Billie kirjoitti:Ja se itse alapallonivelen takaisin laittaminen, ristus mäki oon sen kans tapellu, mutta lopulta huomasin että se menee ihan nätisti sormin laittamalla sinne.
Juurikin näin! Minullakin oli joskus suuria vaikeuksia tuon alapallonivelen irrotuksen ja takaisinlaiton kanssa, mutta homma menee helposti, kun irrottaessa levittää hieman navassa olevaa hahloa (ja laittaa hahloon esim. jonkun prikan tms pitämään sitä auki) ja sitten vain käsin painamalla tukivarsi alas. Tämä edellyttää että navassa on tuo hahlo mutta ainakin kyseisessä mk3 Mondeossa sellainen on. Takaisinlaittaessa riittää kun käsin kiskoo napa-iskaritolppasysteemiä eri suuntiin, alapallo loksahtaa kyllä paikalleen helposti kun osuu kohdilleen. Lopuksi kannattaa vielä naputella vähän vasaralla ja varmistaa että se on varmasti kunnolla paikallaan. Mk3 Mondeon kohdalla minulle tosin vieläkin on vähän epäselvää, että pitäisikö etukelkkaa laskea ennen kuin irrottaa alapallonivelen: korjausoppaan mukaan alatukivarren taaimmainen pusla hajoaa jos näin ei tee. Toistaiseksi olen aina tehnyt korjausoppaan ohjeiden vastaisesti ja ainakaan vielä ei tietääkseni ole puslia hajonnut.
Ulomman vetonivelen (suojakumin) vaihdosta: korjausoppaan mukaan ulompaa niveltä ei pysty irrottamaan akselista (tai sitä ei
saa irrottaa), ja suojakumin vaihto suositellaan tekemään irrottamalla koko vetoakseli. Mutta jos jostain saa uuden ulomman nivelen, niin luulisi että se vanhakin kyllä irti lähtee