Eli, oon harkitsemassa uuden escortin ostoa ja tollanen RS2000 vuodelta -92 olis tarjolla.
Omistaja vaan kerto että siinä on jotain hämärää vikaa jolle ei ole vielä selitystä keksinyt. Eli tällä hetkellä on hyvinkin outo tapaus, eli auto ravistaa kun kääntyy oikealle mutta se tapahtuu kuulemma ainoastaan silloin kun on veto päällä eli vaihde silmässä ja kaasu auki (vetari? koneen tuenta tyynyt?). Mahtaakohan joku tunnistaa vikaa?
Sitten on toinenkin vika. Kone nakuttaa yhdeltä pytyltä. Syyllinen on kuulemma löydetty ja kyseessä on nostaja. Venttiileitähän ei voi säätää, koska mallissa on hydrauliset nostajat. Nostajien vaihtohan on halpa homma (nostajat motonetissä 9euroo kappale), joten se ei ostoa jarruta. Mutta eikös nostajien yhteydessä kannata nokka-akselikin vaihtaa ja se ei enään käsittääkseni niin halpa ole?
Koneena on siis 16 venttiilinen versio Sierran 2-litrasesta I4:sta (Doch?)
Escort RS2000 ongelmia
Escort RS2000 ongelmia
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: Escort RS2000 ongelmia
Ei nokkaa tarvi pakosta vaihtaa jos ei oo kulunu. Hydrauliset nostajat menee löysäksi ja alkaa kuulua naputusta. Joistakin esim vw saa sen "männän" sieltä nostimen sisältä pois kun sitä lyö pöytään alapuoli alaspäin, sitte vaan tinnerillä tai jarrujen putsaus spayllä putsata se. Sielä männän sisällä pitäs näkyä pieni hauli jonka väliin menee jotain töhnää ja se ei enää pidä painetta. Näin siis vw:sBeornegar kirjoitti: Sitten on toinenkin vika. Kone nakuttaa yhdeltä pytyltä. Syyllinen on kuulemma löydetty ja kyseessä on nostaja. Venttiileitähän ei voi säätää, koska mallissa on hydrauliset nostajat. Nostajien vaihtohan on halpa homma (nostajat motonetissä 9euroo kappale), joten se ei ostoa jarruta. Mutta eikös nostajien yhteydessä kannata nokka-akselikin vaihtaa ja se ei enään käsittääkseni niin halpa ole?
Koneena on siis 16 venttiilinen versio Sierran 2-litrasesta I4:sta (Doch?)
Mutta jos uus maksaa 9e/kpl niin onhan se varmin tapa ostaa ne uudet jokka tuntuu pehmoisilta niin ei tarvi toista kertaa avata.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Escort RS2000 ongelmia
Ettet vain nyt sekoittaisi CVH:n nostajaan? En toki hetkeen Motonettiä ole seulannutkaan, mutta ei ainakaan aiemmin ole paininkuppeja tullut vastaan. Näissä ei nokkien pitäisi kulua samaa vauhtia kuin esim. juuri CVH:ssa, että en näkisi oikein mitään syytä niitä neniä vaihtaa, jos ei niissä oikeasti vikaa ole.Beornegar kirjoitti:Sitten on toinenkin vika. Kone nakuttaa yhdeltä pytyltä. Syyllinen on kuulemma löydetty ja kyseessä on nostaja. Venttiileitähän ei voi säätää, koska mallissa on hydrauliset nostajat. Nostajien vaihtohan on halpa homma (nostajat motonetissä 9euroo kappale), joten se ei ostoa jarruta. Mutta eikös nostajien yhteydessä kannata nokka-akselikin vaihtaa ja se ei enään käsittääkseni niin halpa ole?
Koneena on siis 16 venttiilinen versio Sierran 2-litrasesta I4:sta (Doch?)
Re: Escort RS2000 ongelmia
Joo, kävin tarkistamassa motonetin sivuilta, olin sekottanu CVH:n nostajiin. Näyttääkin olevan hydraulisen nostajan hinta 2-litraseen Docciin 32.50 kipalekoskar kirjoitti:Ettet vain nyt sekoittaisi CVH:n nostajaan? En toki hetkeen Motonettiä ole seulannutkaan, mutta ei ainakaan aiemmin ole paininkuppeja tullut vastaan. Näissä ei nokkien pitäisi kulua samaa vauhtia kuin esim. juuri CVH:ssa, että en näkisi oikein mitään syytä niitä neniä vaihtaa, jos ei niissä oikeasti vikaa ole.

Osaatkos koskari ehdottaa mitään tuohon moottorin ravistamiseen? Sulla kun näyttää pari RS:ää olevan

http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Re: Escort RS2000 ongelmia
En kyllä osaa tuohon mitään sanoa kun ei itsellä oo ollu vastaavia ongelmia. Mutta vetari taitaa olla vahvin epäily. Sitten toki laakeri ja muu tuenta.
Re: Escort RS2000 ongelmia
Itsellä oli -93 mallisessa alatukivarren korin puoleinen kumi irronnut tukivarresta. Oire tuli vain kiihdyttäessä esiin.
Re: Escort RS2000 ongelmia
Tää ei tässä tapauksessa ole syynä. Tai en ainakaan usko näin, sillä auton omistaja uusi alatukivarret pari viikkoa sitten.jannis kirjoitti:Itsellä oli -93 mallisessa alatukivarren korin puoleinen kumi irronnut tukivarresta. Oire tuli vain kiihdyttäessä esiin.
Perkule kun ei tahdo korjausopastakaan löytyä tähän Escoon, olisi sieltä voinut etsiä vinkkiä.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford
Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70