Kannattaa sitten kysellä hintoja muutamalta korjaamolta, tuo meinaan on niitä kohteita joissa hintaero voi olla huomattavakin. Heikommin varusteltu paja ottaa kannen pois ja ropaa pöydällä ja menee useampi tunti. Toisella korjaamolla taas saattaa olla pelit ja vehkeet tehdä homma kantta irroittamatta jolloin aikaa ja osia menee vähemmän.
Juu ja kyllä mä tiedän että ne voi vaihtaa kantta irroittamatta ilman kotikonsteinkin kun tunkee narua tulpanreijästä ja sorkkaraudalla 'vääntää venttiilinjouset irti' mutta siihen tuskin mikään korjaamo ryhtyy.
Krisse kirjoitti:
Kannattaa sitten kysellä hintoja muutamalta korjaamolta, tuo meinaan on niitä kohteita joissa hintaero voi olla huomattavakin. Heikommin varusteltu paja ottaa kannen pois ja ropaa pöydällä ja menee useampi tunti. Toisella korjaamolla taas saattaa olla pelit ja vehkeet tehdä homma kantta irroittamatta jolloin aikaa ja osia menee vähemmän.
Juu ja kyllä mä tiedän että ne voi vaihtaa kantta irroittamatta ilman kotikonsteinkin kun tunkee narua tulpanreijästä ja sorkkaraudalla 'vääntää venttiilinjouset irti' mutta siihen tuskin mikään korjaamo ryhtyy.
Ei taida kovin vakavasti otettava firma olla jos ei paineilmaa ole käytössä...
WSE kirjoitti:Ei taida kovin vakavasti otettava firma olla jos ei paineilmaa ole käytössä...
'haha'
No joo. Tarvitaan siihen nyt vähän muutakin. Alkaisiksi vaikka venttiilinjousipuristin joka on tarkoitettu käytettäväksi kannen ollessa koneessa kiinni. Yleismallia moiseen tarkoitukseen ei varmaan ihan helposti löydy, ja harvaa korjaamoa kiinnostaa hankkia noinkin spesiaalia työkalua moneen merkkiin/moottoriin, kun ei niitä töitä kuitenkaan hirveästi ole. Tietenkin siihenkin voi patenttiratkaisuja käyttää niinkuin monessa muussakin kohteessa, mutta jos on niinkin vakavasti otettava firma että paineilma löytyy, niin tuskin löytyy kiinnostusta tälläisiin patenttiratkaisuihinkaan.
Voithan kokeeksi soittaa muutamaan autokorjaamoon ja kysellä että kuinka moni niistä tarjoutuu tekemään kyseisen helpon nakin vaikka omaan autoosi kantta irroittamatta.
tuo päältä käytettävä venttiilinjousen puristin on muuten se kaikkein yksinkertasin versio. käyttötanko - hela jousilautaselle - lyhyempi tukitanko joka lukitaan esim. imusarjanpulttiin kettingin avulla.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Mitään paineilmaa tuohon tarvita... Mäntä vaan yläkuolokohtaan varuiksi ja CVH:n työkalulla (saa esim motonetistä noin kympillä) homma on tehty noin tunnissa.
Ja naru on myös hyvä keksintö, eli mäntä alas ja narua tulpanreijästä ja sitten pyörittää konetta jotta mäntä nousee ylöspäin ja eikun vaihtamaan. Kannattaa vaan se narun pää jättää sen verran pitkäksi että saa vedettyä pois. Ihan oikeasti ... olen yhtä tositarinaa ollut todistamassa