ford sierra 2.0is
ford sierra 2.0is
elikkäs hommasin tollasen vm.87 is sierran..., pitäs nyt vaan saada tehoja vähän lisää.., millasta kannattas tehä et joku 150-160hv sais rikki.
Re: ford sierra 2.0is
Peltisatsi ja kunnon putkisto ja OHC:n kiree nokkakaan ei aivan sikana maksa. Ja sit ruisku pois ja tuplat.
No ruiskua ei välttämättä kannata pois ottaa. Se riittää varmaan 150-170hv oikein ruuvattuna. Sit porttaa kannen ja laskee sitä. Ja vauhtipyörästä pari kiloa pois. Noilla eväillä sain oman OHC:n aikoinaan kulkemaan. Ja oli tupla paikassa.

No ruiskua ei välttämättä kannata pois ottaa. Se riittää varmaan 150-170hv oikein ruuvattuna. Sit porttaa kannen ja laskee sitä. Ja vauhtipyörästä pari kiloa pois. Noilla eväillä sain oman OHC:n aikoinaan kulkemaan. Ja oli tupla paikassa.
Re: ford sierra 2.0is
yheltä häiskältä kuulin että is:n vauhtipyörään ei kannata koskee ku menee vaan huonommaks..., pitäsköhän toi paikkaansa..
Re: ford sierra 2.0is
Sama sen pitäis olla kaikissa ohareissa... Omissa ainakaan mitään eroo...
Re: ford sierra 2.0is
No, tuossahan olisi miulle ratkaisu kaasariongelmiinJuutas kirjoitti:Peltisatsi ja kunnon putkisto... Ja sit ruisku pois ja tuplat.

Re: ford sierra 2.0is
Kai se riippuu mistä, uudet vai vanhat, merkki? 500-1000€ Ruisku vois olla parempi... Riippuu tietenki käytöstä...
Re: ford sierra 2.0is
Koneenvaihtoon en viitsi alkaa, mutta uusi Weberin tarvikekaasari ja peltipakosatsi voisi tuoda tuohonkin koslaan ihan uutta puhtia. Tuplakaasaria tuskin hankkisinkaan vaan tyydyn normipirteään vakiotehoon.
Jos tuohon uusin kaasarin ja hankin peltipakosatsin, millaisia tehovaikutuksia sillä on nykyiseen hieman "puhdittomaan" meininkiin?
Ei tuo aivan laiska ole mutta jos kaasari olisi kunnollinen, olisi ripeyttä huomattavasti enemmän. Pakoputkisto on aika uusi joten en taida viitsiä investoida putkiston vaihtamiseen. Onko siis peltipakosarjalla vaikutusta jos ei hanki tehoputkistoa?
Jos tuohon uusin kaasarin ja hankin peltipakosatsin, millaisia tehovaikutuksia sillä on nykyiseen hieman "puhdittomaan" meininkiin?
Ei tuo aivan laiska ole mutta jos kaasari olisi kunnollinen, olisi ripeyttä huomattavasti enemmän. Pakoputkisto on aika uusi joten en taida viitsiä investoida putkiston vaihtamiseen. Onko siis peltipakosarjalla vaikutusta jos ei hanki tehoputkistoa?
Re: ford sierra 2.0is
Mä en huomannu 4-2-1 peltisatsilla mitään tehonlisäystä tuossa. Vasta kannen lievä porttaus auttoi sekä hieman isompi kaasutin. Kai noilla joku 5-10hp tuli lisää perstuntumalla. Laiska paska silti.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: ford sierra 2.0is
Eiköhän se vähän niin oo, että, peltisarjalla ei muuten vakiossa autossa tee yhtikäs mitään, eikä vallankaan jos on muuten ihan vakio putki. Se ny vaan on niin, että se virittely maksaa rahaa, ja jos ei ole valmis tekemään uhrauksia, kuten uusi vakioputki mäkeen, niin eiköhän se ole parempi antaa sen auton olla ihan vakio..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: ford sierra 2.0is
Juu, mitäs tämä erä monien tuntema Foordi harrastaja oli vaihtanut Sierraansa tuplat, muuten muistaakseni jättänyt suht vakioksi, niin 130 heppaa sillä irtosi. Onko se sitten jotain +15 heppaa noin suurin piirtein... Että eipä pelkän peltisatsin vaihdolla voi kovin suurta teholisää odottaa. Edes perstuntumalla.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: ford sierra 2.0is
Näin on, eikä miulla ole mitään tarkoitusta tuota viritellä. Lähinnä ne toimenpiteet on tarkoitus tehdä, mitkä tuovat auton mahdollisimman lähelle normaalin vakion tehoja. Nythän se ei sitä ole johtuen kaasarista.Sierra2.3-16v kirjoitti:Se ny vaan on niin, että se virittely maksaa rahaa, ja jos ei ole valmis tekemään uhrauksia, kuten uusi vakioputki mäkeen, niin eiköhän se ole parempi antaa sen auton olla ihan vakio..
"Ylimääräinen virittely" voisi tulla myöhemmin kyseeseen jos putki pitää muutenkin vaihtaa ja jos vaikka löytyisi käytettyinä sopuhintainen peltipakosarja-pakoputki -yhdistelmä.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: ford sierra 2.0is
No siinä tapauksessa aloita siitä kaasarista, jos siihen on saatavana jotain weberin korvauskaasutinta, niin sellanen, ja sitten vielä säädättäis sen jollain kaasutinexpertillä, suuttimet sun muut kohdalleen, eiköhän tehot palautuis kohdilleen.. Vaikka ei sekään mitään halpaa ole.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: ford sierra 2.0is
Eli kyseessä on ollut ruisku ohc pohjana. Enpä kyllä jaksais uskoa että pelkillä tuplilla sais 130hp..Beornegar kirjoitti:Juu, mitäs tämä erä monien tuntema Foordi harrastaja oli vaihtanut Sierraansa tuplat, muuten muistaakseni jättänyt suht vakioksi, niin 130 heppaa sillä irtosi. Onko se sitten jotain +15 heppaa noin suurin piirtein... Että eipä pelkän peltisatsin vaihdolla voi kovin suurta teholisää odottaa. Edes perstuntumalla.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: ford sierra 2.0is
Ruisku ohari tosiaan. En nyt tarkkaan muista oliko jotain muutakin laitellut, mutta ei kyllä mitään maininnan arvoista ainakaan, koska en sitä muistatonskulus kirjoitti:Eli kyseessä on ollut ruisku ohc pohjana. Enpä kyllä jaksais uskoa että pelkillä tuplilla sais 130hp..

Edit: muistin väärin, olihan siinä Burton BF134 vääntönokka, säädettävällä nokkapyörällä sekä Marteliuksen peltisatsi ja putkisto.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: ford sierra 2.0is
Lähes vastaavasta paketista + kanavien siistimisellä on otettu mega sruikan kanssa +170hv.Beornegar kirjoitti: Edit: muistin väärin, olihan siinä Burton BF134 vääntönokka, säädettävällä nokkapyörällä sekä Marteliuksen peltisatsi ja putkisto.
Itsellä on tällä hetkellä täysin vakio kaasarikone (edes koloja suuttimelle jaksanut tehdä) johon kylkiin istutettu hx35/säädettävä ruisku niin 1,2 ahdoilla on tullut tuota kiusattua eikä ole poikinut paitsi vakio kannentiiviste. Voimaa on tullut sen verran lisää ettei kytkin enään kestä 4/5:lla vetellä kuin 0,7 asti sen jälkeen alkaa luistamaan.
Täys paineilla on max ennakoiksi laitettu vain 13 astetta ja tuossa oli kytkimen keston kohta joten en edes viitsinyt kokeilla suuremmilla ennakoilla.
Ja affenistollakin 4 kierrosta ajoin sen mitä kaasun kanssa sai hakemalla ettei kytkin ala luistaa.
Sen verran kuitenkin vauhtia sai että takana toyo progres t1r alkoi näyttää pehmenemisen merkkejä( paljon kehutut mutta omasta mielestä

gti golo palloilija
Re: ford sierra 2.0is
Mitä tuo lähes vastaava tarkoittaa? Ilmeisesti joku rajumman puoleinen nokka ollut, tuskin BF134:lla saa 170hp..?
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: ford sierra 2.0is
Voin kertoa oman kokemuksen iS virityksistä..
Omaan -88 115hv sierraan tehtiin kansi (kosunen), kireämpi nokka, peltisarja, tehoputki, bensan paineen säädin ja vapaavirtaus suodatin.. Lopuksi vielä auto säädettiin (chippi) Karalalla ja lopputulos oli 140hv/190nm
kieltämättä pettynyt olin, rahoilla mitä koneeseen laitoin olisin ostanut Cossun tekniikan..
koko kone rempattiin ennen kun mitään aloitettiin tekemään joten väljä kone ei ollut ja bensaa kului kans vakiota aika paljon enemmän.. Että opin kerralla et vaparia en viritä muuten kuin turbolla
Omaan -88 115hv sierraan tehtiin kansi (kosunen), kireämpi nokka, peltisarja, tehoputki, bensan paineen säädin ja vapaavirtaus suodatin.. Lopuksi vielä auto säädettiin (chippi) Karalalla ja lopputulos oli 140hv/190nm

koko kone rempattiin ennen kun mitään aloitettiin tekemään joten väljä kone ei ollut ja bensaa kului kans vakiota aika paljon enemmän.. Että opin kerralla et vaparia en viritä muuten kuin turbolla

Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Re: ford sierra 2.0is
134:lla nimen omaan.tonskulus kirjoitti:Mitä tuo lähes vastaava tarkoittaa? Ilmeisesti joku rajumman puoleinen nokka ollut, tuskin BF134:lla saa 170hp..?
Ford Motosportin GP1 venat (44.5/38.1) ,tuplajouset + teräslautaset ,Piper cams 134 nokka,säädettäva nokkapyörä,kanavat portattu,pakosarja/putkisto, vakio ruiskulla +150hv
Ja ahdetussa on sitten otettu ihan kohtuu lukemia. Tosin meneehän se vakio nokkakin 330 asti ihan helposti.
gti golo palloilija
Re: ford sierra 2.0is
Justiinsa. Toiset vaan sanoo että tuo BF134 on ns. vääntönokka. Paljon nostoja mutta asteita about sama mitä vakionokassa ja että soveltuu lähinnä turbokoneisiin. Katselin vaan kun olisi suht edullinen, rallyracefin:ltä 265euroa koko nokkasarja. Jospa tuo sittenkin olisi varteenotettava vaihtoehto vapariin?
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: ford sierra 2.0is
Itseä kiinnostaa tämä tehojen haku vaparina niin ikään. Jotkut väittää että yli 285 asteinen nokka ei toimi ruiskun kanssa ja ei muka mene edes päästöistä läpi.. Mutta tämä koskee kaiketi vain vakioruiskua ja suuttimia..? Oma suunnitelma pohjautuisi efi ohariin, 300 asteiseen nokkaan ja moottorin ohjauksena toimisi Megasquirt. Onko vakio imusarja sitten kelvoton jyrkempien nokkien kanssa?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: ford sierra 2.0is
Ei mennyt bp285 päästöistä läpi testatessa sitä(tiedossa oli ongelma).
Oli ollut aikaisemmin täysin vakio is:ssä eikä onnistunut siinäkään. Itellä oli cossun ruisku eikä toivoakaan. Alle 1100rmp alkoi alipaineet ainakin mulla kadota lähes kokonaan(38/44.5 venat)
Ongelmana on liian suuri overlapp (imu/pako puolet on auki yhtäaikaa) ja tuosta seuraa hc arvojen kohoaminen. itellä oli 0.40 venä väljykset ja hc:t pyöri 2500 paikkeilla.
Oli ollut aikaisemmin täysin vakio is:ssä eikä onnistunut siinäkään. Itellä oli cossun ruisku eikä toivoakaan. Alle 1100rmp alkoi alipaineet ainakin mulla kadota lähes kokonaan(38/44.5 venat)
Ongelmana on liian suuri overlapp (imu/pako puolet on auki yhtäaikaa) ja tuosta seuraa hc arvojen kohoaminen. itellä oli 0.40 venä väljykset ja hc:t pyöri 2500 paikkeilla.
gti golo palloilija
Re: ford sierra 2.0is
No mikä on sitten maksimissaan jyrkin ja suuri nostoisin nokka, jonka voi laittaa ruisku ohariin? Siis siten että se läpäisee päästöt, kyseessä auto vuodelta -84... Kuinka suuria teho/rpm- lukemia koneesta voi sitten ylipäänsä vaparina hakea, siten että se täyttää edelleen päästövaatimukset?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER