Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
JaxxPaxx
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Heinä 2009 10:59

Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja JaxxPaxx »

Moro!
Eli mulla olis tosa pihassa seisomas 1.6 ohari turposierra josta kone laukes 200km oston jälkeen.
Mukana tuli 2.0 OHC kaasari kone, joka nyt pitäism heittää paikalleen.

Eli kysymys kuuluu:
Mitä kaikkea turpohilpettä pitäis tohon hankkia?
Bensapumput, suuttimet, jne jne jne?

Iteltä löytyy pakosarja, garrett T02, ahtoputket ja kuuleri.
Puristukset myös 2.0 koneesta laskettu 8.5:1 tienoille.

Kiitos jo etukäteen :)
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

JaxxPaxx kirjoitti:Moro!
Eli mulla olis tosa pihassa seisomas 1.6 ohari turposierra josta kone laukes 200km oston jälkeen.
Mukana tuli 2.0 OHC kaasari kone, joka nyt pitäism heittää paikalleen.

Eli kysymys kuuluu:
Mitä kaikkea turpohilpettä pitäis tohon hankkia?
Bensapumput, suuttimet, jne jne jne?

Iteltä löytyy pakosarja, garrett T02, ahtoputket ja kuuleri.
Puristukset myös 2.0 koneesta laskettu 8.5:1 tienoille.

Kiitos jo etukäteen :)
No siirrät tuosta lauenneesta vain koneet keskenään yksin kertaisimmillaan. Kaasariin suuttimet isommaksi joutuu muuttamaan luultavasti.
Sit jatkoa ajatellen to2->to3:seen (on liian pieni 2L koneeseen jos tehoja haluaa vähänkään hakea enemmän)
kaasari->dat 3:seen tai ruiskuun
cuuleri keulalle
...
Ja kohta huomaa että konekin pitää tehdä paremmilla osilla :mrgreen:
gti golo palloilija
JaxxPaxx
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Heinä 2009 10:59

Re: Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja JaxxPaxx »

Kiitosta :)

Mites viel sit toss kaasarivehkees ni toi bensapumppupolitiikka?

Käykö vaiks ruiskusierran pumppu?
Ja millanen tosa vakiona on?
Suosituksia kenties millanen "kannattais" laittaa?

Nii ja millaset b-paineet kaasari vaatii? :shock:

Kumarrus jo etukäteen :)
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

JaxxPaxx kirjoitti:Kiitosta :)

Mites viel sit toss kaasarivehkees ni toi bensapumppupolitiikka?

Käykö vaiks ruiskusierran pumppu?
Ja millanen tosa vakiona on?
Suosituksia kenties millanen "kannattais" laittaa?

Nii ja millaset b-paineet kaasari vaatii? :shock:

Kumarrus jo etukäteen :)
Jos on esim. alkuperäinen stokkaturbo niin niissä on sähköinen pumppu konehuoneessa kuskinpuoleisessa pitkittäis palkissa,toimiva turbo-kaasari koneissa,ilmeisesti hieman imevä ja malatalampi paineinen kuin ruiskuissa yleensä.
Bensanpaine 0,3bar ilman alipainetta/ahtopainetta,nostaa sitten ahtojen mukaan säätimen puolesta.
Ruiskun pumppu kyllä sopii mutta jos laittaa tankin viereen niin kannattaa laittaa ruiskun tankkikin samalla että saa kunnolla bensaa. Kaasari tankin yläpuoleisesta lähdöstä ei kunnolla tule toimiman kun tankki alkaa olemaan 1/2 alapuolella. Tai sitten laittaa 1-2L erillisen säiliön johon kaasarikoneen kyljessä oleva pumppu imee tankista aineet ja säiliön pohjasta ruiskun pumppu painaa sitten aineet eteenpäin. Vaatii muutaman jutun lisäksi mutta helpoo toteuttaa sitten kuitenkin.
gti golo palloilija
JaxxPaxx
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Heinä 2009 10:59

Re: Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja JaxxPaxx »

Jälleen kerran suuret kiitokset. :)

Huomenna pajalle laittamaan sierraa, päivittelen tänne varmasti eteen osuvia onkelmia :mrgreen:
JaxxPaxx
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Heinä 2009 10:59

Re: Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja JaxxPaxx »

Gurut kuulkaa mistä mahtais johtuskella kun lykkää venakopan huohotinrööristä pirusti öljyhöyryä pihalle?? :shock: :shock:

Ja mikä ihme toi muovinen öljykorkkihärpäke on :D

EDIT: Ja mistä johtuu että autolla voi kiihdyttää vain noin 3 sek,
ja sitten nyykähtää? :shock: Ihan kuin bensa loppuis kesken? :|
Vai voisko olla kun tohon ei ollu tehty painekoteloa kaasarille?

Aapuuva
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

JaxxPaxx kirjoitti:Gurut kuulkaa mistä mahtais johtuskella kun lykkää venakopan huohotinrööristä pirusti öljyhöyryä pihalle?? :shock: :shock:

Ja mikä ihme toi muovinen öljykorkkihärpäke on :D

EDIT: Ja mistä johtuu että autolla voi kiihdyttää vain noin 3 sek,
ja sitten nyykähtää? :shock: Ihan kuin bensa loppuis kesken? :|
Vai voisko olla kun tohon ei ollu tehty painekoteloa kaasarille?

Aapuuva
No tuo huohotus viittaisi koneen väljyyteen tai männän pettämiseen(rengas välien pettämiseen yleensä) . Just kaverilla petti vakio mäntä renkaitten väleistä 0,7 paineilla(vanhemman mallin mäntä) Uudemmat kestää paremmin jopa ihmeen paljon kun sytkä/bensapuoli oikeesti kunnossa.
Onko se korkki sellainen sienen muotoinen ja läpi pääsee ilma virtaamaan ? Perus korkki jostain vuodesta -70
Vai sellainen jossa letku lähtö ? Malli is sierroissa joissa letku menee imuputkistoon ja paskantaa imusarjan sisältä öljyllä.

Ei se painekotelon puuttuminen vaikuta siihen. Millainen bensa puoli siinä on. Onko sähkönen pumppu keulalla/perässä vai mekaaninen koneen kyljessä ?
gti golo palloilija
JaxxPaxx
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Heinä 2009 10:59

Re: Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja JaxxPaxx »

Se on tollanen letkulähdöllä varustettu öljykorkki....

Ja bensapumppu on ilmesesti ihan vakio mekaaninen.

Ei siis muuta mahollisuutta kuin mennä mäntäostoksille. :evil:

Vai voiskohan olla kansipahvista kiinni? :?:

Kuinka todeta mäntien väljyys? :shock:

Jälleen kiitokset :)

EDIT: Minne kuuluu lohkon kyljessä oleva huohotusletku? :shock:
Näyttää kuin olisi joku liitin ollu päässä mut lohjennu.
tonskulus
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Helmi 2008 13:50

Re: Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Ainaki kaasari-ohc moottorin huohotusletku menee imusarjaan.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
JaxxPaxx
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Heinä 2009 10:59

Re: Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja JaxxPaxx »

tonskulus kirjoitti:Ainaki kaasari-ohc moottorin huohotusletku menee imusarjaan.
Nii siis venakopasta vaiko lphkon kyljestä?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

JaxxPaxx kirjoitti:Se on tollanen letkulähdöllä varustettu öljykorkki....

Ja bensapumppu on ilmesesti ihan vakio mekaaninen.

Ei siis muuta mahollisuutta kuin mennä mäntäostoksille. :evil:

Vai voiskohan olla kansipahvista kiinni? :?:

Kuinka todeta mäntien väljyys? :shock:

Jälleen kiitokset :)

EDIT: Minne kuuluu lohkon kyljessä oleva huohotusletku? :shock:
Näyttää kuin olisi joku liitin ollu päässä mut lohjennu.
Johkosta-imusarjaan välissä takaiskuventtiili.
männtä mittaamalla
bensa puoli kuntoon niin voisi alkaa toimiman pitempään kuin 3 sek.
Tulisi putkesta valkoista jos pahvi pettänyt tai paisari tulvisi yli/öljyt+vedet sekaisin.
Mäntä kauppaan sit kun purkanut/tutkinut mika siellä on vikana ellei samaan syssyyn tee kunnon konetta.
tutki näitä läpi.
gti golo palloilija
tonskulus
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Helmi 2008 13:50

Re: Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

JaxxPaxx kirjoitti: Nii siis venakopasta vaiko lphkon kyljestä?
En o ikin nähny ohc koneen venakopassa minkään sortin huohotusletkuja. Öljykorkissa on sisäänrakennettu läpihengittävä rakenne.

Tuo huohotusletku lähtee siis imusarjan alapuoleta lohkosta. Siinä on se venttiili välissä.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

tonskulus kirjoitti: En o ikin nähny ohc koneen venakopassa minkään sortin huohotusletkuja. Öljykorkissa on sisäänrakennettu läpihengittävä rakenne.

Tuo huohotusletku lähtee siis imusarjan alapuoleta lohkosta. Siinä on se venttiili välissä.
SIINNÄ olis kuva letkusta ohc:ssa
Kaasareissa on se läpi hönkivä aina.
gti golo palloilija
Avatar
jepuflex
Viestit: 244
Liittynyt: 31 Elo 2009 02:34
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Sierra 2.0 OHC kaasari turbotus

Viesti Kirjoittaja jepuflex »

tuo nyykähtäminen viittaa siihen että sulla ei riitä bensapaineet, ja kun ahdot alkaa noustaa niin pumppu ei enää jaksa työntää bensaa kovemmalla paineella kuin mitä ahtopaine on. joten ahto paine niin sanoen tunkee bensaa takaisin päin tankkiin... hanki keruusäiliö(välitankki) ja ruiskupumppu ja siihen ahtopaineen tunnistava bensapaineensäädin... ellet jaksa vaihtaa IS:n tankkia... niin ja paluu linja tankille pitää vetää ellei ole vakiona. uudemmissa kaasari vehkeissä sellanenkin on. keruu säiliön teet sillei että vakio tankilta siirtopumppu siirtää keruu säiliölle, (letku säiliön päälle) ja ruisku pumppu kaasarille.(säiliön pohjasta) painesäätimestä lähtee paluu keruusäiliölle ja säiliön päältä vielä yksi paluu tankille... eli säiliön on oltava koko ajan täynnä. pitäis ruveta tollei toimimaan :) itselläni olis tarkotus rakentaa renault GTT:n bensapumpulla ja säätimellä turbo kaasari vehe...
:ford: Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis
:ford: Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
:ford: Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine
Vastaa Viestiin