95 scorpio cossu,vika löytyi!
95 scorpio cossu,vika löytyi!
Venttiilit on naputtanu kanteen aina kylmäkäynnistäessä mutta samalla on kuulunut myös outoa rahinaa..
Selvishän se sitten viimein kun aamulla startatessa kone kävi kuin traktori eikä asettunut, lopputulos oli se että moottori toimi enää kolmella pytyllä ja syy.., katkennut jakoketjun kiristin- jako sekaisin-yksi venttiili katkesi kohdatessaan männän-koko kauheus ei ole vielä paljastunut mutta uutta osaa joudun laittamaan kiristimen ja venttiilin verran, lohkosta ei vielä uskalla sanoa mitään.., *paha setä*!!
Selvishän se sitten viimein kun aamulla startatessa kone kävi kuin traktori eikä asettunut, lopputulos oli se että moottori toimi enää kolmella pytyllä ja syy.., katkennut jakoketjun kiristin- jako sekaisin-yksi venttiili katkesi kohdatessaan männän-koko kauheus ei ole vielä paljastunut mutta uutta osaa joudun laittamaan kiristimen ja venttiilin verran, lohkosta ei vielä uskalla sanoa mitään.., *paha setä*!!
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Olitko se sä kun mulle soitteli tommosesta viasta?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Minähän se.
Tänään avattiin koko pakka,saldo 7 venttiiliä, 3 poikki ja 4 vääntyny. Männissä iskujäljet mutta sylinterit ehjät.
Velho koneistamo-velho katsoo huomenna saako venttiilikannesta enää kalua.
Autolla ajettu 185000km, jotenkin vain kiristäjä on antanut periksi..
Tänään avattiin koko pakka,saldo 7 venttiiliä, 3 poikki ja 4 vääntyny. Männissä iskujäljet mutta sylinterit ehjät.
Velho koneistamo-velho katsoo huomenna saako venttiilikannesta enää kalua.
Autolla ajettu 185000km, jotenkin vain kiristäjä on antanut periksi..
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Mä en tiennytkään että ketjukoneesta edes voi mennä jako sekaisin, vaikkakin kiristin on antanut periksi. Olen pitänyt sitä ihan pomminvarmana mutta oppia ikä kaikki!
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Kai se aika löysäksi pääsee kun kiristäjä häipyy kokonaan.
Kyllä aika iso remppa voipi tulla. kannattaa alkaa varoiksi kattelemaan saksasta luovuttaja autoa josta vaihtokone.
Mutta lohdutuksena sen verran, että kun oli juttua siitä venttiilikopan tiivisteestä niin se koskee vaan vanhempaa BOA konetta. Ei tullut mieleen, että kyseessä voisi olla BOB.
BOB:n on kyllä saatavana irrallisia venakopan tiivisteitä
Kyllä aika iso remppa voipi tulla. kannattaa alkaa varoiksi kattelemaan saksasta luovuttaja autoa josta vaihtokone.
Mutta lohdutuksena sen verran, että kun oli juttua siitä venttiilikopan tiivisteestä niin se koskee vaan vanhempaa BOA konetta. Ei tullut mieleen, että kyseessä voisi olla BOB.
BOB:n on kyllä saatavana irrallisia venakopan tiivisteitä
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
saiskohan jostain pelkkää vaihtokonetta kun ei huvittas koko autoa alkaa ostamaan?
Uskosin että aika monesta osasta pääsee eroon kun pistää myyntiin...
Uskosin että aika monesta osasta pääsee eroon kun pistää myyntiin...
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Varmaan kuitenkin edullisin hommata koko auto! Hommaa vielä sellasen joka varustettu recaroilla ym. Recaroista luulis pääsevän eroonpulseshow kirjoitti:saiskohan jostain pelkkää vaihtokonetta kun ei huvittas koko autoa alkaa ostamaan?
Uskosin että aika monesta osasta pääsee eroon kun pistää myyntiin...
Ja vaihdelootalle saattaa jokaisella cossun omistajalla olla tarvetta jne.
Mitäs mulkkarit maksaa ruottissa? kruunun kurssikin sopiva.
Jotenkin näyttäs että kaikilla mulkkareilla on tullut parasta-ennen-päivä vastaan
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Tuohan on ihan perus vika noissa boa/bob koneissa et ensin pettää kiristäjä ja sen jälkeen kilahtaa kone jos ei ääneen reakoi ajoissa.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 16:31
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Tietääkseni on aivan normaalia että cossun kylmäkäynnistyksen yhteydessä jakopään ketjut "helistävät" muutaman sekunnin ajan, jos kilkuttelu jatkuu kauemmin on muuta vikaa kuten sinulle on käynyt.
Englannin Scorpio clubin sivuilla oli tieto että 100 000 mailin välein olisi ketjut hyvä vaihtaa.
Tietääkö joku onko mitään aikarajaa sillä kuin kauan samoja ketjuja voi käyttää jos nuo mailimäärät ei täyty? Kuten jakopään hihnat suositellaan esim 4 vuoden välein uusittaviksi eli ikäkysymys, mutta onko ketjuihin ikäsuosituksia??
Jukka
Englannin Scorpio clubin sivuilla oli tieto että 100 000 mailin välein olisi ketjut hyvä vaihtaa.
Tietääkö joku onko mitään aikarajaa sillä kuin kauan samoja ketjuja voi käyttää jos nuo mailimäärät ei täyty? Kuten jakopään hihnat suositellaan esim 4 vuoden välein uusittaviksi eli ikäkysymys, mutta onko ketjuihin ikäsuosituksia??
Jukka
Ford Granada 3.0L GXL -74
Ford Scorpio Cosworth 24V 2.9L Ghia STW -96
Ford Scorpio Cosworth 24V 2.9L Ghia STW -96
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
No niin, tilaukseen menee 6 imuventtiiliä, 1 pakoventtiili, yläkerran tiivisteet ja kourallinen muita tiivisteitä, molempien ketjujen ohjaimet sekä mahdollisesti kiristimet mikäli ne ei maksa miljoonia, kansi koneistukseen. jebu jebu
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Tuliko toi nyt vielä paljonkin halvemmaksi kuin vaihtokone? tietysti niissä on aina se sama pelko ,että koska laukee, mutta pelkät jakopään vaihdettavat osat pitäisi jollain 300-400e irrota? Eli äkkiähän nekin sitten vaihtokoneeseen vaihtaisi.
Luulisi vaan, että tulee pirun kalliiksi uudet venat ja koneistus ja jostain on jäänyt mielikuva, että toi tiivistesatsikin (lähinnä kannen tiivisteet) maksaa maltaita.
Luulisi vaan, että tulee pirun kalliiksi uudet venat ja koneistus ja jostain on jäänyt mielikuva, että toi tiivistesatsikin (lähinnä kannen tiivisteet) maksaa maltaita.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Jakopään kaik hilppeet tiivisteineen maksaa about 1000e +- jotain
halpaa ku saippua
pelkät kiristimet oli jotain 150-170e kpl, ellen väärin muista
halpaa ku saippua
pelkät kiristimet oli jotain 150-170e kpl, ellen väärin muista
HeKo Performance Parts [Varoitus - Kaupallinen linkki]
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Ai ne on niinkin kalliit.
kerran vaan paikalliselta foordilta kyselin boaan niin puheli juurikin 300-400eurosta.
Tietty jos kaikki sieltä pistää uusiksi varmaan maksaakin, mutta nämä pakolliset kiristäjät ja ketjut...
kerran vaan paikalliselta foordilta kyselin boaan niin puheli juurikin 300-400eurosta.
Tietty jos kaikki sieltä pistää uusiksi varmaan maksaakin, mutta nämä pakolliset kiristäjät ja ketjut...
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Projekti on vaiheessa vieläkin, ketjun liukupintoja pitää ostaa ja uskoisin että vanhat liukupinnat on ollu koko katastrofin alku, vasemmalla puolella niistä ei jäänyt kuin metallit jäljelle. Tämä varmaankin aiheutti ketjun liikkumisen ja paikaltaan hyppäämisen..
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 16:31
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Morjens onneksi muistan lukeneeni tämän jutun. Tänään kun käynnistin Scorpio Cossun(-96) niin normaalin kylmäkäynnistyksessä tapahuvan ketjunrahinan jälkeen alkoi voimakas vettiilien nakutus.pulseshow kirjoitti:Venttiilit on naputtanu kanteen aina kylmäkäynnistäessä mutta samalla on kuulunut myös outoa rahinaa..
Selvishän se sitten viimein kun aamulla startatessa kone kävi kuin traktori eikä asettunut, lopputulos oli se että moottori toimi enää kolmella pytyllä ja syy.., katkennut jakoketjun kiristin- jako sekaisin-yksi venttiili katkesi kohdatessaan männän-koko kauheus ei ole vielä paljastunut mutta uutta osaa joudun laittamaan kiristimen ja venttiilin verran, lohkosta ei vielä uskalla sanoa mitään.., *paha setä*!!
Tässä autossa(ajettu 116 000 ja risat) ei ole koskaan venttiilit naputtaneet edes kylmänä, vain tuo cossulle tyypillinen ketjujen rahina parin sekunnin ajan.
Autolla en uskaltanut tallista ulos lähteä kun tuli mieleen tämä juttu täällä. Eli mikähän on viisain tehdä nyt, onkohan jakopään ketjun kiristäjä mennyt itselläkin koska selvästi kuulee että tuo nakutus ei ole tälle autolle normaalia, itsellä on auto ollut 4 vuotta.
Pitääkö mennä korjaamolle hinausauton kanssa, ajaa ei varmaan uskalla...?
Mistä sen muuten tietää että ketjujen kiristäjä on mennyt muuta kuin että tuo naputus alkoi?? Piotääkö ajaa kone lämpimäksi ja katsoa loppuuko napútus?? Vai liian riskaapelia.
Sinun kokemuksestasi oppineena en viitsi ajaa ennenkuin selviää vika.
Merkkikorjaamo on kallista lystiä, mutta jos vie jonnekin kyläpajalle niin voi tulla lisää vahinkoa...tosin voiko Fordin merkkikorjaamoonkaan luottaa kun meilläpäin se on AUTOMAA sama joka hoitaa pEUGEOTTEJA??
jUKKA
Ford Granada 3.0L GXL -74
Ford Scorpio Cosworth 24V 2.9L Ghia STW -96
Ford Scorpio Cosworth 24V 2.9L Ghia STW -96
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
muutaku teet itte....muutaku jakopään suojat auki ja uudet hilut sisään....
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
2003 Mondeo ST220
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
jakopään suojat auki Oletko koskaan ite tehnyt cossukorppariin jakopään remppaa?
Joo ei varmaan kannata kauheesti ajella jos on epävarmaa mikä on rikki.
Eipä ne fordilla osaa sen paremmin tommosta enää laittaa kun on jo kuitenkin ikää vehkeellä.
Varmaan jopa paremmin tekee jos löytyy joku paja joka on ennenkin noita tehnyt.
Muistelin, että kun ajoin korpparin kuoppaan ja vein foordille huollettavaksi tiehallinnon piikkiin niin siirsivät auton yhteen "kyläpajaan" joka rempan tekikin kunnolla.
Jutteli vielä, että hänelle tuli kerran fordilta myös mulkkarikossu johon oli juuri jakopään remppa tehty ja oli jotain hajonnut.
Purettaessa oli käynyt ilmi, että olivat muistaakseni kannesta saaneet jotain hajalle ja korjanneet se kemiallisella metallilla, joka sitten oli irronnut ja hajottanut jotain.
Kyllähän tuokin itse on ihan tehtävissä jos meisseli pysyy kädessä. Siihen on ihan hyvin olemassa ohjeita. Mullakin on se fordin technical service training dvd ja kirja jossa tuo opastetaan.
Joo ei varmaan kannata kauheesti ajella jos on epävarmaa mikä on rikki.
Eipä ne fordilla osaa sen paremmin tommosta enää laittaa kun on jo kuitenkin ikää vehkeellä.
Varmaan jopa paremmin tekee jos löytyy joku paja joka on ennenkin noita tehnyt.
Muistelin, että kun ajoin korpparin kuoppaan ja vein foordille huollettavaksi tiehallinnon piikkiin niin siirsivät auton yhteen "kyläpajaan" joka rempan tekikin kunnolla.
Jutteli vielä, että hänelle tuli kerran fordilta myös mulkkarikossu johon oli juuri jakopään remppa tehty ja oli jotain hajonnut.
Purettaessa oli käynyt ilmi, että olivat muistaakseni kannesta saaneet jotain hajalle ja korjanneet se kemiallisella metallilla, joka sitten oli irronnut ja hajottanut jotain.
Kyllähän tuokin itse on ihan tehtävissä jos meisseli pysyy kädessä. Siihen on ihan hyvin olemassa ohjeita. Mullakin on se fordin technical service training dvd ja kirja jossa tuo opastetaan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 16:31
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Morjensta vaan ja kiitos vinkeistä!TeRoK kirjoitti:jakopään suojat auki Oletko koskaan ite tehnyt cossukorppariin jakopään remppaa?
Joo ei varmaan kannata kauheesti ajella jos on epävarmaa mikä on rikki.
Eipä ne fordilla osaa sen paremmin tommosta enää laittaa kun on jo kuitenkin ikää vehkeellä.
Varmaan jopa paremmin tekee jos löytyy joku paja joka on ennenkin noita tehnyt.
Muistelin, että kun ajoin korpparin kuoppaan ja vein foordille huollettavaksi tiehallinnon piikkiin niin siirsivät auton yhteen "kyläpajaan" joka rempan tekikin kunnolla.
Jutteli vielä, että hänelle tuli kerran fordilta myös mulkkarikossu johon oli juuri jakopään remppa tehty ja oli jotain hajonnut.
Purettaessa oli käynyt ilmi, että olivat muistaakseni kannesta saaneet jotain hajalle ja korjanneet se kemiallisella metallilla, joka sitten oli irronnut ja hajottanut jotain.
Kyllähän tuokin itse on ihan tehtävissä jos meisseli pysyy kädessä. Siihen on ihan hyvin olemassa ohjeita. Mullakin on se fordin technical service training dvd ja kirja jossa tuo opastetaan.
Joo sano itse en ole koskaan minkään foordin jakopäätä edes avannut eli en suorita tätä hommaa.
Soittelin tänään kierroksen turun alueella ja myös hesaan ja kysyin tarjousta jos vaihdetaan kaikki kilkkeet jakopäähän mutta ei siis rattaita ja uskomatonta kusetusta:halvimman ja kalleimman tarjouksen ero oli 4000 euroa!! Siis 24 000 vanhaa mummon markkaa. Arvaat varmaan mikä liike turussa laittoi suolaisimman hinnan ja yllättäen hesan tarjous oli samaa luokkaa kuin turun alueen halvin.
En tiedä vielä mitä teen, tuo halvinkin on merkkiliike jolla ei ole mitään tekemistä turun alueen suuren ford liikkeen kanssa mutta on silti valtuutettu ford huolto. Sanoivat että onnistuu mutta eivät ole koskaan tehneet juuri cossu scorpioon tätä remppaa mutta pitäisi kuulemma onnistue ei niin paljon pitäisi erota doccikoneiden vastaavasta rempasta. Mietityttää, mutta suolaiselle ison merkkiliikkeen hintoihin en taivu.!
Muistatko mikä tuo "kyläpaja" huolto oli nimeltään ja missä päin, Loimaalla vai jossain turun alueeella. Vois ainakin soitella ja kysyä.
Tänään käynnistin uudelleen kylmänä ja ketjut pitivät normaalit kilinät ja olin kulevinani voimakkaat napautukset samalla en ole varma venttiilitkö. Kone käy normaalisti ja nätisti kuten ennenkin ainoa on tuo vaimeahko naputus.
Meidän kyläseppä tulee viikonlopun aikana stetoskooppivehkeen kanssa kuuntelemaan onko vain 1 vai useampi venttiili kun napúttaa. Meinasi ettei välttämättä ole ketjut vaan jos hydraulinen venttiilinnostaja on jumittanut. Eli jos vain 1 naputtaa niin silloin ei olis jakopääjuttuja.
Meinas kans kun koneella on 117 tuhatta vasta ajettu niin ei uskonut tuohon kisristäjäongelmaankaan.
Niin tiedätkö tästä kun jostain englantilaiselta scorppari- sivulta luin että suositus olis 100 000 mailia ketjut pitäis vaihtaa?? Onko näin??
Saiskohan sitä jakopään kopan kantta sen verran raotettua että vois ihan käsin kokeilla onko ketjut löysällä niin sais faktaa. Ja mitä tässä tapauksessa tarkoitta löysä ja kireä mikä on se fakta siinä miten kireät pitäis olla??
Neuvoja otetaan vastaan boss!!
Jukka
Ford Granada 3.0L GXL -74
Ford Scorpio Cosworth 24V 2.9L Ghia STW -96
Ford Scorpio Cosworth 24V 2.9L Ghia STW -96
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
http://www.uscenter.fi/info.html
Tommonen firma oli kyseessä.
Joo no jos vasta noin vähän on ajettu niin ei normaalisti pitäisi vielä mennä. Kyllä noilla sen parisataa tuhatta pitäs pystyä ajelemaan. Voipi hyvin olla, että on ihan hydraulinen nostaja jumissa. Kyllä sen luulisi kyllä erottavan jos on jakopäässä vikaa. Ääni on varmaan pahempi kuin yhden nostajan jumittaminen.
Taitaa tohon vähän hankalampi olla jakopään remppa tehdä kuin dohc koneeseen
Mutta periaate sama joo...
Saahan sen jakopään yläpään näkyviin kun ottaa venakopat irti. Kyllä sieltä jo jotain pystyy toteamaan. Boa koneessa ainakin tosin joutuu myös imusarjan irrottamaan, että saa venakopat irti. Tiedä sitten miten on Bob:ssa
Tommonen firma oli kyseessä.
Joo no jos vasta noin vähän on ajettu niin ei normaalisti pitäisi vielä mennä. Kyllä noilla sen parisataa tuhatta pitäs pystyä ajelemaan. Voipi hyvin olla, että on ihan hydraulinen nostaja jumissa. Kyllä sen luulisi kyllä erottavan jos on jakopäässä vikaa. Ääni on varmaan pahempi kuin yhden nostajan jumittaminen.
Taitaa tohon vähän hankalampi olla jakopään remppa tehdä kuin dohc koneeseen
Mutta periaate sama joo...
Saahan sen jakopään yläpään näkyviin kun ottaa venakopat irti. Kyllä sieltä jo jotain pystyy toteamaan. Boa koneessa ainakin tosin joutuu myös imusarjan irrottamaan, että saa venakopat irti. Tiedä sitten miten on Bob:ssa
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 16:31
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Joo pääsin säikähdyksellä, naputus on lakannut kone sääti itse eli oli se jumitunut hydraulinen nostaja joka nyt on auennut. Neljännellä käynnistyskerralla(4 päivän aikana) oli ääni hävinnyt ja tänään käytiin lenkki ajamassa ,cossu kehrää taas normaalisti.Sen verran varovaiseksi olen tullut kun näitä tarinoita olen täällä lueskellut että päätin varmuuden vuoksi vaihtaa öljyt. Auto seisoi talven tallissa, uudet öljyt laitettiin lokakuussa ja niillä on ajettu vain 800 km mutta bensa haisi öljyn joukossa niin ei vara venettä kaada.TeRoK kirjoitti:http://www.uscenter.fi/info.html
Tommonen firma oli kyseessä.
Joo no jos vasta noin vähän on ajettu niin ei normaalisti pitäisi vielä mennä. Kyllä noilla sen parisataa tuhatta pitäs pystyä ajelemaan. Voipi hyvin olla, että on ihan hydraulinen nostaja jumissa. Kyllä sen luulisi kyllä erottavan jos on jakopäässä vikaa. Ääni on varmaan pahempi kuin yhden nostajan jumittaminen.
Taitaa tohon vähän hankalampi olla jakopään remppa tehdä kuin dohc koneeseen
Mutta periaate sama joo...
Saahan sen jakopään yläpään näkyviin kun ottaa venakopat irti. Kyllä sieltä jo jotain pystyy toteamaan. Boa koneessa ainakin tosin joutuu myös imusarjan irrottamaan, että saa venakopat irti. Tiedä sitten miten on Bob:ssa
Tosin talvella ajoin kylillä semmosia 10 km lenkkejä pari kolma kertaa kuukaudessa tuon viiden kuukauden aikana jonka auto seisoi niin on kai sitä bensaa liikaa tullut öljyn joukkoon.
Mitä öljyä muuten cossuporukka täällä käyttää? Itsellä om ollut Mobil 1 Rally Formula täyssynteettinen 5W40 monta vuotta mutta tuon valmistus lopetettiin ja tilalle tuli 0W40 muuten sama tuote. Se on sisällä ja sitä myös suositeltiin tilalle.
Katsoi Scorpparin manuaalista siellä suositellaan myös täyssynteettistä 5W50 öljyä, onko kukaan käyttänyt? Ajattelin sen laittaa tilalle kun en autolla talvisin juuri ajele. Onkohan ok??
Jotenkin tuli epäilys tosta uudesta Mobilin 0W40 öljystä, heti tuli tällainen hydraulisen nostajan jumiutuminen kun ennen ei ole ollut mitään kun on ollut 5W40 sisällä. Onkohan se 0W40 liian litkua vaikka sitä Ford/Mobil suosittelevatkin??
Jukka
Ford Granada 3.0L GXL -74
Ford Scorpio Cosworth 24V 2.9L Ghia STW -96
Ford Scorpio Cosworth 24V 2.9L Ghia STW -96
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 16:31
- Paikkakunta: Rymättylä
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Vielä se jäi tässä vaivaamaan että mitkä ovat ne mainostetut äänet joihin pitäisi reagoida kun jakopään kiristäjä on laukeamassa tai ketjut ovat liian löysällä?? Hydraulisella nostajalla varustetut ventiilit ei kai niin hirveesti koputtele kanteen kuten tämän ketjun aloittaja väitti, vaiko?? Eli millaisia ääniä pitäisi kuulostella jos haluaa olla varma asiasta, mitkä äänet viittaavat siihen että jakopää on laukeamassa??
Jukka
Jukka
Ford Granada 3.0L GXL -74
Ford Scorpio Cosworth 24V 2.9L Ghia STW -96
Ford Scorpio Cosworth 24V 2.9L Ghia STW -96
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
jukka joutsijärvi kirjoitti:Vielä se jäi tässä vaivaamaan että mitkä ovat ne mainostetut äänet joihin pitäisi reagoida kun jakopään kiristäjä on laukeamassa tai ketjut ovat liian löysällä?? Hydraulisella nostajalla varustetut ventiilit ei kai niin hirveesti koputtele kanteen kuten tämän ketjun aloittaja väitti, vaiko?? Eli millaisia ääniä pitäisi kuulostella jos haluaa olla varma asiasta, mitkä äänet viittaavat siihen että jakopää on laukeamassa??
Kyllä ne kylmiltään koputtelee ennekuin öljy alkaa kiertämään mutta puhutaan korkeintaan minuutista.
Mulla se oli helvetin pahan kuulonen ääni vähän niinku moottorisahalla vetelis peltikattoa pitkin aina käynnistäessä, oli kone sitten kylmä tai kuuma. Ei sitä ajossa oikein huomannu ku joskus hetkellisesti. Pitää kyllä myöntää et ois aiemmin täytyny reagoida, nyt piti räjäyttää puoli moottoria ja hirvee homma. Vaihtokone ois tullu helpommaks vaikkei niidenkään liukupinnoista kukaan ois takuita voinu antaa.
Kaverini joka on aikanaan kasannut moottoreita liukuhihnalla kertoi että liukupinnan murentuminen riittää ketjun löystymiseen tasan sen verran että se pääsee hyppäämään pari pykälää.
Ihmisten tekemähän cossukin on..,tai siis saksalaisten..
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
tai siis brittien
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 24 Syys 2011 20:51
Re: 95 scorpio cossu,vika löytyi!
Wanha ketju,mutta tähän on hyvä vastata
Eilen tähän aikaan katselin juuri tätä vanhaa ketjua,olihan se kirjamerkkeihin
tallenettu,katselin myös tuon Loimaalaisen liikkeen sivua jossa luultavasti
oisi saanut noille cossun ketjun kiristäjille jotain tehtyä.
Tänään kaikki onkin sitten jo myöhäistä.
Myöhään eilen illalla töistä kotiin ajellessa etupäästä pieni "tömähdys",öljyvalo syttyi,
puhti häipyi ja sen jälkeen melkonen rallatus venttiileistä.
Kylmänä ne aina n. sekunninen rahisti.Eilen illalla jokusen sekunnin kauemmin.
Jos auto seisoi n.30 min ne rahisti jälleen,ehkä tämän olisi pitänyt toimia varoitusmerkkinä?
Tätä aihetta noista ketjujen ääntelyistä tuli tutkittua paljon,mutta silti kävi näin.
Eli beware bob moottorin omistajat..luulette että kaikki on hyvin.Mutta eräänä päivänä....
Eilen tähän aikaan katselin juuri tätä vanhaa ketjua,olihan se kirjamerkkeihin
tallenettu,katselin myös tuon Loimaalaisen liikkeen sivua jossa luultavasti
oisi saanut noille cossun ketjun kiristäjille jotain tehtyä.
Tänään kaikki onkin sitten jo myöhäistä.
Myöhään eilen illalla töistä kotiin ajellessa etupäästä pieni "tömähdys",öljyvalo syttyi,
puhti häipyi ja sen jälkeen melkonen rallatus venttiileistä.
Kylmänä ne aina n. sekunninen rahisti.Eilen illalla jokusen sekunnin kauemmin.
Jos auto seisoi n.30 min ne rahisti jälleen,ehkä tämän olisi pitänyt toimia varoitusmerkkinä?
Tätä aihetta noista ketjujen ääntelyistä tuli tutkittua paljon,mutta silti kävi näin.
Eli beware bob moottorin omistajat..luulette että kaikki on hyvin.Mutta eräänä päivänä....
Ei riemulla rajaa kun Mulkkarista kone laukeaa.