Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tuli hankittu tommonen 1.3i kone joka on ollu Ka:ssa.
Tarkoituksena asentaa se ton fiestan vanhan koneen tilalle mutta ennen sitä jos siitä sais muutaman heposen kaivettua irti niin olisi kiva
Jos jollain antaa vinkkejä niin hyvä olisi...
PS: Konetta ei toistaiseksi tarkoitus ahtaa... Ja turha ruikuttaa että miksi ei saman tien isompaa konetta... Asenne kysymys...
Nyt en millään muista firmaa, mutta Korjalassa on yksi koneistamo missä hiulattiin appiukon Toyotan kansi vuosi-pari sitten. Siellä saattaisi onnistua tuokin. Kai tuo paikka sieltä löytyy, koska ei niitä taida kovin montaa siellä olla. Jos en väärin muista niin saman kadun varrella kuin Harakiri tai mikä lie varaosaliike.
Pitää yrittää saada selville se paikka... Tarkemmin ku ajattelen niin joskus kuullukkin et siin jossain olis... ja sanottu viel tarkka paikka mut eipä voi enää muistaa
Hmm... kuulin jotaan juttuu et toi moottorikoneistamo ei sen kummemmin kansia viilaile...
Tulin tuossa avanneeksi koneen ja muuten näytti hyvälle mutta yksi nostin oli "sirpaloitunut" Joten nokka oli kyseisen nostajan kohdalta "hieman" kulunut
Elikäs alkaa nokan metsästys kausi
Eikä tuolla moottorimurskaamossa muutenkaan kannata asioida...
Kannattaa oikeasti harkita puhallinta siihen HSC:hen.
Omassa työmatka fiestassa oli 1.1 valencian kaverina vitonen Ihi Dat Webrulla ja MSD:n sytty vehkeillä. Voimaa oli työmatkaamiseen riittävästi.
Nyt tilalle tulee 2.0 silvertop Zetec, vaparina toistaiseksi.
Tosin puhallin ei oo pois suljettu vaihtoehto Pitää vähän miettiä... Mitäs kaikkea pitää ottaa huomioon kun alkaa ahtamaan tollasta konetta? Puristukset alas?
Puristuksiin ei kannata kajota, jos meinaat jollain max. kilolla ajaa. Cooleri kannattaa laittaaa.
Ruiskulla vissiin?
Eipä se mitään ihmeitä vaadi, suurin päätös taitaa olla millä meinaat moottorin ohjausta hoitaa.
Ilmeisesti tämän moottorin vaihtoon ei tarvitse muita muutoksia tehdä kuin jarru sylintereihin jotka isommiksi...
Tuli mieleen että onnistuiskohan ton 1.25 16v koneen laitto tonne fiestan kone huoneeseen kuinka helpolla?
Samalla tavalla se sujuu kuin kaikki muutkin mallisarjaan kuulumattomien moottorien vaihdot, paljon suunnittelua ja omavalmistetta tarvitaan.
Ympäripyöreältähän toi kuulostaa, mutta yleensähän noissa menee 'kaikki uusiksi' ja tuskin kannattaa alkaa luettelemaan kaikkia nippeleitä koneen kiinnityksen rakentamisesta kaasuvaijerin patentoimiseen ja jäähdytysjärjestelmän suunnitteluun.
Ainakin musta suurin ongelma noissa projekteissa on moottorin mahduttaminen sille varattuun paikkaan, mutta 1.25:n kohdalla ei varmaan oo siitä huolta kun onhan noihin CVH:ta ja Zeteciäkin sovitettu.
Taitaa olla hiemän virkeämpi toi 1.25 16v ku 1.3i tikku motti Mutta mutta jos tämän vaihto ehdon toteuttaa niin mitäs tarvii alustan osalta muutella että katsuri ei lähetä ovelta takas?
Niin tuolta sun nettisivulta olin lukevinanikin mutta piti nyt vielä varmistaa tehostinhan tuossa on. 1.3 kiinnikkeethän näyttäisi osuvan kohdalleen suoraan... Olisihan tuo erilainen mk1:nen jos sinne 1.25 iskee kiinni... yritin googlettaa mutta eipä osunu yhtään vastaan...