Ka:n moottorin virittely?
Ka:n moottorin virittely?
Tuli hankittu tommonen 1.3i kone joka on ollu Ka:ssa.
Tarkoituksena asentaa se ton fiestan vanhan koneen tilalle mutta ennen sitä jos siitä sais muutaman heposen kaivettua irti niin olisi kiva
Jos jollain antaa vinkkejä niin hyvä olisi...
PS: Konetta ei toistaiseksi tarkoitus ahtaa... Ja turha ruikuttaa että miksi ei saman tien isompaa konetta... Asenne kysymys...
Tarkoituksena asentaa se ton fiestan vanhan koneen tilalle mutta ennen sitä jos siitä sais muutaman heposen kaivettua irti niin olisi kiva
Jos jollain antaa vinkkejä niin hyvä olisi...
PS: Konetta ei toistaiseksi tarkoitus ahtaa... Ja turha ruikuttaa että miksi ei saman tien isompaa konetta... Asenne kysymys...
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Osaakos joku kertoa kuka täällä "kouvostoliitossa" käsittelis ton kannen?
Nokan ilmeisesti saa rallyracelta?
Nokan ilmeisesti saa rallyracelta?
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Nyt en millään muista firmaa, mutta Korjalassa on yksi koneistamo missä hiulattiin appiukon Toyotan kansi vuosi-pari sitten. Siellä saattaisi onnistua tuokin. Kai tuo paikka sieltä löytyy, koska ei niitä taida kovin montaa siellä olla. Jos en väärin muista niin saman kadun varrella kuin Harakiri tai mikä lie varaosaliike.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Pitää yrittää saada selville se paikka... Tarkemmin ku ajattelen niin joskus kuullukkin et siin jossain olis... ja sanottu viel tarkka paikka mut eipä voi enää muistaa
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Välttämättä ei ole edes pakko missään ammatti pajalla tehä... Riittäisi että joku asiansa osaava tekisi sopivaa korvausta vastaan tietenkin
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Ka:n moottorin virittely?
http://www.kouvolanmoottorikoneistamo.fi/Jogiin kirjoitti:Osaakos joku kertoa kuka täällä "kouvostoliitossa" käsittelis ton kannen?
ja kotkassahan on tietysti eagle racing... http://www.eagleracing.fi/
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Ka:n moottorin virittely?
Hmm... kuulin jotaan juttuu et toi moottorikoneistamo ei sen kummemmin kansia viilaile...
Tulin tuossa avanneeksi koneen ja muuten näytti hyvälle mutta yksi nostin oli "sirpaloitunut" Joten nokka oli kyseisen nostajan kohdalta "hieman" kulunut
Elikäs alkaa nokan metsästys kausi
Tulin tuossa avanneeksi koneen ja muuten näytti hyvälle mutta yksi nostin oli "sirpaloitunut" Joten nokka oli kyseisen nostajan kohdalta "hieman" kulunut
Elikäs alkaa nokan metsästys kausi
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Ka:n moottorin virittely?
Eikä tuolla moottorimurskaamossa muutenkaan kannata asioida...
Kannattaa oikeasti harkita puhallinta siihen HSC:hen.
Omassa työmatka fiestassa oli 1.1 valencian kaverina vitonen Ihi Dat Webrulla ja MSD:n sytty vehkeillä. Voimaa oli työmatkaamiseen riittävästi.
Nyt tilalle tulee 2.0 silvertop Zetec, vaparina toistaiseksi.
Kannattaa oikeasti harkita puhallinta siihen HSC:hen.
Omassa työmatka fiestassa oli 1.1 valencian kaverina vitonen Ihi Dat Webrulla ja MSD:n sytty vehkeillä. Voimaa oli työmatkaamiseen riittävästi.
Nyt tilalle tulee 2.0 silvertop Zetec, vaparina toistaiseksi.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Tosin puhallin ei oo pois suljettu vaihtoehto Pitää vähän miettiä... Mitäs kaikkea pitää ottaa huomioon kun alkaa ahtamaan tollasta konetta? Puristukset alas?
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Ka:n moottorin virittely?
Puristuksiin ei kannata kajota, jos meinaat jollain max. kilolla ajaa. Cooleri kannattaa laittaaa.
Ruiskulla vissiin?
Eipä se mitään ihmeitä vaadi, suurin päätös taitaa olla millä meinaat moottorin ohjausta hoitaa.
Ruiskulla vissiin?
Eipä se mitään ihmeitä vaadi, suurin päätös taitaa olla millä meinaat moottorin ohjausta hoitaa.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Juu ruiskulla on... Ka:n keulilta otettu kone puristukset näyttäs olevan 9.5:1.
Onhan tässä aikaa miettiä että mitä ohjaukselle tehdään
Onhan tässä aikaa miettiä että mitä ohjaukselle tehdään
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Kyllä tuosta nyt toistaiseksi vapari tehdään...
Tutkailtua tuli bmw:n romu kannen venttiilejä ja soviteltua kanteen
Tutkailtua tuli bmw:n romu kannen venttiilejä ja soviteltua kanteen
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Ilmeisesti tämän moottorin vaihtoon ei tarvitse muita muutoksia tehdä kuin jarru sylintereihin jotka isommiksi...
Tuli mieleen että onnistuiskohan ton 1.25 16v koneen laitto tonne fiestan kone huoneeseen kuinka helpolla?
Tuli mieleen että onnistuiskohan ton 1.25 16v koneen laitto tonne fiestan kone huoneeseen kuinka helpolla?
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Ka:n moottorin virittely?
Samalla tavalla se sujuu kuin kaikki muutkin mallisarjaan kuulumattomien moottorien vaihdot, paljon suunnittelua ja omavalmistetta tarvitaan.
Ympäripyöreältähän toi kuulostaa, mutta yleensähän noissa menee 'kaikki uusiksi' ja tuskin kannattaa alkaa luettelemaan kaikkia nippeleitä koneen kiinnityksen rakentamisesta kaasuvaijerin patentoimiseen ja jäähdytysjärjestelmän suunnitteluun.
Ainakin musta suurin ongelma noissa projekteissa on moottorin mahduttaminen sille varattuun paikkaan, mutta 1.25:n kohdalla ei varmaan oo siitä huolta kun onhan noihin CVH:ta ja Zeteciäkin sovitettu.
Ympäripyöreältähän toi kuulostaa, mutta yleensähän noissa menee 'kaikki uusiksi' ja tuskin kannattaa alkaa luettelemaan kaikkia nippeleitä koneen kiinnityksen rakentamisesta kaasuvaijerin patentoimiseen ja jäähdytysjärjestelmän suunnitteluun.
Ainakin musta suurin ongelma noissa projekteissa on moottorin mahduttaminen sille varattuun paikkaan, mutta 1.25:n kohdalla ei varmaan oo siitä huolta kun onhan noihin CVH:ta ja Zeteciäkin sovitettu.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Ka:n moottorin virittely?
Taitaa olla hiemän virkeämpi toi 1.25 16v ku 1.3i tikku motti Mutta mutta jos tämän vaihto ehdon toteuttaa niin mitäs tarvii alustan osalta muutella että katsuri ei lähetä ovelta takas?
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Ka:n moottorin virittely?
No siinähän on se sama 75 heppaa kun 1.4 cvh:ssa ja niitä on katsasteltu ihan vaan 1.3 takasylinterit vaihtamalla. Ja jarrutehostin pitää olla.
Ja kyllä mäkin luulen että toi 1.25 on aikalailla erilainen ajoltaan kuin 1.3 Mut onhan ton 1.25 tekemisessäki ihan toisen kaliperin työmäärä.
Ja kyllä mäkin luulen että toi 1.25 on aikalailla erilainen ajoltaan kuin 1.3 Mut onhan ton 1.25 tekemisessäki ihan toisen kaliperin työmäärä.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Ka:n moottorin virittely?
Niin tuolta sun nettisivulta olin lukevinanikin mutta piti nyt vielä varmistaa tehostinhan tuossa on. 1.3 kiinnikkeethän näyttäisi osuvan kohdalleen suoraan... Olisihan tuo erilainen mk1:nen jos sinne 1.25 iskee kiinni... yritin googlettaa mutta eipä osunu yhtään vastaan...
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.