Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
blaster
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Elo 2009 23:13

Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja blaster »

Kyseessä siis 1.6 ohc kaasutin moottorilla varustetusta sierrasta ja nelilovisesta lootasta. Autosta on moottori irti ja lohkossa olevien pahojen halkeamien takia pitäisi saada uusi mylly kiinni. Sopiiko kyseiseen autoon toisen sierran 2.0 litrainen moottori ja 5 lovinen laatikko suoraan?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja emax »

-82 mallin sierrassa jouduin vaihtamaan kardaaninkin, kun vaihdoin 5 loviseen. Uudemmista 4 vaihteisista ei ole kokemusta, mutta korin kiinnikkeisiin loota ja moottori menee ainakin suoraan.
9" takajarrut tarvitset myös. Ja jäähdytetyt levyt eteen ellei siinä niitä jo ole, uudemmissa ainakin on.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
blaster
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Elo 2009 23:13

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja blaster »

kiitoksia tiedoista. eiköhän asiat selviä ku alkaa osia sovittelemaan :D
blaster
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Elo 2009 23:13

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja blaster »

Nyt tarvittaisiin apuja ohjausyksikön kytkennässä. Vaihdoin siis 1.6 ohc moottorin tilalle 2.0 ohc moottorin jossa on moottorinohjausyksikkö kun taas vanhassa 1.6 moottorissa yksikköä ei ole. muu tekniikka on paikallaan mutta tarvitsisin tietoa miten ohjausyksikkö kytketään autoon, siis johdot jotka menevät rintapellin läpi auton sisälle? kaikki apu tervetullutta :D
kent
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Loka 2007 16:42
Paikkakunta: alastaro

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja kent »

ite laitoin 1.6 litrasesta kaasarin ja sähkökaasarin roskiin :)
Sierra -87 2,0 sedan
tursas
Viestit: 4130
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja tursas »

kent kirjoitti:ite laitoin 1.6 litrasesta kaasarin ja sähkökaasarin roskiin :)
Kiva tietää, mutta mitä se tähän kuuluu, tuskin siellä kuitenkaan kahta kaasaria oli... :roll:
Muistaakseni se ohjausyksikkö on siinä jossain vasemmalla takana ja siihen menee alipaineletku kaasarilta, vois sanoa myös mistä vuosimalleista on kyse... :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
blaster
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Elo 2009 23:13

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja blaster »

kyllä siis ohjausyksikkö moottoriin tulevine antureineen on kiinni mutta käyntiin ei moottori lähde ennen kuin rintapellin lävitse menevät johdot ovat löytäneet paikkansa :D vuosimallista ei tarkkaa tietoa ole mutta -90+ se taitaa olla
duckworth
Viestit: 4089
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja duckworth »

tursas kirjoitti: Kiva tietää, mutta mitä se tähän kuuluu, tuskin siellä kuitenkaan kahta kaasaria oli... :roll:
Muistaakseni se ohjausyksikkö on siinä jossain vasemmalla takana ja siihen menee alipaineletku kaasarilta, vois sanoa myös mistä vuosimalleista on kyse... :D
Varmaan kent tarkoitti, että uudenmallisen 2.0 koneen sähkökaasarin (DFTH) kannattaa korvata ykskutosen kaasuttimella, niin ei tuu ongelmia sen boksin kanssa... :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
kent
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Loka 2007 16:42
Paikkakunta: alastaro

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja kent »

juuri tätä tarkoitin :) ite tein meinaa just lauantaina niin :) ja nyt toimii hyvin suuttimia piti kyllä vaihtaa vähäsen.
Sierra -87 2,0 sedan
blaster
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Elo 2009 23:13

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja blaster »

Meinaatte siis että paras ratkaisu olisi vaihtaa ykskutosen kaasari ja virranjakaja 2 litraseen? :D kakslitrasen kaasarista sitten suuttimet toiseen?
kent
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Loka 2007 16:42
Paikkakunta: alastaro

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja kent »

blaster kirjoitti:Meinaatte siis että paras ratkaisu olisi vaihtaa ykskutosen kaasari ja virranjakaja 2 litraseen? :D kakslitrasen kaasarista sitten suuttimet toiseen?
joo sillai ainaki ite sain toimimaan. :) ei tartte niitä sähköjohdoilla niin paljoa leikkiä.
Sierra -87 2,0 sedan
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja emax »

Ei sitä kaasaria tarvi pakosta korvata. Virranjakaja vain. Kaasari toimii ilman sitä tyhjäkäynti mokkulaakin.
1,6 kaasarista vois ehkä saada otettua tyhjäkäynninsäätö ruuvin ja vivut 2 litraisen kaasariin jos ei muulla konstilla saa tyhjäkäyntiä normaaliksi. En ole kokeillut mutta ajattelin kun molemmat on mallia dfth, ovat vain eri kokoisia ja eripäin kiinni imusarjassa. Kertokaa jos onnistuu :)
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
blaster
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Elo 2009 23:13

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja blaster »

Pistänpä taas huomenna projektin käyntiin :D kiitoksia neuvoista :wink:
blaster
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Elo 2009 23:13

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja blaster »

Nyt on virranjakaja vaihdettu ja vaihdoin vielä puolankin mutta kipinä on ja pysyy kateissa. Valot, vilkut tai töötti sun muut härpäkkeet eivät pelaa vaikka ennen moottorinvaihtoa hyvin toimisivat. Mikähän tälläisen voisi aiheuttaa?
kent
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Loka 2007 16:42
Paikkakunta: alastaro

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja kent »

blaster kirjoitti:Nyt on virranjakaja vaihdettu ja vaihdoin vielä puolankin mutta kipinä on ja pysyy kateissa. Valot, vilkut tai töötti sun muut härpäkkeet eivät pelaa vaikka ennen moottorinvaihtoa hyvin toimisivat. Mikähän tälläisen voisi aiheuttaa?
onko moottorin maa johto kiinni? ja puolan johdot oikein( plus ja miinus)
Sierra -87 2,0 sedan
blaster
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Elo 2009 23:13

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja blaster »

Maajohto on kiinni. Minun puolassa näin: vihreä maa ja musta +, vaikuttaa oudolta että näinpäin mutta eivät toisinkaanpäin sovi
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Kaikki johdot kiinni + navassa jotka oli ennenkin. Siinnä on yks ohut johto joka irti ollessaan pimentää koko auton.
gti golo palloilija
blaster
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Elo 2009 23:13

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja blaster »

Kaikki kaksi johota ovat kiinni mitkä ennenkin. lisää ideoita?:D
Muistuikin nyt mieleeni että mites tuo virranjakajan kyljessä oleva alipaine systeemi, vaikuttaako kipinään?
kent
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Loka 2007 16:42
Paikkakunta: alastaro

Re: Sierran tekniikan vaihto 1.6 ohc --> 2.0

Viesti Kirjoittaja kent »

emax kirjoitti:Ei sitä kaasaria tarvi pakosta korvata. Virranjakaja vain. Kaasari toimii ilman sitä tyhjäkäynti mokkulaakin.
1,6 kaasarista vois ehkä saada otettua tyhjäkäynninsäätö ruuvin ja vivut 2 litraisen kaasariin jos ei muulla konstilla saa tyhjäkäyntiä normaaliksi. En ole kokeillut mutta ajattelin kun molemmat on mallia dfth, ovat vain eri kokoisia ja eripäin kiinni imusarjassa. Kertokaa jos onnistuu :)
ite oon leikkiny noitten kaasareitten kans aika lailla. koska en saa päästöjä kuriin siis mulla on nyt 2.0 kone ja 1,6 kaasari ja imusarja ei saa päästöistä ikinä läpi. hc siis 900 noin ja raja 600 ei auta vaikka uusin tulpat ajoitin sytkän sun muut ja männänrenkaat ei ole kulunut tai laakerit sun muutkaan. ei se vain toimi 2.0 suuttimilla koska läppä noin pari milliä pienempi. nooh sitte kokeilin 2.0 kaasaria ilman johtoa ja eihän se käy lainkaan alle 3000. että sillain. 3000 ylöspäin käy kyllä nätisti mutta ei ole hyötyä ollenkaa siitä. ainoa ratkaisu taitaa olla nyt taunuksen 2.0 kaasari laittaa siihen ei tarvitse sähköjohtoa. siis auto toimii loistavasti silti tolla 1.6 kaasarilla mutta ei päästöstä saa vaan läpi. ja ei se alipaine juttu vaikuta kipinään onko sulla jakajan boxi oikein kytketty ja ottaahan se varmasti maihin sieltä takaa? sitten kato tulpan johto ja pyöriä. että ovat ehjiä jos ei ni kato tuleeko puolalle sähkö. jos tulee niin puola rikki tai sitten puolan johto kappaleina..
Sierra -87 2,0 sedan
Vastaa Viestiin