Viimeinen voitelu... + tajunnan laajentaminen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viimeinen voitelu... + tajunnan laajentaminen

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

Vielä kysyttävää E-max oharista.

Kun on tuo nyk. kone todella pahasti v*tuillaan ja sillä pitäisi talliaikatauluista riippuen ajaa vielä 1-2 viikkoa (n. 1tkm), niin voisin kysyä, ETTÄ:

Mikä on kun kone nakuttelee alakierroksilla (jos viivästää niin rupeaa hyytyyn)

Kaasua painettaessa joskus ensin miettii jolloin laitos lähinnä jarruttaa ja sitten reagoi (nykäisy).

Tyhjäkäynti (ilm. ryypyn saatelemana) humppaa ja joskus jää kiertään jotain 2500 rpm.

Jälkikäy!

_______________________

JA vielä kyssäri tuplakurkkuiselle weberille menevistä johdoista ja letkuista:

Onko kuskiin päin oleva johto ryypyn solenoidin (tai vast. mikä nyt jousihärfelli olikaan)

Kuljettajasta katsottuna vasemmalle osoittava jonkinlaisen tyhjäkäynti suuttimen johto? (Poistettaessa sammuu ellei pidä kaasua vähintään n. 1/4, jolloin käy huonosti)


Myös olisi mielenkiintoista tietää miten riesan alipaine härdelliletkut menevät ja millä tarkoituksella.


-Jakajalle (s.ennakko vaikka luulin että se bochin rasia hoitaa ennakot?)

-Mitä muuta virkaa on kaasarista putsariin ja siitä esilämm. ilman läpälle menevästä letkusta on?
(toisinaan rupeaa käymään raskaammin kun letkun irroittaa kaasarista)


Ja viimonen knoppi:

Onko riesas hall-tyyppinen jakaja (joka ajaa kanttiaaltoa ulos) vaiko induktiivinen?

Hésus että taisi mennä melki autosähkön puolelle.

Ja olen jo valmiiksi pahoillani - haulla en vain löytänyt juuri tätä tietoa. :oops:
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Fullspeed
Viestit: 31
Liittynyt: 06 Helmi 2005 23:14
Paikkakunta: Oulu/Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed »

Alakerta varmaan väljä jos meinaa kolista tyhjäkäynnin tuntumassa. Voi tietysti kuulua kannestakin, vai minkälainen ääni se on?

Taitaa olla kaasuttimen säädöissä pientä parantamisen varaa.

Mainitsemasi "tyhjäkäynti suutin johto" on ilmeisesti magneettiventtiilin johto. Se sulkee tyhjäkäyntipiirin kun virrat katkaistaan eli pyrkii estämään bensansaantia sammuttaessa ja estämään jälkikäyntiä.

Jos siinä on se sähköinen ryyppy niin sen piuha pitäisi tulla auto etupuolelle semmoiseen mustaan pyöreään mollukkaan.

Kaasarista putsariin menevät letkut ohjaavat esilämmitetyn ilman tuloa tai tulemattomuutta. Siinä putsarikotelon imu putkessa pitäisi olla semmoinen läppä johon mahdollisesti yksi semmoinen ohut letku menee. Katso toimiiko se ollenkaan. Eli sen pitäisi pakkasella ottaa ilmaa pakosarjalta ja lämpimällä ilmalla ja mahdollisesti kaasupohjassa ulkoilmasta.

Jos jakajalle menee alipaine johto, sen on mekaanisesti säätyvä malli. Silloin se muistaakseni olisi induktiivinen malli. Kaksilitraisessa boksiohjatussa sytkässä on sitten taas hall-jakaja.
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

Fullspeed kirjoitti:Alakerta varmaan väljä jos meinaa kolista tyhjäkäynnin tuntumassa. Voi tietysti kuulua kannestakin, vai minkälainen ääni se on?

Jos jakajalle menee alipaine johto, sen on mekaanisesti säätyvä malli. Silloin se muistaakseni olisi induktiivinen malli. Kaksilitraisessa boksiohjatussa sytkässä on sitten taas hall-jakaja.
eli sähköt perseellään...

joo ihan nakuttaa. itse veikkaisin että siellä on kannessa jotain ihmeellistä joka jää hehkumaan kun jälkikäy ja nakuttaa.

Sopiiko tuo efi oharin jakaja emaxin lohkoon? (olen vaihtamassa uuteen 1.6 emaxiin efillä)

Joo ihmettelin niitä letkuja koska niillä on vaikutuksensa ihan ilman putsaria ja muita hässäköitä... jos kaasari alip. tukkii nii käy hyvin ja jos antaa olla vapaana nii tuntuu kun saisi ihan liikaa ravintoa.
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Vastaa Viestiin