hidastetaan sen bensan haihtumista kesällä.lapazu kirjoitti: Bensa haihtuu hitaammin kylmässä, lämmin ilma kiihdyttää haihtumista. Ei nyt sentään eri laatuja. Mihin niitä tarvittaisiin?
95E vai 98E bensalla?
Eri firmoillahan on omat lisäaineet mitkä ne heittää sinne sekaan. Samasta tankistahan se joo on alunprin lähtösin.
Noista lisäainemääristä ne erot ja aika pitkälle tulee. Kun tankkiauton kuljettajat ne sinne kippaa täyttövaiheessa. Voipi lorahtaa joskus vähän reilummin ja johskus jää vähän laimeammaks. Ainakin tämmöstä tuttu autonkuljettaja mulle selitti.
Noista lisäainemääristä ne erot ja aika pitkälle tulee. Kun tankkiauton kuljettajat ne sinne kippaa täyttövaiheessa. Voipi lorahtaa joskus vähän reilummin ja johskus jää vähän laimeammaks. Ainakin tämmöstä tuttu autonkuljettaja mulle selitti.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
1.6 cvh ekkerin tankin pistin 95 täyteen viime kesänä. armoton nakutus vedätettäessä oli seuraus. sytytystä säätämällä sai pois. kulutus nousi varmaan liki litran satasella. hyvin lähtee käyntiin. ei ongelmia
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)

Mutta kirjavaa tuntuu olevan käyttö, toiset ajelaa ysikasil ja toiset ysifemmalla, on ilmeisesti myös "sekakäyttäjiä".
Ja joukkonsa on myös se oktaaniluvun säätimen johdon maadoitus porukka.
Olisi vaan kiva tietää, mitä omistajan käsikirja sanoo, itsellä ei kyseistä kirjaa ole.
-Kiitos 8)
Tuli tästä threadista mieleeni että näin taannoni jonkun auton myynti-ilmoituksen jossa mainittiin oikein boldina että ajettu vain 98 pensalla 

Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Ei se bensa vikoja aiheuttanut, vaan lisäaine. Mutta kumminkinMonteonisti kirjoitti:Tuo Teboilin "terva" tukki 90-luvulla suuttimia joistain autoista, anakin opeleista!Teboilhan on kait vielä venäläisten omistama (?), joten voi olla vielä omat litkut? Vai toimittaako Neste nykyään kaikille rikitöntä, tuntus "markkinavoimat" päättävän?

overboost kirjoitti:Tuo Teboilin "terva" tukki 90-luvulla suuttimia joistain autoista, anakin opeleista!
Niin ja se minkä se teki oli venttiilien liimautuminen eikä suutimien tukkiminen.Monteonisti kirjoitti:Ei se bensa vikoja aiheuttanut, vaan lisäaine. Mutta kumminkin
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
99super?
ettei ainakaan sanota ettet käyttäny searchia niin,
jatketaan tätä...
autodata ohjelman mukaan lyijytön käy 86 fordiin, eli mikä tahansa
nykyajan bensa.
mutta ihan mielenkiinnosta, mitä on se 99 super, joka alfamerin
oppaassa sanotaan oikeaksi.
Onko oktaani luvut samat kuin suomessa ?
super?
jatketaan tätä...
autodata ohjelman mukaan lyijytön käy 86 fordiin, eli mikä tahansa
nykyajan bensa.
mutta ihan mielenkiinnosta, mitä on se 99 super, joka alfamerin
oppaassa sanotaan oikeaksi.
Onko oktaani luvut samat kuin suomessa ?
super?
Lyijyllisen aikoina ei ollutkaan 95 oktaania,VesQ kirjoitti:Niin ja nykyiset lyijyttömät ei vastaa niitä arvoja mitkä on annettu joskus 80 luvulla, eli jos kirjassa lukee että minimi oktaani vaikka 95 niin todennäköisesti se tarkoittaa "vanhaa" lyijyllistä 95 ja lyijytön 95 on aivan toista ainetta eikä todennäköisesti toimi
vaan 92,96 ja99.
98 ja 95
katsoin vielä nesteen sivulta:
Korkeaoktaanisempi rikitön Futura 98 eroaa rikittömästä 95-oktaanisesta laadusta käytännössä vain oktaanilukunsa eli puristuskestävyytensä puolesta.
hmmm.
eli jos sytyksen säätö on ainut mitä tarvii tehdä oktaaniluvun vaihtuessa,
niin miksi 98 enää edes on olemassa?
Korkeaoktaanisempi rikitön Futura 98 eroaa rikittömästä 95-oktaanisesta laadusta käytännössä vain oktaanilukunsa eli puristuskestävyytensä puolesta.
hmmm.
eli jos sytyksen säätö on ainut mitä tarvii tehdä oktaaniluvun vaihtuessa,
niin miksi 98 enää edes on olemassa?
Niin no kyllähän jotkut moottorit vaatii suurempaa puristuskestävyyttä. En nyt ite lähtis jostain ferrarista sytytystä säätää että 95:llä voisi ajaa. Niin ja ei ne kaksitahtiset sitä 98 vaadi, ei niissä ole puristuksia paljon mitään(monttupyörissä ym luokkaa 6-8). Kunnon öljy kylläkin tarpeen(männällä kiire)