Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
Kyseessä siis 1.6 ohc kaasutin moottorilla varustetusta sierrasta ja nelilovisesta lootasta. Autosta on moottori irti ja lohkossa olevien pahojen halkeamien takia pitäisi saada uusi mylly kiinni. Sopiiko kyseiseen autoon toisen sierran 2.0 litrainen moottori ja 5 lovinen laatikko suoraan?
Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
-82 mallin sierrassa jouduin vaihtamaan kardaaninkin, kun vaihdoin 5 loviseen. Uudemmista 4 vaihteisista ei ole kokemusta, mutta korin kiinnikkeisiin loota ja moottori menee ainakin suoraan.
9" takajarrut tarvitset myös. Ja jäähdytetyt levyt eteen ellei siinä niitä jo ole, uudemmissa ainakin on.
9" takajarrut tarvitset myös. Ja jäähdytetyt levyt eteen ellei siinä niitä jo ole, uudemmissa ainakin on.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
kiitoksia tiedoista. eiköhän asiat selviä ku alkaa osia sovittelemaan 

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
Nyt tarvittaisiin apuja ohjausyksikön kytkennässä. Vaihdoin siis 1.6 ohc moottorin tilalle 2.0 ohc moottorin jossa on moottorinohjausyksikkö kun taas vanhassa 1.6 moottorissa yksikköä ei ole. muu tekniikka on paikallaan mutta tarvitsisin tietoa miten ohjausyksikkö kytketään autoon, siis johdot jotka menevät rintapellin läpi auton sisälle? kaikki apu tervetullutta 

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
ite laitoin 1.6 litrasesta kaasarin ja sähkökaasarin roskiin 

Sierra -87 2,0 sedan
Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
Kiva tietää, mutta mitä se tähän kuuluu, tuskin siellä kuitenkaan kahta kaasaria oli...kent kirjoitti:ite laitoin 1.6 litrasesta kaasarin ja sähkökaasarin roskiin

Muistaakseni se ohjausyksikkö on siinä jossain vasemmalla takana ja siihen menee alipaineletku kaasarilta, vois sanoa myös mistä vuosimalleista on kyse...

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
kyllä siis ohjausyksikkö moottoriin tulevine antureineen on kiinni mutta käyntiin ei moottori lähde ennen kuin rintapellin lävitse menevät johdot ovat löytäneet paikkansa
vuosimallista ei tarkkaa tietoa ole mutta -90+ se taitaa olla

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
Varmaan kent tarkoitti, että uudenmallisen 2.0 koneen sähkökaasarin (DFTH) kannattaa korvata ykskutosen kaasuttimella, niin ei tuu ongelmia sen boksin kanssa...tursas kirjoitti: Kiva tietää, mutta mitä se tähän kuuluu, tuskin siellä kuitenkaan kahta kaasaria oli...
Muistaakseni se ohjausyksikkö on siinä jossain vasemmalla takana ja siihen menee alipaineletku kaasarilta, vois sanoa myös mistä vuosimalleista on kyse...

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
juuri tätä tarkoitin
ite tein meinaa just lauantaina niin
ja nyt toimii hyvin suuttimia piti kyllä vaihtaa vähäsen.


Sierra -87 2,0 sedan
Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
Meinaatte siis että paras ratkaisu olisi vaihtaa ykskutosen kaasari ja virranjakaja 2 litraseen?
kakslitrasen kaasarista sitten suuttimet toiseen?

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
joo sillai ainaki ite sain toimimaan.blaster kirjoitti:Meinaatte siis että paras ratkaisu olisi vaihtaa ykskutosen kaasari ja virranjakaja 2 litraseen?kakslitrasen kaasarista sitten suuttimet toiseen?

Sierra -87 2,0 sedan
Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
Ei sitä kaasaria tarvi pakosta korvata. Virranjakaja vain. Kaasari toimii ilman sitä tyhjäkäynti mokkulaakin.
1,6 kaasarista vois ehkä saada otettua tyhjäkäynninsäätö ruuvin ja vivut 2 litraisen kaasariin jos ei muulla konstilla saa tyhjäkäyntiä normaaliksi. En ole kokeillut mutta ajattelin kun molemmat on mallia dfth, ovat vain eri kokoisia ja eripäin kiinni imusarjassa. Kertokaa jos onnistuu
1,6 kaasarista vois ehkä saada otettua tyhjäkäynninsäätö ruuvin ja vivut 2 litraisen kaasariin jos ei muulla konstilla saa tyhjäkäyntiä normaaliksi. En ole kokeillut mutta ajattelin kun molemmat on mallia dfth, ovat vain eri kokoisia ja eripäin kiinni imusarjassa. Kertokaa jos onnistuu

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
Pistänpä taas huomenna projektin käyntiin
kiitoksia neuvoista 


Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
Nyt on virranjakaja vaihdettu ja vaihdoin vielä puolankin mutta kipinä on ja pysyy kateissa. Valot, vilkut tai töötti sun muut härpäkkeet eivät pelaa vaikka ennen moottorinvaihtoa hyvin toimisivat. Mikähän tälläisen voisi aiheuttaa?
Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
onko moottorin maa johto kiinni? ja puolan johdot oikein( plus ja miinus)blaster kirjoitti:Nyt on virranjakaja vaihdettu ja vaihdoin vielä puolankin mutta kipinä on ja pysyy kateissa. Valot, vilkut tai töötti sun muut härpäkkeet eivät pelaa vaikka ennen moottorinvaihtoa hyvin toimisivat. Mikähän tälläisen voisi aiheuttaa?
Sierra -87 2,0 sedan
Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
Maajohto on kiinni. Minun puolassa näin: vihreä maa ja musta +, vaikuttaa oudolta että näinpäin mutta eivät toisinkaanpäin sovi
Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
Kaikki johdot kiinni + navassa jotka oli ennenkin. Siinnä on yks ohut johto joka irti ollessaan pimentää koko auton.
gti golo palloilija
Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
Kaikki kaksi johota ovat kiinni mitkä ennenkin. lisää ideoita?:D
Muistuikin nyt mieleeni että mites tuo virranjakajan kyljessä oleva alipaine systeemi, vaikuttaako kipinään?
Muistuikin nyt mieleeni että mites tuo virranjakajan kyljessä oleva alipaine systeemi, vaikuttaako kipinään?
Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0
ite oon leikkiny noitten kaasareitten kans aika lailla. koska en saa päästöjä kuriin siis mulla on nyt 2.0 kone ja 1,6 kaasari ja imusarja ei saa päästöistä ikinä läpi. hc siis 900 noin ja raja 600 ei auta vaikka uusin tulpat ajoitin sytkän sun muut ja männänrenkaat ei ole kulunut tai laakerit sun muutkaan. ei se vain toimi 2.0 suuttimilla koska läppä noin pari milliä pienempi. nooh sitte kokeilin 2.0 kaasaria ilman johtoa ja eihän se käy lainkaan alle 3000. että sillain. 3000 ylöspäin käy kyllä nätisti mutta ei ole hyötyä ollenkaa siitä. ainoa ratkaisu taitaa olla nyt taunuksen 2.0 kaasari laittaa siihen ei tarvitse sähköjohtoa. siis auto toimii loistavasti silti tolla 1.6 kaasarilla mutta ei päästöstä saa vaan läpi. ja ei se alipaine juttu vaikuta kipinään onko sulla jakajan boxi oikein kytketty ja ottaahan se varmasti maihin sieltä takaa? sitten kato tulpan johto ja pyöriä. että ovat ehjiä jos ei ni kato tuleeko puolalle sähkö. jos tulee niin puola rikki tai sitten puolan johto kappaleina..emax kirjoitti:Ei sitä kaasaria tarvi pakosta korvata. Virranjakaja vain. Kaasari toimii ilman sitä tyhjäkäynti mokkulaakin.
1,6 kaasarista vois ehkä saada otettua tyhjäkäynninsäätö ruuvin ja vivut 2 litraisen kaasariin jos ei muulla konstilla saa tyhjäkäyntiä normaaliksi. En ole kokeillut mutta ajattelin kun molemmat on mallia dfth, ovat vain eri kokoisia ja eripäin kiinni imusarjassa. Kertokaa jos onnistuu
Sierra -87 2,0 sedan