Escort RS2000 ongelmia

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Escort RS2000 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Eli, oon harkitsemassa uuden escortin ostoa ja tollanen RS2000 vuodelta -92 olis tarjolla.
Omistaja vaan kerto että siinä on jotain hämärää vikaa jolle ei ole vielä selitystä keksinyt. Eli tällä hetkellä on hyvinkin outo tapaus, eli auto ravistaa kun kääntyy oikealle mutta se tapahtuu kuulemma ainoastaan silloin kun on veto päällä eli vaihde silmässä ja kaasu auki (vetari? koneen tuenta tyynyt?). Mahtaakohan joku tunnistaa vikaa?

Sitten on toinenkin vika. Kone nakuttaa yhdeltä pytyltä. Syyllinen on kuulemma löydetty ja kyseessä on nostaja. Venttiileitähän ei voi säätää, koska mallissa on hydrauliset nostajat. Nostajien vaihtohan on halpa homma (nostajat motonetissä 9euroo kappale), joten se ei ostoa jarruta. Mutta eikös nostajien yhteydessä kannata nokka-akselikin vaihtaa ja se ei enään käsittääkseni niin halpa ole?

Koneena on siis 16 venttiilinen versio Sierran 2-litrasesta I4:sta (Doch?)
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Escort RS2000 ongelmia

Viesti Kirjoittaja emax »

Beornegar kirjoitti: Sitten on toinenkin vika. Kone nakuttaa yhdeltä pytyltä. Syyllinen on kuulemma löydetty ja kyseessä on nostaja. Venttiileitähän ei voi säätää, koska mallissa on hydrauliset nostajat. Nostajien vaihtohan on halpa homma (nostajat motonetissä 9euroo kappale), joten se ei ostoa jarruta. Mutta eikös nostajien yhteydessä kannata nokka-akselikin vaihtaa ja se ei enään käsittääkseni niin halpa ole?

Koneena on siis 16 venttiilinen versio Sierran 2-litrasesta I4:sta (Doch?)
Ei nokkaa tarvi pakosta vaihtaa jos ei oo kulunu. Hydrauliset nostajat menee löysäksi ja alkaa kuulua naputusta. Joistakin esim vw saa sen "männän" sieltä nostimen sisältä pois kun sitä lyö pöytään alapuoli alaspäin, sitte vaan tinnerillä tai jarrujen putsaus spayllä putsata se. Sielä männän sisällä pitäs näkyä pieni hauli jonka väliin menee jotain töhnää ja se ei enää pidä painetta. Näin siis vw:s
Mutta jos uus maksaa 9e/kpl niin onhan se varmin tapa ostaa ne uudet jokka tuntuu pehmoisilta niin ei tarvi toista kertaa avata.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: Escort RS2000 ongelmia

Viesti Kirjoittaja koskar »

Beornegar kirjoitti:Sitten on toinenkin vika. Kone nakuttaa yhdeltä pytyltä. Syyllinen on kuulemma löydetty ja kyseessä on nostaja. Venttiileitähän ei voi säätää, koska mallissa on hydrauliset nostajat. Nostajien vaihtohan on halpa homma (nostajat motonetissä 9euroo kappale), joten se ei ostoa jarruta. Mutta eikös nostajien yhteydessä kannata nokka-akselikin vaihtaa ja se ei enään käsittääkseni niin halpa ole?

Koneena on siis 16 venttiilinen versio Sierran 2-litrasesta I4:sta (Doch?)
Ettet vain nyt sekoittaisi CVH:n nostajaan? En toki hetkeen Motonettiä ole seulannutkaan, mutta ei ainakaan aiemmin ole paininkuppeja tullut vastaan. Näissä ei nokkien pitäisi kulua samaa vauhtia kuin esim. juuri CVH:ssa, että en näkisi oikein mitään syytä niitä neniä vaihtaa, jos ei niissä oikeasti vikaa ole.
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Escort RS2000 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

koskar kirjoitti:Ettet vain nyt sekoittaisi CVH:n nostajaan? En toki hetkeen Motonettiä ole seulannutkaan, mutta ei ainakaan aiemmin ole paininkuppeja tullut vastaan. Näissä ei nokkien pitäisi kulua samaa vauhtia kuin esim. juuri CVH:ssa, että en näkisi oikein mitään syytä niitä neniä vaihtaa, jos ei niissä oikeasti vikaa ole.
Joo, kävin tarkistamassa motonetin sivuilta, olin sekottanu CVH:n nostajiin. Näyttääkin olevan hydraulisen nostajan hinta 2-litraseen Docciin 32.50 kipale :?

Osaatkos koskari ehdottaa mitään tuohon moottorin ravistamiseen? Sulla kun näyttää pari RS:ää olevan :wink:
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: Escort RS2000 ongelmia

Viesti Kirjoittaja koskar »

En kyllä osaa tuohon mitään sanoa kun ei itsellä oo ollu vastaavia ongelmia. Mutta vetari taitaa olla vahvin epäily. Sitten toki laakeri ja muu tuenta.
jannis

Re: Escort RS2000 ongelmia

Viesti Kirjoittaja jannis »

Itsellä oli -93 mallisessa alatukivarren korin puoleinen kumi irronnut tukivarresta. Oire tuli vain kiihdyttäessä esiin.
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Escort RS2000 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

jannis kirjoitti:Itsellä oli -93 mallisessa alatukivarren korin puoleinen kumi irronnut tukivarresta. Oire tuli vain kiihdyttäessä esiin.
Tää ei tässä tapauksessa ole syynä. Tai en ainakaan usko näin, sillä auton omistaja uusi alatukivarret pari viikkoa sitten.

Perkule kun ei tahdo korjausopastakaan löytyä tähän Escoon, olisi sieltä voinut etsiä vinkkiä.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Vastaa Viestiin