Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
Tästä aiheesta en ainakaan löytänyt kovin valaisevaa ketjua, joten ehkä sellainenkin olisi paikallaan. Etenkin kun korjausoppaassakaan ei kyseistä toimenpidettä neuvota.
Itse löysin aika hyvät ohjeet Opel Clubin sivuilta http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 5&t=163133, ilmeisesti Vectrassa on hyvin samanlainen lämmitin. Tässä kuitenkin Focukseen täsmällisemmin soveltuva ohje (saa täydentää).
Ohje sopinee ainakin vm. 2004 asti dieselfocuksiin, joiden Eber on mallia D5WZ. Hehku on mallia Beru GH 001, tarkempi malli 0100.226.340. Kannattanee käydä ostamassa etukäteen, paitsi jos haluaa ensin varmistua että omasta on nimenomaan hehku sökönä. Maksaa vähän yli 40€.
Työkaluja tarvitaan ainakin pikku räikkä, 7mm ja 13mm hylsyt sekä torx-kärki, muistaakseni kokoa T15. Myös räikän nivel, jatkovarsi ja peili on hyvä olla.
Kuten tiedettyä, eber sijaitsee tosi hankalassa paikassa. Itse vaihdoin hehkun imu- ja pakosarjan ollessa pois paikaltaan, mutta ilmankin se on mahdollista. Vehje on siis pultattuna kolmella pultilla rintapellissä aika keskellä, imu- ja pakosarjan takana. Käsiksi pääsemiseksi täytynee irrottaa ainakin polttoainesuodatin, egr-jäähdyttimenkin irroituksesta olisi varmasti hyötyä. Jäähdytin on tosin melko tiukasti kiinni pakosarjassa, koska mutterit tuppaavat ruostumaan.
edit: eihän siitä tarvitsekaan sitä egr-jäähdytintä ottaa pois, se pakokaasuputki riittää. Ja turbon putki välijäähdyttimen ja imusarjan väliltä. Polttoainesuodattimestakin riittänee kun nostaa sitä ylöspäin.
Kun tarvittava tila on saatu, täytyy käydä käsikopelolla hommiin, koska kovin hyvin sinne ei näe. Eberiä ei mielestäni kannata lähteä irrottelemaan, siitä tuskin on merkittävää hyötyä. Hehku sijaitsee siis edestäpäin katsottuna vasemmalla puolella, ja käsiksi siihen pääsee irrottamalla laitteen päätykappale. Täältä http://www.preheat.eu/index.php?page=d3w-z-opel-vw löytyy ainakin aika lähelle oikean näköinen räjäytyskuva, tosin kuvan laite on toisin päin.
Avaa eberin vasemmanpuoleisesta (siis edestä päin katsottuna, eli repsikan puoleisesta ) päädystä kaksi kannen laitimmaista torx-ruuvia. Musta kansi ei vielä lähde irti, eikä sitä irroittaa tarvitsekaan. Tämän jälkeen avaa ja vedä pois samasta päädystä kaikki neljä torx-pulttia, joista ala-oikea on aika pitkä. Tämän jälkeen pääty lähtee irti. Se on urissaan mustassa kannessa, joten sitä täytyy ensin vetää taaksepäin.
Kun kansi on irti, irrotetaan sähköliitin. Itse kampesin ruuvimeisselillä kantaosan lukitushälpäreestä ja rikkihän se meni, mutta eipä haitanne. Ei se liitin taida siellä edes mahtua aukenemaan kun kansi on takaisin kiinni.
Kun liitin on irti, saadaan tilaa ja päästään hehkuun käsiksi. Se on eberin päädystä päin katsoen oikeassa reunassa, pystysuunnassa aika keskellä. Tässä vaiheessa siitä peilistä on hyötyä, muuten sinne ei näe. Ensin otetaan hehkun sähköliitin irti, joka on kiinni 7mm mutterilla. Jos ei halua hukata mutua ja prikkaa, kannattaa nappasta ne ulos magneetilla. Tämän jälkeen liitin lähtee pikku sormin tai pihdein tieltä pois.
Itse hehku lähtee 13mm hylsyllä pois, pitkä hylsy on parempi mutta onnistuu lyhyelläkin kun ei paina räikän/jatkon kantaa ihan pohjaan saakka. Sit vaan uusi hehku kiinni, kasatessa ei muuta ihmeellistä kuin että pitää muistaa laittaa se päätykappale niiden kannen uria myöten kiinni. Ja jos se sähköliittimen lukitus on hajoitettu niin tietysti varmistaa sit kun on saanut urilleen sen että se on vielä pohjassa. Ja ei kun koittamaan että joko pöhisee.
Itse löysin aika hyvät ohjeet Opel Clubin sivuilta http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 5&t=163133, ilmeisesti Vectrassa on hyvin samanlainen lämmitin. Tässä kuitenkin Focukseen täsmällisemmin soveltuva ohje (saa täydentää).
Ohje sopinee ainakin vm. 2004 asti dieselfocuksiin, joiden Eber on mallia D5WZ. Hehku on mallia Beru GH 001, tarkempi malli 0100.226.340. Kannattanee käydä ostamassa etukäteen, paitsi jos haluaa ensin varmistua että omasta on nimenomaan hehku sökönä. Maksaa vähän yli 40€.
Työkaluja tarvitaan ainakin pikku räikkä, 7mm ja 13mm hylsyt sekä torx-kärki, muistaakseni kokoa T15. Myös räikän nivel, jatkovarsi ja peili on hyvä olla.
Kuten tiedettyä, eber sijaitsee tosi hankalassa paikassa. Itse vaihdoin hehkun imu- ja pakosarjan ollessa pois paikaltaan, mutta ilmankin se on mahdollista. Vehje on siis pultattuna kolmella pultilla rintapellissä aika keskellä, imu- ja pakosarjan takana. Käsiksi pääsemiseksi täytynee irrottaa ainakin polttoainesuodatin, egr-jäähdyttimenkin irroituksesta olisi varmasti hyötyä. Jäähdytin on tosin melko tiukasti kiinni pakosarjassa, koska mutterit tuppaavat ruostumaan.
edit: eihän siitä tarvitsekaan sitä egr-jäähdytintä ottaa pois, se pakokaasuputki riittää. Ja turbon putki välijäähdyttimen ja imusarjan väliltä. Polttoainesuodattimestakin riittänee kun nostaa sitä ylöspäin.
Kun tarvittava tila on saatu, täytyy käydä käsikopelolla hommiin, koska kovin hyvin sinne ei näe. Eberiä ei mielestäni kannata lähteä irrottelemaan, siitä tuskin on merkittävää hyötyä. Hehku sijaitsee siis edestäpäin katsottuna vasemmalla puolella, ja käsiksi siihen pääsee irrottamalla laitteen päätykappale. Täältä http://www.preheat.eu/index.php?page=d3w-z-opel-vw löytyy ainakin aika lähelle oikean näköinen räjäytyskuva, tosin kuvan laite on toisin päin.
Avaa eberin vasemmanpuoleisesta (siis edestä päin katsottuna, eli repsikan puoleisesta ) päädystä kaksi kannen laitimmaista torx-ruuvia. Musta kansi ei vielä lähde irti, eikä sitä irroittaa tarvitsekaan. Tämän jälkeen avaa ja vedä pois samasta päädystä kaikki neljä torx-pulttia, joista ala-oikea on aika pitkä. Tämän jälkeen pääty lähtee irti. Se on urissaan mustassa kannessa, joten sitä täytyy ensin vetää taaksepäin.
Kun kansi on irti, irrotetaan sähköliitin. Itse kampesin ruuvimeisselillä kantaosan lukitushälpäreestä ja rikkihän se meni, mutta eipä haitanne. Ei se liitin taida siellä edes mahtua aukenemaan kun kansi on takaisin kiinni.
Kun liitin on irti, saadaan tilaa ja päästään hehkuun käsiksi. Se on eberin päädystä päin katsoen oikeassa reunassa, pystysuunnassa aika keskellä. Tässä vaiheessa siitä peilistä on hyötyä, muuten sinne ei näe. Ensin otetaan hehkun sähköliitin irti, joka on kiinni 7mm mutterilla. Jos ei halua hukata mutua ja prikkaa, kannattaa nappasta ne ulos magneetilla. Tämän jälkeen liitin lähtee pikku sormin tai pihdein tieltä pois.
Itse hehku lähtee 13mm hylsyllä pois, pitkä hylsy on parempi mutta onnistuu lyhyelläkin kun ei paina räikän/jatkon kantaa ihan pohjaan saakka. Sit vaan uusi hehku kiinni, kasatessa ei muuta ihmeellistä kuin että pitää muistaa laittaa se päätykappale niiden kannen uria myöten kiinni. Ja jos se sähköliittimen lukitus on hajoitettu niin tietysti varmistaa sit kun on saanut urilleen sen että se on vielä pohjassa. Ja ei kun koittamaan että joko pöhisee.
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
kukas on irrotellut koko eberin sieltä? että paljonko pitää purkaa muita osia pois alta.. mun focuksessa ko. kapistus on täysin mykkänä, kai se pitää ottaa irti ja kiikuttaa testipenkkiin.. ulkolämpötilan anturi oli irrotettu kun auton ostin, laitoin sen kiinni -> ei vaikutusta, oikosuljin liittimen -> ei vaikutusta.
auto on vm. 12/2003
auto on vm. 12/2003
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
omasta autosta on autojobbari poistanut eberin releet ja sulakkeet sulakeboksista, eli kannattanee sinnekkin vilkaista.
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
Mitkäs sulakkeet ja releet tuohon eberiin kuuluu?K.S. kirjoitti:omasta autosta on autojobbari poistanut eberin releet ja sulakkeet sulakeboksista, eli kannattanee sinnekkin vilkaista.
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
Mitkä/missä on eberin sulakkeita ja releitä, auto on -99 tddi focus.K.S. kirjoitti:omasta autosta on autojobbari poistanut eberin releet ja sulakkeet sulakeboksista, eli kannattanee sinnekkin vilkaista.
Jyrki
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
No vaikka minä.samiharju kirjoitti:kukas on irrotellut koko eberin sieltä? että paljonko pitää purkaa muita osia pois alta.. mun focuksessa ko. kapistus on täysin mykkänä, kai se pitää ottaa irti ja kiikuttaa testipenkkiin.. ulkolämpötilan anturi oli irrotettu kun auton ostin, laitoin sen kiinni -> ei vaikutusta, oikosuljin liittimen -> ei vaikutusta.
auto on vm. 12/2003
Kuinkahan usein ulkolämpötila-anturi on Eberiin kytketty. Useimmiten taitaa olla ECU,
joka sitä katsoo (tai ajotietokone). Uudemmissa ehkä sitten, kuten D5WS.
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
Nyt on hehku vaihdettu, oli liki mahdottoman oloinen projekti. Päältä noita kahta ruuvia ei ilmeisesti olisi tarvinnut irroittaa, taaempi oli pirun vaikea irroittaa. Lisäksi tuossa oli ristipääruuvit, 2 alempaa kuusiokolot. Liittimestä oli pakko jättää tiiviste pois, eikä sittenkään meinannut onnistua menemään kokoon. Hehku oli mykkä, mutta Eberi ei toimi edelleenkään.
Hopan testiohjelma ei saanut yhteyttä Eberiin, äsken pyörähdin luettamassa koodeja. Täytyy alkaa etsimään missä kapineen sulakkeet ja releet on. Josko tuon vielä saisi toimimaan, voihan siitä tietysti olla ohjainkorttikin rikki. Seuraavan kerran irroitan kyllä koko vehkeen, ainakin senjälkeen tiedän kumpi tapa on helpompi.
-Jyrki
Hopan testiohjelma ei saanut yhteyttä Eberiin, äsken pyörähdin luettamassa koodeja. Täytyy alkaa etsimään missä kapineen sulakkeet ja releet on. Josko tuon vielä saisi toimimaan, voihan siitä tietysti olla ohjainkorttikin rikki. Seuraavan kerran irroitan kyllä koko vehkeen, ainakin senjälkeen tiedän kumpi tapa on helpompi.
-Jyrki
Jyrki
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
Tarkista myös piuhat.
Harvoin kai käy niin, ettei Hopan testeri saa edes yhteyttä.
Releitä ei kai ole, ellei sitten lisäkontrolliyksikössä (parkkilämmitinsarja),
ja sulakekin taitaa yleensä olla erillisessä pitimessä akun lähistöllä (ei siis sulakeboksissa).
Eber itse ohjaa polttoainepumppua (ei siis releitä sielläkään).
Jos etsiskelet mun lätinöitä täältä ja autosähköpuolelta, saatat löytää
linkkejä manuskoihin. Varsinkin Focukseen ja D5WZ:aan liittyviä.
Niistä voisit katsella ainakin sähkökuvat.
Harvoin kai käy niin, ettei Hopan testeri saa edes yhteyttä.
Releitä ei kai ole, ellei sitten lisäkontrolliyksikössä (parkkilämmitinsarja),
ja sulakekin taitaa yleensä olla erillisessä pitimessä akun lähistöllä (ei siis sulakeboksissa).
Eber itse ohjaa polttoainepumppua (ei siis releitä sielläkään).
Jos etsiskelet mun lätinöitä täältä ja autosähköpuolelta, saatat löytää
linkkejä manuskoihin. Varsinkin Focukseen ja D5WZ:aan liittyviä.
Niistä voisit katsella ainakin sähkökuvat.
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
-03 focukseni käytin merkkiliikkeessä Eberin vikakoodien luvussa kesällä kun oli kevättalvella ko. mööpeli täysin pimeenä. paloilmapuhallin ei pelaa, oli diagnoosi, ja laite oli sulkenut sen vuoksi itsensä. vikakoodien luku/nollaus aktivoi laitteen uudelleen toimintaan vioista huolimatta.. nyt ekoilla nollakeleillä ja pikkupakkasilla EBERISSÄ ON ELÄMÄÄ, eli sankan savupilven saattelemana lähtee käyntiin, savutus loppuu parin-kolmen minuutin jälkeen jolloin laite pelaa normaalisti ja paloilmapuhallinkin puhkuu pontevasti.
Että näin paljon oikeaan testerin vikakoodit osuivat.. olisko se vain ollu karstassa ja sen takia puhallin jumissa tms? tuo savutus pitää saada pois kyllä, hehku kai se 99% syy vai kuinka?
Että näin paljon oikeaan testerin vikakoodit osuivat.. olisko se vain ollu karstassa ja sen takia puhallin jumissa tms? tuo savutus pitää saada pois kyllä, hehku kai se 99% syy vai kuinka?
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
Sähkökuvat löytyi tuolta jostain linkistä, kiitoksia etsijälle. Kaikki sähköt tulee normaalisti, eikä liitin näyttänyt hapettuneelta. Riihikallion Auton työnjohtaja joka tuon vikakoodeja koitti lukea sanoi kyllä uudenmallisen testerin toimivan hieman epävarmasti näissä vanhemmissa, olivat joskus käyttäneet viikkokelloa eberin lukuun ja nollaukseen. Kun nyt tietäisi varmaksi että tuohon saa kohtuuvaivalla elon voisi ostaa tuon viikkokellon jolla viat voisi nollata. Vaikka kaiketi taitaisi jäädä plussan puolelle vaikka käyttäisi kelloa vain kerran vikakoodien lukuun ja möisi sen eteenpäin. Täytyy varmaan tilata tuo kello, onkoha preheat 70€ hinnalla halvin paikka?
-Jyrki
-Jyrki
Jyrki
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
No ainakin halvimmasta päästä.
Kannattanee vielä varmistaa, että diagnostiikka toimii D5WZ:n kanssa.
D5WZ käyttää EOBD/KWP2000-protokollaa diagnostiikkaan.
EOBD/KWP2000-protokolla käyttää rautatasolla EOBD/K-line protokollaa.
joten voipi hyvinkin toimia. Ainakin Easystart T:n asennusmanuskassa
puhutaan K-line piuhasta.
Itselläni on 7-päivän moduulikello (kun vielä ehtisi laittaa paikalleen),
Se ainakin osaa D5WZ:n (myös "fordisoidun") diagnostiikan.
Olisihan tuo Easystart siistimpi ja pienempi. Menisi minikellon tilalle.
Tuo moduulikello on aikalailla isompi "klohjo".
Kannattanee vielä varmistaa, että diagnostiikka toimii D5WZ:n kanssa.
D5WZ käyttää EOBD/KWP2000-protokollaa diagnostiikkaan.
EOBD/KWP2000-protokolla käyttää rautatasolla EOBD/K-line protokollaa.
joten voipi hyvinkin toimia. Ainakin Easystart T:n asennusmanuskassa
puhutaan K-line piuhasta.
Itselläni on 7-päivän moduulikello (kun vielä ehtisi laittaa paikalleen),
Se ainakin osaa D5WZ:n (myös "fordisoidun") diagnostiikan.
Olisihan tuo Easystart siistimpi ja pienempi. Menisi minikellon tilalle.
Tuo moduulikello on aikalailla isompi "klohjo".
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
Hetkinen, nyt vasta huomasin että Easystart T on eri asia kuin 7-päivän moduulikello. Sellaista ei mielestäni ollut enää missään myynnissä. No, kohta on Easystart T halvalla Huutonetissä jollei toimi... Vielä pitäisi askarrella ohjainpaketti pumpun ja puhaltimen ohjausta varten, pumppu löytyy kotoa ja loput vaatinee pari relettä, diodia tms ja vähän aikaa, jotta saa kellokäytön toimimaan. Tietty edellyttää että varsinainen lämppäri lähtee tulille .turboruuvi kirjoitti:Kannattanee vielä varmistaa, että diagnostiikka toimii D5WZ:n kanssa.
D5WZ käyttää EOBD/KWP2000-protokollaa diagnostiikkaan.
EOBD/KWP2000-protokolla käyttää rautatasolla EOBD/K-line protokollaa.
joten voipi hyvinkin toimia. Ainakin Easystart T:n asennusmanuskassa
puhutaan K-line piuhasta.
Itselläni on 7-päivän moduulikello (kun vielä ehtisi laittaa paikalleen),
Se ainakin osaa D5WZ:n (myös "fordisoidun") diagnostiikan.
Jyrki
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
Löysitkö linkin siihen parkkilämmitinsarjan manuskaan?
Siinähän on looginen kytkentä esitetty.
No täältä löytyy.
[edit]
Ai niin, kyselin eeperiltäjioskus viime vuodenvaihteen jälkeen:
Moi, vielä pari kyssäriä:
1. Onko se moduulikello justiinsa tuo 7-päivän ajastin (osanumero 22 1000 30 36 00)?
2. Lähetätkö kotiin laskun kera vai postiennakolla?
3. Onko, ja jos on, mitä maksavat kiinnitykset ("bezel" ja "bracket")?
4. Onko vielä tietoa siitä, osaako Easystart T D5WZ:n diagnostiikan?
5. Mitenkäs se tilaus pitäisi tehdä? Riittääkö sähköposti?
Jos on varmaa, että Easystart T osaa D5WZ:n diagnostiikan, haluaisin sellaisen.
Muussa tapauksessa, jos moduulikello on nimenomaan tuo mainittu osanumero, niin sitten
olisin tilaamassa sellaisen.
Kunhan saat vastattua kysymyksiin, niin voisin laittaa tilausta liikkeelle.
Mulle vastattiin:
Tervehdys!
Tuli vähän probleemia, modulikello kuulemma osaa diagnostiikan, Easystart T:tä ei ole tutkittu?! Kannattaa varmistaa Wihurilta asia, jos siellä sattuisivat tietämään. Perus Hydroniccien koodit siis Easystart T osaa.
Modulikellon numero oikein. Siinä on viikkoajastus ja vikadiagnostiikka.
Kiinnityksistä ei ole valitettavasti tietoa, ei olla aiemmin toimitettu.
Sähköpostiin tilausvahvistus riittää, laitamme yleensä postiennakolla.
PS. Ei kauheasti uutta tietoa tällä kertaa.
Siinähän on looginen kytkentä esitetty.
No täältä löytyy.
[edit]
Ai niin, kyselin eeperiltäjioskus viime vuodenvaihteen jälkeen:
Moi, vielä pari kyssäriä:
1. Onko se moduulikello justiinsa tuo 7-päivän ajastin (osanumero 22 1000 30 36 00)?
2. Lähetätkö kotiin laskun kera vai postiennakolla?
3. Onko, ja jos on, mitä maksavat kiinnitykset ("bezel" ja "bracket")?
4. Onko vielä tietoa siitä, osaako Easystart T D5WZ:n diagnostiikan?
5. Mitenkäs se tilaus pitäisi tehdä? Riittääkö sähköposti?
Jos on varmaa, että Easystart T osaa D5WZ:n diagnostiikan, haluaisin sellaisen.
Muussa tapauksessa, jos moduulikello on nimenomaan tuo mainittu osanumero, niin sitten
olisin tilaamassa sellaisen.
Kunhan saat vastattua kysymyksiin, niin voisin laittaa tilausta liikkeelle.
Mulle vastattiin:
Tervehdys!
Tuli vähän probleemia, modulikello kuulemma osaa diagnostiikan, Easystart T:tä ei ole tutkittu?! Kannattaa varmistaa Wihurilta asia, jos siellä sattuisivat tietämään. Perus Hydroniccien koodit siis Easystart T osaa.
Modulikellon numero oikein. Siinä on viikkoajastus ja vikadiagnostiikka.
Kiinnityksistä ei ole valitettavasti tietoa, ei olla aiemmin toimitettu.
Sähköpostiin tilausvahvistus riittää, laitamme yleensä postiennakolla.
PS. Ei kauheasti uutta tietoa tällä kertaa.
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
Joo, kyllä sekin tässä koneella jo on ja näytti suurinpiirtein siltä mitä olin jo ajatellut. Vielä en vaan ollut ottanut kynää ja paperia joilla ainakin mun on helpompi suunnitella kuin vain päissäni. Vielä muuten kiitos noiden tiedostojen valmiiksi etsimisestä, säästyy työnantajan aikaa
Jyrki
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
Se manuska on muuten peräisi kanadan Esparilta (=rapakontakainen Eberspächer) .
Valittivat, ettei löytynyt kuin ruotsinkielinen.
Eberspächeriltä tai Vihurilta ei löytynyt sitä manuskaa millään kielellä (kuulemma).
Valittivat, ettei löytynyt kuin ruotsinkielinen.
Eberspächeriltä tai Vihurilta ei löytynyt sitä manuskaa millään kielellä (kuulemma).
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
Ohhoijaa. Eipä Easystart T päässyt keskusteluyhteyteen, ei kylmänä eikä kuumana eikä siltä väliltä. Eli ei toimi tuolla kellolla tai mun Eberi ei toimi. Pakko se varmaan on käydä vielä jossain piuhan nokassa, senverran ahdas tuo paketti on kaivaa pöydälle ihmeteltäväksi.jiipee62 kirjoitti: Hetkinen, nyt vasta huomasin että Easystart T on eri asia kuin 7-päivän moduulikello. Sellaista ei mielestäni ollut enää missään myynnissä. No, kohta on Easystart T halvalla Huutonetissä jollei toimi... Vielä pitäisi askarrella ohjainpaketti pumpun ja puhaltimen ohjausta varten, pumppu löytyy kotoa ja loput vaatinee pari relettä, diodia tms ja vähän aikaa, jotta saa kellokäytön toimimaan. Tietty edellyttää että varsinainen lämppäri lähtee tulille .
Jyrki
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
Focus mk2.5 2.0tdci powershift
Mondeo 1,8 Sedan -02 konepoks ja pois
Mondeo 1,8 Sedan -02 lunariin
Mondeo 2,0 CLX -93 alle 200tkm, ei tätäkään enää.
Focus TDdi Ghia stw -99 vaihdettu pois 01/-10
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Eberin hehkun vaihto-ohje Focukseen
Jos se 7-päivän moduulikello kiinnostaa, kysypäs eeperiltä(info@eeperi.com).
Wihurinkin (autola) sivuilla näkyy kapine, mutta en tiedä myykö se yksityishenkilöille.
Ties vaikka preheatiltakinerikseen kysymällä...
Wihurinkin (autola) sivuilla näkyy kapine, mutta en tiedä myykö se yksityishenkilöille.
Ties vaikka preheatiltakinerikseen kysymällä...