katkennut pyöränpultti
katkennut pyöränpultti
Renkaita vaihtaessa pääsi noin käymään. Eli Mk1 mondeon etupyörästä katkesi pultti, rengas nyt vain 3 pultilla kiinni.
Onko millainen homma vaihtaa? Täytyykö puoli autoa purkaa vai riittääkö jarrusatula ja levy? Tarviiko jotain erikoistyökaluja?
Onko millainen homma vaihtaa? Täytyykö puoli autoa purkaa vai riittääkö jarrusatula ja levy? Tarviiko jotain erikoistyökaluja?
Re: katkennut pyöränpultti
Jarrulevy ja satula pois ja esim. 3 kg pajavasaralla lyöt katkenneen pultin pois..
Ei edes sitäkään. Omat sain asennettu jarrulevy paikoillaan. Uusi pultti kiristetään paikoilleen holkilla ja toisella mutterilla (älä käytä pyörän omat mutterit, ne tuhoutuu helposti). Uusi pultti on 1-1,50 euroa Fordilta.mk1sierra kirjoitti:Jarrulevy ja satula pois ja esim. 3 kg pajavasaralla lyöt katkenneen pultin pois..
Miten se katkennu pultti sieltä kierteiltään lyömällä irtoo...mk1sierra kirjoitti:Jarrulevy ja satula pois ja esim. 3 kg pajavasaralla lyöt katkenneen pultin pois..

Mulla katkes takaiskarin alapultit ja kyllä ne tyngät piti porailla ulos sieltä...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Ne ei ole kierteillä, riittää kun lyö.tursas kirjoitti: Miten se katkennu pultti sieltä kierteiltään lyömällä irtoo...![]()
Mulla katkes takaiskarin alapultit ja kyllä ne tyngät piti porailla ulos sieltä...
siellä pyöränpultissa on poori( vai onko se spoori)...se on noin millin pari ehkä isompi kuin itse reikä mikä on navassa. ja lähtee ihan helposti naputtamalla.....itse jouduin vaihtamaan pidemmät pultit vanteiden takia ja ruuvasin vanhan pultin päähän peltivanteen mutterin ja naputin siihen.
eihän siinä iskarin alapääs pitäs mitää kierteitä kyl olla? ooks miettiny et se oli varmaan niin perhanaan ruostees että ei sen takii lähteny käsin vetämällä.
eihän siinä iskarin alapääs pitäs mitää kierteitä kyl olla? ooks miettiny et se oli varmaan niin perhanaan ruostees että ei sen takii lähteny käsin vetämällä.
2016 Focus RS
2006 Mondeo ST220
2006 Mondeo ST220
Boorit
Iskarin alapää läpipultilla kiinni, eli ei ois tarvinnu poranterää siihen tylsyttää.. 

Läpipultit (2 kpl ja erikokoisia) on, mutta mutteri hitsattu kiinni sieltä yläpuolelta, pahassa kolossa ja ruosteessa tietysti, kun napsu poikki, ainakin Farkussa. En siihen keksiny muuta ku porata alapuolelta ja välillä käydä ostamassa lisää teriä..mk1sierra kirjoitti:BooritIskarin alapää läpipultilla kiinni, eli ei ois tarvinnu poranterää siihen tylsyttää..

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Juu no en tiiä nuista farmari malleista, kokemusta vain 3d ja sedan..tursas kirjoitti: Läpipultit (2 kpl ja erikokoisia) on, mutta mutteri hitsattu kiinni sieltä yläpuolelta, pahassa kolossa ja ruosteessa tietysti, kun napsu poikki, ainakin Farkussa. En siihen keksiny muuta ku porata alapuolelta ja välillä käydä ostamassa lisää teriä..