Escort -91 käsijarrun kiristys

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Avatar
Artturix
Viestit: 65
Liittynyt: 01 Maalis 2009 12:56

Escort -91 käsijarrun kiristys

Viesti Kirjoittaja Artturix »

Terve!
Mistäs tossa escossa kirisitetään käsijarru?
Ford Escort Cabriolet -92
Saab 9-3 AERO -01
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
tursas
Viestit: 4113
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort -91 käsijarrun kiristys

Viesti Kirjoittaja tursas »

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
Artturix
Viestit: 65
Liittynyt: 01 Maalis 2009 12:56

Re: Escort -91 käsijarrun kiristys

Viesti Kirjoittaja Artturix »

Kiitokset.
Ford Escort Cabriolet -92
Saab 9-3 AERO -01
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Avatar
Artturix
Viestit: 65
Liittynyt: 01 Maalis 2009 12:56

Re: Escort -91 käsijarrun kiristys

Viesti Kirjoittaja Artturix »

Nyt tuli kiristettyä käsijarru. Ilmeni semmoinen seikka että toinen pyörä ei lukkiudu yhtäpaljon kuin toinen, vaikka tämän huonommin lukkiutuvan jarru laahaa enemmän kuin lukkiutuvan.
Tästä ei varmaan kuitenkaan ole mitään haittaa?
Ford Escort Cabriolet -92
Saab 9-3 AERO -01
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
tursas
Viestit: 4113
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort -91 käsijarrun kiristys

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mun muistaakseni ainakin Sierrassa pitää ensin säätää jarrukengät, molemmilta puolilta, sieltä jarrurummun sisältä mahdollisimmän lähelle laahausta ja vasta sitten kiristää/säädellä kässärivaijeria, Escoista en tiedä..ja vaijeri ja jokainen vaijerin mutka rasvata..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Escort -91 käsijarrun kiristys

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Kannattaa tarkastaa se automaattisäädön hammastus, nimittäin sitä on luultavastin jos jonkinmoinen seppä säätänyt ja ne hampaat on kulunu, ei tuu pitämään kun se luiskahtaa löysemmälle. Ei olisi varmaankaan pahitteeksi jos uusisit ne molemmin puolin, ei nimittäin maksa paljoakaan muistaakseni. Niin ja samalla kannattaa karhentaa kenkien kitka pinnat sekä rumpu hiomapaperilla.
Vastaa Viestiin