Jakajaa ei irroitettu, jakajan kansi kylläkin, mutta ihan oikein päin ilmeisesti kaikki siellä. Kokeilin tossa illalla vielä startata, mutta ampu vastaan melkosesti. Sain jotenkuten starttaamaan, muttei käynyt kunnolla. Laitan tuota jakohihnaa vielä ens viikolla yhden hampaan TDC:tä päin, sillä tuntui että kävi vielä huonommin kuin ennen. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä ropausTaunus/Sierra kirjoitti:Mun mielestä tuo on niin lähellä että
jakajaa kääntelemällä pitäs saada käymään ok.
Eihän se jakaja vois millään olla 180 astetta pielessä eli onko käytetty irti,ei jaksanu selata topiccia alusta asti kun laiskottaa.
Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Tänään ropaillessa huomasin, että virranjakajan pyörijä on jossain vaiheessa raapinut virranjakajan kantta. Kummankin muovipinnassa on selvää kulumaa havaittavissa, ja virranjakajan kannen sisäpuoli oli kuorrutettu muovipölyllä. Pesin kannen, ja laitoin takaisin, muttei se aiheuttanut minkäänlaista muutosta käyntiin. Voiko tuolla olla merkitystä käyntiin, ja voiko virranjakaja mennä rikki jos se hankautuu virranjakajan kantta vasten? Ajattelin huvin ja urheilun vuoksi myös vaihtaa tuohon koneeseen ilmamäärämittarin, jos olisi syypää. Paljon tuollaisesta pitäisis rahaa pyytää? Jos jollain on nurkissa lojumassa, voin sen ostaa.
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Ei pitäis päästä osumaan mihinkään sen pyörijän
eli siellä se vika saattais olla sitten.
Tuon perusteella se pyörijä ei olis ollut pohjassa.
eli siellä se vika saattais olla sitten.
Tuon perusteella se pyörijä ei olis ollut pohjassa.
Ford works in mysterious ways.. =)
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Siis virranjakajan kansi oli ollut vinossa tai löysällä jossain vaiheessa, ja sen, ja pyörijän muoviosat olivat hankautuneet toisiinsa. Pyörijä on ollut kokoajan kiinni ja pohjassa.Taunus/Sierra kirjoitti:Ei pitäis päästä osumaan mihinkään sen pyörijän
eli siellä se vika saattais olla sitten.
Tuon perusteella se pyörijä ei olis ollut pohjassa.
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Ok,no ei sen noin pitäis silti toimia jos onkin kipeätä saanut.
Tuo että sammuu melkein heti on kyllä jotain muuta..
Tuo että sammuu melkein heti on kyllä jotain muuta..
Ford works in mysterious ways.. =)
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
mulla tuli omaan sierraan aivan samanlainen vika kun vaihdoin vakionokan virinokan tilalle kaikki liitokset olen tarkastanut sähkö että ilma puolelta jakopuolen kolme kertaa syttyä käännellyt molempiin suuntiin en ole vielä löytänyt syytä vikaan jospa se ei jostain syystä saa soppaa oikein?
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
No samassa pulkassa ollaan sitten. Jos keksit jotain, niin jaa ihmeessä tieto tännekin! Jouduin jo ensilumilla sladittelemaan isäpapan volvolla kun ei ollut Sierra iskussa
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Onkos mitään selkoa löytyny vieläkään?
Ford works in mysterious ways.. =)
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Katsokaapa vielä noista laitteista tulppien kärkivälit, itsellä oli 1,6cvh mikä oireili lähes samanlailla ja syypääksi löytyi 3 tulpan kärkiväli nollissa, älkää kyselkö miten moinen voi käydä mutta vikaa hain monta vuorokautta kannen tiivisteen vaihdon jälkeen siis tuli mokoma vika..
Sierra 2.0 laser -87 (käyttis)
Sierra 2.0 laser -85 (projekti)
Fiesta 1.0 -86 (kansivammainen)
Sierra 2.0 laser -85 (projekti)
Fiesta 1.0 -86 (kansivammainen)
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Nokkapyörä on ainakin väärinpäin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Sen ite pyörän ei pitäis vaikuttaa ajotukseen kun tuo taustalevy missä on se merkki käy vaan yhteen asentoon, eli nokan ajoitus on varmasti kunnossa.
Aluks tuo tuntuis ihan siltä kun ei sais pensaa kun sammuu, mutta silti kuitenkin pystyy pitämään kaasulla käynnissä...hmm.
Ei siihen jää kun sytytys ongelmaks.
Ite luulin kans että sen pyörijän tulee olla keskellä sitä ykköspytyn napaa kun kampiakselin merkki on -10 kohdalla. MUTTA kun katoin lampulla niin ajoitus oli noin 20 astetta myöhässä!! Säädin sitten sen verran aikaisemmalle, että se pyörijän reuna on siinä 1. sylinterin nastan kohdalla. Oikeastaan sehän on järkevämpääkin koska ainahan se ajoitus melkeen ennakon puolella on.
Tämä olisi ainakin nopea kokeilla. Jakaja siis pyörii myötäpäivään eli sitä pitää pyöräyttää vastapäivään että sytytys aikaistuu. Tuo jakajan asento sitten vaikuttaa myös polttoaineensuihkutuksen ajoitukseen koska siellä jakajan sisällä on hall-anturi joka toimii tässä systeemissä eräänlaisena kampiakselin asentotunnistimena. Ts. jos se on pielessä niin kaikki on pielessä
Tuo huono käynnistyminenkin kertois liian myöhäsestä sytkästä.
Se käy kuitenkin kaikilla äänestä päätellen...
Kävi mielessä myös tyhjäkäyntiventtiili minkä toimintaa vois sen jälkeen tutkia.
Aluks tuo tuntuis ihan siltä kun ei sais pensaa kun sammuu, mutta silti kuitenkin pystyy pitämään kaasulla käynnissä...hmm.
Ei siihen jää kun sytytys ongelmaks.
Ite luulin kans että sen pyörijän tulee olla keskellä sitä ykköspytyn napaa kun kampiakselin merkki on -10 kohdalla. MUTTA kun katoin lampulla niin ajoitus oli noin 20 astetta myöhässä!! Säädin sitten sen verran aikaisemmalle, että se pyörijän reuna on siinä 1. sylinterin nastan kohdalla. Oikeastaan sehän on järkevämpääkin koska ainahan se ajoitus melkeen ennakon puolella on.
Tämä olisi ainakin nopea kokeilla. Jakaja siis pyörii myötäpäivään eli sitä pitää pyöräyttää vastapäivään että sytytys aikaistuu. Tuo jakajan asento sitten vaikuttaa myös polttoaineensuihkutuksen ajoitukseen koska siellä jakajan sisällä on hall-anturi joka toimii tässä systeemissä eräänlaisena kampiakselin asentotunnistimena. Ts. jos se on pielessä niin kaikki on pielessä
Tuo huono käynnistyminenkin kertois liian myöhäsestä sytkästä.
Se käy kuitenkin kaikilla äänestä päätellen...
Kävi mielessä myös tyhjäkäyntiventtiili minkä toimintaa vois sen jälkeen tutkia.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Laintaanpa hieman topiccia...
Itsellä on Sierrasta jälkikäynti ongelma ja myös huono käynnistyminen lämpöisenä. Tänään etenkin hämmästyin, kun sammuttaessa tuprautti sinistä, konepellin alta..! Savu näytti tulevan ilmanputsarinimuletkusta = ampuu kaasariin (..?). Tulpat aion vaihtaa ensinnä, sillä eikös niiden karstoittuminen aiheuta juuri tällaisia käyntiongelmia? Tällä hetkellä paikallaan Boschilaiset, joten mitä merkkiä suosittelette vakio ohariiin (kaasarikone kyseessä)?
Ja ryypyssä vikä ei oo kun lähtee ajallaan pois päältä termarin vaihdon ansiosta.
Itsellä on Sierrasta jälkikäynti ongelma ja myös huono käynnistyminen lämpöisenä. Tänään etenkin hämmästyin, kun sammuttaessa tuprautti sinistä, konepellin alta..! Savu näytti tulevan ilmanputsarinimuletkusta = ampuu kaasariin (..?). Tulpat aion vaihtaa ensinnä, sillä eikös niiden karstoittuminen aiheuta juuri tällaisia käyntiongelmia? Tällä hetkellä paikallaan Boschilaiset, joten mitä merkkiä suosittelette vakio ohariiin (kaasarikone kyseessä)?
Ja ryypyssä vikä ei oo kun lähtee ajallaan pois päältä termarin vaihdon ansiosta.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
kaasuläpän asentotunnistin taitaa olla omassa vehkeessä taas rikki kun otin töpselin irti jäi käymään tyhjäkäyntiä eikä sammunut mutta meni pirun rikkaalle, kun töpselin laittaa kiinni käynti sekoaa välittömästi ja sammuu melkein heti. uusin sen jo kertaalleen kun käynti vaelteli normaalin ja kahen tonnin väliä se auttoi silloin käynti tasottu. en tiiä mikä sen taas rikkoi kait siihen joku jännitepiikki tuli. minkä väristen johtojen väliltä se mitataan volttimittarilla?
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
välillä tekis mieli jo paiskata koko efi mehtään ja laittaa vaikka kaasuttimet tilalle ois ainaki käyttö varmempi
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Mulla oli seosruuvi juuttuvakurkkusessa 9!!! kierrosta auki ja sytkä 12 astetta, oli kevyttä jälkikäyntiä eikä startanna kuumana millään. Nyt korvakuulolta seos 4 kierrosta auki ja ennakko 8 astetta. Tuli pirusti lisää vääntöä ja enää ei niin paljon bensa haise. Hieman on tosin vielä jälkikäyntiä... henkimaailman vehje...
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Jep, eli ei ole ollut kiireiltä aikaa koskea Sierraan muutamaan viikkoon.. Talvirenkaat vaihdoin alle ja jotain pientä näpräsin, mutta sama ongelma vieläkin Syttyä olen säätänyt vähän joka suuntaan, ja videon viimeisessä käynnistyksessä näkyy paras säätö minkä löysin. Itse hämmästyttää tuo startin jälkeinen kierrosten nousu n 2.5-3k kierrokseen, mistäköhän johtuu?
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
kokeileppa ottaa itekki se anturin piuha irti ja kokeilla käyntiin vaikuttaako mitään
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Olen mielestäni kokeillut tuota jo ilman tulosta.ohcworth kirjoitti:kokeileppa ottaa itekki se anturin piuha irti ja kokeilla käyntiin vaikuttaako mitään
..Mutta.
Tänään kun virikantta (Joka siis oli tässä tapauksessa kaiken pahan alku ja juuri , jos jaksaa threadia lukea niin siellä on tietoa) siirsin autotallin pöydällä, huomasin, että kakkosen pakokanavassa oli huomattavasti vähemmän nokea/karstaa, kuin muiden pyttyjen, ja se oli paikoin lievässä pintaruosteessa. Kansi oli seissyt hieman kosteassa tallissa n. kuukauden, joten kosteus oli hieman iskenyt myös muihin paljaisiin metallipintoihin ruosteen merkeissä. Kuitenkin, kakkospytyn käynnissä siis ollut ilmeisesti (ja kenties on vieläkin) häikkää.. Pitää tutkia tarkemmin, aluksi säädän nokkaa vielä yhden hampaan verran, vaihdan tuohon vieläå kerran uudet tulpat ja johdot..
Kettu kuittaa, jne.
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
- mackaiveri
- Viestit: 33
- Liittynyt: 11 Heinä 2009 05:36
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
onko remmi siis uusi? en jaksaa lukee alusta :/ eli jos uusi remmi eikä jako mene kohdalleen voi olla remmin pituudessa eroja esim 1-2 hampaan verran. ja jokainen auto mihin oon remmin vaihtanu niin on saatu jako paikalleen TÄYSIN uskaltaisin väittää että tuo jako ei kyllä ole paikallaan. tarkemmin en osaa sanoa kun en autoa ole itse nähny. ja yleensä yhden tai kahden hampaan heittö vie vaan tehot autosta. painelet kauppaan ja ostat erikokoisia kiiloja joilla voi säätää jaon kohalleen jos ei muuten onnistu. onnea rojektille näitä on aina mukava seurailla
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahesta
- mackaiveri
- Viestit: 33
- Liittynyt: 11 Heinä 2009 05:36
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
ja se vielä sanomatta että jos nokka on hiottu niin onko varmuutta että enään jakomerkit pitää paikkansa, koska kaikis autois missä on virinokka onn nähny säädettävän nokkapyörän
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahesta
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
No siis tällä hetkellä siinä on vakionokka&kansi kiinni, joten tuolla tuskin on väliä.mackaiveri kirjoitti:ja se vielä sanomatta että jos nokka on hiottu niin onko varmuutta että enään jakomerkit pitää paikkansa, koska kaikis autois missä on virinokka onn nähny säädettävän nokkapyörän
Ja vanhalla remmillä ollaan vielä matkassa, vaihdettu noin 20tkm sitten..
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
- mackaiveri
- Viestit: 33
- Liittynyt: 11 Heinä 2009 05:36
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Ei tuu oikein enää muuta mieleen ku että venttiilit kantaisPosmo kirjoitti: No siis tällä hetkellä siinä on vakionokka&kansi kiinni, joten tuolla tuskin on väliä.
Ja vanhalla remmillä ollaan vielä matkassa, vaihdettu noin 20tkm sitten..
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahesta
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Heittoa tulee noin puolihammasta jos nokkapyörän laittaa väärinpäin. Eli juuri tuon verran kun se nyt näyttää olevan pielessä. Kaasari koneita on huono saada päästöistä läpi jos se on väärinpäin, ruiskun käyttäytymisestä ei ole kokemusta.rangleri kirjoitti:Sen ite pyörän ei pitäis vaikuttaa ajotukseen kun tuo taustalevy missä on se merkki käy vaan yhteen asentoon, eli nokan ajoitus on varmasti kunnossa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Jos tuo osoittautuu vian syyksi, olen ikuisesti kiitollinen.. Pitää kokeilla kun jaksaa..emax kirjoitti: Heittoa tulee noin puolihammasta jos nokkapyörän laittaa väärinpäin. Eli juuri tuon verran kun se nyt näyttää olevan pielessä. Kaasari koneita on huono saada päästöistä läpi jos se on väärinpäin, ruiskun käyttäytymisestä ei ole kokemusta.
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
Re: Help! Sierra ei pysy käynnissä.
Iso kiitos emaxille!
Tuossa kun ilmat lämpeni hieman, viitsin mennä autoa ropaamaan, ja verratessani autossa kiinni ollutta nokkapyörää alkuperäiseen, tuli "ahaa" elämys.
Ei se hemmetti edes ollut nokkapyörä. Ilmeisesti virranjakajan hihnapyörän tms. olin laittanu nokkaan kiinni, sillä heitti alkuperäisestä nimenomaan tuon puoli hammasta. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.. Nyt on oikea nokkapyörä kiinni ja jako kohdillaan (ilmeisesti)
Koestarttaus vielä varmaan tänään, pidetään peukut pystyssä..
EDIT: Koestarttaus suoritettu, ja käy ehkä pikkiriikkisen paremmin kuin ensimmäisen sivun videolla.. Tekee saman homman, eli startin jälkeen kierrokset nousevat hetkellisesti kahteen ja puoleen tonniin, jonka jälkeen biili sammahtaa, ja autotallin täyttää bensan haju..
Tuossa kun ilmat lämpeni hieman, viitsin mennä autoa ropaamaan, ja verratessani autossa kiinni ollutta nokkapyörää alkuperäiseen, tuli "ahaa" elämys.
Ei se hemmetti edes ollut nokkapyörä. Ilmeisesti virranjakajan hihnapyörän tms. olin laittanu nokkaan kiinni, sillä heitti alkuperäisestä nimenomaan tuon puoli hammasta. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.. Nyt on oikea nokkapyörä kiinni ja jako kohdillaan (ilmeisesti)
Koestarttaus vielä varmaan tänään, pidetään peukut pystyssä..
EDIT: Koestarttaus suoritettu, ja käy ehkä pikkiriikkisen paremmin kuin ensimmäisen sivun videolla.. Tekee saman homman, eli startin jälkeen kierrokset nousevat hetkellisesti kahteen ja puoleen tonniin, jonka jälkeen biili sammahtaa, ja autotallin täyttää bensan haju..
–'86 iS Sierra –> YBB
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)
–'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb (?)