Vaihdoin mondeoon levyt,jarrupalat,jarrusylinterit ja jarrupääsylinterin.
muuten jarrut toimii ,kun pitäisi ja riittävä jarrutus teho saavutettu.
Mutta kun auto on käynnissä niin poljin painuu pohjaan asti siittä katsastus mies ei ollu iloinen.
Jarrut ilmattu montakertaa ja nyt on varmistunut ,että jarru järjestelmässä ei ole yhtään ilmaa.
Missä vika ? mitä pitäisi tehdä?
Jos joku viisaampi osaisi kertoa jotain.
Mondeo 2003 trend wagon jarru ongelma
Re: Mondeo 2003 trend wagon jarru ongelma
Yksi hieman etäisempi mahdollisuus on, että jarruja ilmatessa pääsylinterin männän tiivisteet ovat männän pohjatessa vioittuneet sylinterissä olleista epäpuhtauksista. Esim joissakin ilmausohjeissa (muistaakseni mm. engl.kielisessä Wikissä) kehotetaan asettamaan puupalikka jarrupolkimen ja lattian väliin, ettei näin pääsisi käymään.
Re: Mondeo 2003 trend wagon jarru ongelma
Voihan tuokin olla syynä pitää tarkistaa tiivisteet.
Ihmetyttää vai ,että jarruihin kuitenkin tulee tarpeeksi painetta etu vasen 3.0 oikea 2.9 taka vasen 1.8 ja oikea 1.7 .
Laitan viestiä , kun olen tarkistanut tiivisteet
Ihmetyttää vai ,että jarruihin kuitenkin tulee tarpeeksi painetta etu vasen 3.0 oikea 2.9 taka vasen 1.8 ja oikea 1.7 .
Laitan viestiä , kun olen tarkistanut tiivisteet

Re: Mondeo 2003 trend wagon jarru ongelma
Kiitoksia vastauksesta.
Alko vika selviään , kun tarkastin tiivisteiden kuntoa ,vaikka uusi jarrupääsylinteri oli täysin identtinen ja (sarja)numero oli sama, kuin vanhassa.
Kuitenkin niissä oli pieni ero mitä ei osannu edes katsoa heti,eli uudessa sylinterissä oli sylinterimännänvarsi reilu sentin lyhyempi ,joten sylinteri ei päässyt toimii vasta ,kun jarrupoljin oli painettu pohjaan asti .
Vaihdoin männän vanhasta uuteen sylinteriin,niin johan alko toimiin.
(tehdastilaus ei saanu muualta)
Mitä tästä opimme vaikka ostaisi täysin samanlaisen varaosasylintrin (Boss) niin kuitenkin nissä voi olla eroja tai Bossin tehtaalla on ollu joku kesähessu mikä on kasannu väärän männän sylinteriin
.
Niin se vielä piti mainita, tiivisteet oli täysin kunnossa.
(reklamaatio tehtaalle jos jollain on sama ongelma)
Kiitoksia vielä kerran vastauksesta siittä oli paljon apua.
Alko vika selviään , kun tarkastin tiivisteiden kuntoa ,vaikka uusi jarrupääsylinteri oli täysin identtinen ja (sarja)numero oli sama, kuin vanhassa.
Kuitenkin niissä oli pieni ero mitä ei osannu edes katsoa heti,eli uudessa sylinterissä oli sylinterimännänvarsi reilu sentin lyhyempi ,joten sylinteri ei päässyt toimii vasta ,kun jarrupoljin oli painettu pohjaan asti .
Vaihdoin männän vanhasta uuteen sylinteriin,niin johan alko toimiin.
(tehdastilaus ei saanu muualta)
Mitä tästä opimme vaikka ostaisi täysin samanlaisen varaosasylintrin (Boss) niin kuitenkin nissä voi olla eroja tai Bossin tehtaalla on ollu joku kesähessu mikä on kasannu väärän männän sylinteriin

Niin se vielä piti mainita, tiivisteet oli täysin kunnossa.
(reklamaatio tehtaalle jos jollain on sama ongelma)
Kiitoksia vielä kerran vastauksesta siittä oli paljon apua.
Re: Mondeo 2003 trend wagon jarru ongelma
Se on joskus pienestä kiinni
Eli vanhaa ja uutta osaa kannattaa vertailla ennen asennusta.
Mistä tuli osat ostettua? Tarvikeosana vaiko ihan ovaalitiskiltä?

Mistä tuli osat ostettua? Tarvikeosana vaiko ihan ovaalitiskiltä?
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: Mondeo 2003 trend wagon jarru ongelma
Joo kyllä näin on ei vaan älynny katsoa niin tarkasti.
osan ostin AD varaosaliikkeestä (Hessu mopill vantaa)tehdastilauksella koska osaa ei ollut maahantuojalla (Onninen) varastossa, eli jos okein olen käsittänyt niin suoraa bossin tehtaalta.
Alkuperäinen oli myös bossin valmistama.
osan ostin AD varaosaliikkeestä (Hessu mopill vantaa)tehdastilauksella koska osaa ei ollut maahantuojalla (Onninen) varastossa, eli jos okein olen käsittänyt niin suoraa bossin tehtaalta.
Alkuperäinen oli myös bossin valmistama.