Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Moro!
Eli mulla olis tosa pihassa seisomas 1.6 ohari turposierra josta kone laukes 200km oston jälkeen.
Mukana tuli 2.0 OHC kaasari kone, joka nyt pitäism heittää paikalleen.
Eli kysymys kuuluu:
Mitä kaikkea turpohilpettä pitäis tohon hankkia?
Bensapumput, suuttimet, jne jne jne?
Iteltä löytyy pakosarja, garrett T02, ahtoputket ja kuuleri.
Puristukset myös 2.0 koneesta laskettu 8.5:1 tienoille.
JaxxPaxx kirjoitti:Moro!
Eli mulla olis tosa pihassa seisomas 1.6 ohari turposierra josta kone laukes 200km oston jälkeen.
Mukana tuli 2.0 OHC kaasari kone, joka nyt pitäism heittää paikalleen.
Eli kysymys kuuluu:
Mitä kaikkea turpohilpettä pitäis tohon hankkia?
Bensapumput, suuttimet, jne jne jne?
Iteltä löytyy pakosarja, garrett T02, ahtoputket ja kuuleri.
Puristukset myös 2.0 koneesta laskettu 8.5:1 tienoille.
Kiitos jo etukäteen
No siirrät tuosta lauenneesta vain koneet keskenään yksin kertaisimmillaan. Kaasariin suuttimet isommaksi joutuu muuttamaan luultavasti.
Sit jatkoa ajatellen to2->to3:seen (on liian pieni 2L koneeseen jos tehoja haluaa vähänkään hakea enemmän)
kaasari->dat 3:seen tai ruiskuun
cuuleri keulalle
...
Ja kohta huomaa että konekin pitää tehdä paremmilla osilla
Mites viel sit toss kaasarivehkees ni toi bensapumppupolitiikka?
Käykö vaiks ruiskusierran pumppu?
Ja millanen tosa vakiona on?
Suosituksia kenties millanen "kannattais" laittaa?
Nii ja millaset b-paineet kaasari vaatii?
Kumarrus jo etukäteen
Jos on esim. alkuperäinen stokkaturbo niin niissä on sähköinen pumppu konehuoneessa kuskinpuoleisessa pitkittäis palkissa,toimiva turbo-kaasari koneissa,ilmeisesti hieman imevä ja malatalampi paineinen kuin ruiskuissa yleensä.
Bensanpaine 0,3bar ilman alipainetta/ahtopainetta,nostaa sitten ahtojen mukaan säätimen puolesta.
Ruiskun pumppu kyllä sopii mutta jos laittaa tankin viereen niin kannattaa laittaa ruiskun tankkikin samalla että saa kunnolla bensaa. Kaasari tankin yläpuoleisesta lähdöstä ei kunnolla tule toimiman kun tankki alkaa olemaan 1/2 alapuolella. Tai sitten laittaa 1-2L erillisen säiliön johon kaasarikoneen kyljessä oleva pumppu imee tankista aineet ja säiliön pohjasta ruiskun pumppu painaa sitten aineet eteenpäin. Vaatii muutaman jutun lisäksi mutta helpoo toteuttaa sitten kuitenkin.
Gurut kuulkaa mistä mahtais johtuskella kun lykkää venakopan huohotinrööristä pirusti öljyhöyryä pihalle??
Ja mikä ihme toi muovinen öljykorkkihärpäke on
EDIT: Ja mistä johtuu että autolla voi kiihdyttää vain noin 3 sek,
ja sitten nyykähtää? Ihan kuin bensa loppuis kesken?
Vai voisko olla kun tohon ei ollu tehty painekoteloa kaasarille?
JaxxPaxx kirjoitti:Gurut kuulkaa mistä mahtais johtuskella kun lykkää venakopan huohotinrööristä pirusti öljyhöyryä pihalle??
Ja mikä ihme toi muovinen öljykorkkihärpäke on
EDIT: Ja mistä johtuu että autolla voi kiihdyttää vain noin 3 sek,
ja sitten nyykähtää? Ihan kuin bensa loppuis kesken?
Vai voisko olla kun tohon ei ollu tehty painekoteloa kaasarille?
Aapuuva
No tuo huohotus viittaisi koneen väljyyteen tai männän pettämiseen(rengas välien pettämiseen yleensä) . Just kaverilla petti vakio mäntä renkaitten väleistä 0,7 paineilla(vanhemman mallin mäntä) Uudemmat kestää paremmin jopa ihmeen paljon kun sytkä/bensapuoli oikeesti kunnossa.
Onko se korkki sellainen sienen muotoinen ja läpi pääsee ilma virtaamaan ? Perus korkki jostain vuodesta -70
Vai sellainen jossa letku lähtö ? Malli is sierroissa joissa letku menee imuputkistoon ja paskantaa imusarjan sisältä öljyllä.
Ei se painekotelon puuttuminen vaikuta siihen. Millainen bensa puoli siinä on. Onko sähkönen pumppu keulalla/perässä vai mekaaninen koneen kyljessä ?
JaxxPaxx kirjoitti:Se on tollanen letkulähdöllä varustettu öljykorkki....
Ja bensapumppu on ilmesesti ihan vakio mekaaninen.
Ei siis muuta mahollisuutta kuin mennä mäntäostoksille.
Vai voiskohan olla kansipahvista kiinni?
Kuinka todeta mäntien väljyys?
Jälleen kiitokset
EDIT: Minne kuuluu lohkon kyljessä oleva huohotusletku?
Näyttää kuin olisi joku liitin ollu päässä mut lohjennu.
Johkosta-imusarjaan välissä takaiskuventtiili.
männtä mittaamalla
bensa puoli kuntoon niin voisi alkaa toimiman pitempään kuin 3 sek.
Tulisi putkesta valkoista jos pahvi pettänyt tai paisari tulvisi yli/öljyt+vedet sekaisin.
Mäntä kauppaan sit kun purkanut/tutkinut mika siellä on vikana ellei samaan syssyyn tee kunnon konetta. tutki näitä läpi.
tuo nyykähtäminen viittaa siihen että sulla ei riitä bensapaineet, ja kun ahdot alkaa noustaa niin pumppu ei enää jaksa työntää bensaa kovemmalla paineella kuin mitä ahtopaine on. joten ahto paine niin sanoen tunkee bensaa takaisin päin tankkiin... hanki keruusäiliö(välitankki) ja ruiskupumppu ja siihen ahtopaineen tunnistava bensapaineensäädin... ellet jaksa vaihtaa IS:n tankkia... niin ja paluu linja tankille pitää vetää ellei ole vakiona. uudemmissa kaasari vehkeissä sellanenkin on. keruu säiliön teet sillei että vakio tankilta siirtopumppu siirtää keruu säiliölle, (letku säiliön päälle) ja ruisku pumppu kaasarille.(säiliön pohjasta) painesäätimestä lähtee paluu keruusäiliölle ja säiliön päältä vielä yksi paluu tankille... eli säiliön on oltava koko ajan täynnä. pitäis ruveta tollei toimimaan itselläni olis tarkotus rakentaa renault GTT:n bensapumpulla ja säätimellä turbo kaasari vehe...
Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine