Sen ite pyörän ei pitäis vaikuttaa ajotukseen kun tuo taustalevy missä on se merkki käy vaan yhteen asentoon, eli nokan ajoitus on varmasti kunnossa.
Aluks tuo tuntuis ihan siltä kun ei sais pensaa kun sammuu, mutta silti kuitenkin pystyy pitämään kaasulla käynnissä...hmm.
Ei siihen jää kun sytytys ongelmaks.
Ite luulin kans että sen pyörijän tulee olla keskellä sitä ykköspytyn napaa kun kampiakselin merkki on -10 kohdalla. MUTTA kun katoin lampulla niin ajoitus oli noin 20 astetta myöhässä!! Säädin sitten sen verran aikaisemmalle, että se pyörijän reuna on siinä 1. sylinterin nastan kohdalla. Oikeastaan sehän on järkevämpääkin koska ainahan se ajoitus melkeen ennakon puolella on.
Tämä olisi ainakin nopea kokeilla. Jakaja siis pyörii myötäpäivään eli sitä pitää pyöräyttää vastapäivään että sytytys aikaistuu. Tuo jakajan asento sitten vaikuttaa myös polttoaineensuihkutuksen ajoitukseen koska siellä jakajan sisällä on hall-anturi joka toimii tässä systeemissä eräänlaisena kampiakselin asentotunnistimena. Ts. jos se on pielessä niin kaikki on pielessä
Tuo huono käynnistyminenkin kertois liian myöhäsestä sytkästä.
Se käy kuitenkin kaikilla äänestä päätellen...
Kävi mielessä myös tyhjäkäyntiventtiili minkä toimintaa vois sen jälkeen tutkia.